Buhuu. Hjælp Mig..


Jakob_Jensen

Recommended Posts

:-) Vil på ingen måde så tvivl om din kunnen og viden, men med alt respekt. :dev: Så lytter jeg altså mere til hvad en konservatorie uddannet, voldsomt dygtig og erfaren underviser som anders siger, end hvad end 18 årig fyr, som trods alt ikke har den store erfaring end sin egen :-o Vis nu lidt respekt for de gamle fyre. :uhm:

 

:-o

 

Tror simpelthen bare du skal bruge en times tid på drummerworld.com Og så skal du ellers nok finde et par ting du liiige skal lure af :)

Vi har da alle vores døde perioder, men de går jo som oftest over igen, har endda selv haft en for et stykke tid siden. Køb en cd, få en super underviser, begynd at steppe og find ud af hvor fedt det er at spille trommer. ;-)

:-o:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

;)  :tu:

Faktisk gentager jeg bare 7-8 brugere fra dette site inkl. anders (det må vel tælle lidt ;-) ) som advarede mig mod at for meget trommespil ville resultere i at man går død. Hvilket også skete...

 

Så det har faktisk ikke så meget med min viden og kunnen at gøre. :tu:;-):D:)

Redigeret af Andre_h
Link til kommentar
Del på andre sites

Hver gang jeg mister lysten til at spille, så sætter jeg mig hen og øver indtil det går over !!.

 

Det har virket for mig i over 25 år.

 

Man kan ikke øve for meget, men man kan i høj grad øve forkert.

 

Hvis man tvinger sig selv til kun at spille det man ikke kan, så får man nedtur.

Det gør man også hvis man bruger to timer på at øve den samme ting uden variation. (det har jeg mødt en der gjorde)

 

Så det handler om at sætte sig nogle varierede mål, og prøve en masse forskellige indfaldsvinkler til musik. (En af dem ku' være at spille guitar!)

 

Men ellers: Prøv at øve teknik med eller uden metronom.

Spil alt hvad du kan Pianissimo eller Forteforte.

Lav accellerando på rudiments.

Øv din nodelæsning - Øv at spille fuldstændig frit.

Improviser over ostinater. Dvs. hold en rytme i f.eks fødderne, og spil solo med hænderne.

Spil de rytmer du kan en 8del forskudt (Det kaldes beat displacement)

Spil nogen nye stilarter: Salsa, samba, 7/8deles tyrkisk allah bønnemesser, afrofunk, whatever.

 

Lav dine egne regler for hvordan dine fills/rytmer skal konstrueres. F.eks minmum et BD dobbeltslag pr. takt, selv om du laver fills.

 

Osv., osv.

 

Man kan kan også gå død, hvis man har andre behov der ikke bliver opfyldt:

Øver du så meget, at du forsømmer din nattesøvn eller dine måltider?.

Hvad har du sagt nej til af socialt samvær, for at overholde din øve plan ??.

Er der noget der er lige så vigtigt for dig som trommerne ??

Kærester, familie, skole/arbejde ?? Sørg for at planlægge tid til det også.

 

Keep Rockin'.

 

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

[snip]

Tak for at højne niveauet herinde hver eneste gang du skriver Peter!

Jeg har stadig ikke læst et eneste indlæg af dig som jeg ikke kunne bruge til noget!

 

Off-topic, jeg ved det..

 

Jonas :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for at højne niveauet herinde hver eneste gang du skriver Peter!

Jeg har stadig ikke læst et eneste indlæg af dig som jeg ikke kunne bruge til noget!

 

Off-topic, jeg ved det..

 

Jonas :)

Tak for de rosende ord.

Det luner :tu: .

 

Hvilket minder mig mig om, at jeg faktisk har glemt det aller bedste råd:

Find en at øve sammen med !!.

 

Så finder man hurtigt ud af, hvor forskellig tilgang til musik og rytme vi allesammen har.

 

I Jacobs tilfælde ku' det være en god idé med en guitarist, der gerne vil lære noget trommer.

 

Mvh.

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke lige meget hvad du tror når vi andre har prøvet at sådan er det... :tu:

 

Jeg lagde ud med at øve 7 timer fast hver dag, så meget jeg nu kunne overholde det, (og samtidig lærte jeg faktisk ikke en forfærdelig masse)... Men det resulterede i jeg gik død, og flere herinde advarede mig faktisk imod det da jeg indviede folk i mine planer. :)

 

Så for meget øvning kan sagten være skyld i du går "kold"... men det skal nok komme igen. Brug endelig tid på din guitar indtil du er klar igen ;)

 

Og så kan du jo også bruge tiden på at få hørt en masse forskellige genre og lære lidt nodelæsning (ikke trommer!) m.m, hvis du ikke kan i forvejen.. ;)

:)

Længe leve janteloven! WOHOOOO!!!!!

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst V.I.P.
Længe leve janteloven! WOHOOOO!!!!!

 

:D

Jep, helt enig. Utroligt at man skal få at vide at man "tror ikke på "den simple" forklaring med at have øvet for meget". Ordene kommer fra den selv samme person som faktisk advarede mig mod det ville ske. Det værste er næsten at begrundelsen bagefter er at man "[i}lytter altså mere til hvad en konservatorie uddannet[/i]" siger.

 

Okay fedt. Så kan man lige lære at holde kæft hvis nogen som "er mere" i andres øjne ikke selv har prøvet det og derfor ikke mener det passer :huh:

 

Jeg kan udemærket følge din pointe... ;-)

Men sjovt at blive ved med at kommentere det indlæg? Vil du gerne have en lille konflikt eller? :-)

Redigeret af Andre_h
Link til kommentar
Del på andre sites

Jep, helt enig. Utroligt at man skal få at vide at man "tror ikke på "den simple" forklaring med at have øvet for meget". Ordene kommer fra den selv samme person som faktisk advarede mig mod det ville ske. Det værste er næsten at begrundelsen bagefter er at man "[i}lytter altså mere til hvad en konservatorie uddannet[/i]" siger.

 

Okay fedt. Så kan man lige lære at holde kæft hvis nogen som "er mere" i andres øjne ikke selv har prøvet det og derfor ikke mener det passer :huh:

 

Jeg kan udemærket følge din pointe... ;-)

Men sjovt at blive ved med at kommentere det indlæg? Vil du gerne have en lille konflikt eller? :-)

KAACHIIIIING!! Der fik jeg den.. :D

Synes bare det var en underlig måde at sige det på.. Ikke andet ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Pas på med det sociale noget. Jeg gik død i en måned efetr at have siddet hjemme hverdag inkl. alle weekender og spillet. i starten er det det fedeste , men efterhånden når venneren er holdt helt op med at spørge om du kan være sammen, så bliver det sku for kedeligt!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Pas på med det sociale noget. Jeg gik død i en måned efetr at have siddet hjemme hverdag inkl. alle weekender og spillet. i starten er det det fedeste , men efterhånden når venneren er holdt helt op med at spørge om du kan være sammen, så bliver det sku for kedeligt!!

Det er heller ikke helt normalt det der..! :-)

Nogle gange er selvfølgelig okay, men at droppe sine venner så ofte at de nærmest cutter kontakten til en, er ret voldsom! :D:huh:

Hehe.. Men det er blevet bedre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja meget bedre!! Det var nug også kun de yderste personer i vennekredsen, de andre kaldte mig bare : nørd og sindsyg! :D :

Det trip der begyndte egentlig fordi jeg blev fuldstændigt hooked på at skulle på MGK, og så ville jeg det her om to år efter niende og så fik jeg en form for stress m.h.t til øvning ! hehe :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst V.I.P.
KAACHIIIIING!! Der fik jeg den.. :D

Synes bare det var en underlig måde at sige det på.. Ikke andet ;-)

...og du har helt ret. Den kom ikke så heldigt ud :D;-)

 

Pas på med det sociale noget. Jeg gik død i en måned efetr at have siddet hjemme hverdag inkl. alle weekender og spillet. i starten er det det fedeste , men efterhånden når venneren er holdt helt op med at spørge om du kan være sammen, så bliver det sku for kedeligt!!

 

Hvad med at få dig nogle musikervenner i stedet? ( ;-) )

Jeg "håndplukker" efter bedste evne dem som har samme interesser som jeg og så kan jeg nørde så meget jeg vil... også når jeg er sammen med mine venner. Det virker helt perfekt og samtidig får man plejet sine interesser i stor stil. Min søster kæreste er endda trommeslager (hvilken der også blev arbejdet hårdt på :-) ej... :huh: )

Redigeret af Andre_h
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu