Terry Bozzio


søulken

Recommended Posts

Gæst Lysgaard
Hvad snakker I om? :rock: Han har da monster-skramle-groovet oppe at køre her...

 

Tjek også hans indspilninger med Brecker Brothers, uhhhh.... :dev:

Yeah. Manden er virkelig et geni. Blev introduceret for noget han havde lavet med Brecker Brother sidste år. Han er yper kodyl not human fjong.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

slå lige begrebet 'objektivitet' op før du udtaler dig mere  :dev:

Og du synes han er god... Jamen dog... Det handler netop om at være subjektiv. :rock: Og jeg synes det er en gang juks han laver, og han hverken er inspirerende eller på nogen måde udviklende at se på. ;)

 

Min personlige holdning, og så rager det mig om i andre synes den er forkert :P:-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Og du synes han er god... Jamen dog... Det handler netop om at være subjektiv. :( Og jeg synes det er en gang juks han laver, og han hverken er inspirerende eller på nogen måde udviklende at se på. :P

 

Min personlige holdning, og så rager det mig om i andre synes den er forkert :P:D

fint nok - bare du så er klar over at det siger mere om dig end det gør om Bozzio....

Link til kommentar
Del på andre sites

fint nok - bare du så er klar over at det siger mere om dig end det gør om Bozzio....

Slå nu lige selv ordet objektiv op i en ordbog... Flot at du lige prøver at få mig dømt der, btw :(

 

Det kan ikke passe at man ikke kan få lov at sige sin mening. Sig din egen og bland dig uden om min... det siger bare mere om dig at du skal prakke resten din mening på... :D

 

"At stoppe nu?" :P

 

mvh André

Link til kommentar
Del på andre sites

Slå nu lige selv ordet objektiv op i en ordbog... Flot at du lige prøver at få mig dømt der, btw :lol:

 

Det kan ikke passe at man ikke kan få lov at sige sin mening. Sig din egen og bland dig uden om min... det siger bare mere om dig at du skal prakke resten din mening på... ;)

 

"At stoppe nu?" :tu:

 

mvh André

øh præcis hvorhenne prakker jeg nogen min mening på?! jeg har ikke engang ytret min mening.... :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

øh præcis hvorhenne prakker jeg nogen min mening på?! jeg har ikke engang ytret min mening.... :cigar:

Nej, men du er ***** travlt med at fortælle hvad den rigtige holdning ikke er :lol:;)

 

Og du kan læse dig til at flere mener det samme som jeg. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg så FANTOMAS koncerten på roskilde i år det var VILDT han er syg det gik stærkt og var MEGA teknisk..... han er meget inponerende :tu:

Så den samme koncert... det var en imponerende koncert - enormt komplekse og ekstremt usædvanlige arrangementer. Det der gør det endnu mere imponerende er, at de ikke havde særlig meget tid til at forberede sig, da han kun var stand in for Lombardo. :-o

 

Og mærkeligt at se en trommeslager skifte side på sit nodehæfte under en sindsyg hurtig fill in' :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Mads Kristian Juul Schmidt

Prøv at høre Bongo Fury af Zappa og Beefheart. Der spiller Bozzio det bedste jeg nogensinde hr hørt...

Link til kommentar
Del på andre sites

WHAT!?! Dem der ikke bryder sig om Bozzio, har i set nogle af de Video-klips der ligger rundt med Ham og Zappa ved Saturday Night Live??

 

Der er bare en magisk energi i Bozzio, en eksplosivitet man ikke ser hos andre trommeslagere, hans phraseringer med splash bækkener sammen med stortrommen. Tja... det er bare Bozzio.

 

Som Zappa sagde "Maybe it has something to do with him comming from San Franciso" :doo:

 

Hvis i vil ha' et lille grin, så prøv at finde den der live udgave af "Titties and Beer" - det er fandme grineren !

Link til kommentar
Del på andre sites

WHAT!?! Dem der ikke bryder sig om Bozzio, har i set nogle af de Video-klips der ligger rundt med Ham og Zappa ved Saturday Night Live??

 

Der er bare en magisk energi i Bozzio, en eksplosivitet man ikke ser hos andre trommeslagere, hans phraseringer med splash bækkener sammen med stortrommen. Tja... det er bare Bozzio.

 

Som Zappa sagde "Maybe it has something to do with him comming from San Franciso" :doo:

 

Hvis i vil ha' et lille grin, så prøv at finde den der live udgave af "Titties and Beer" - det er fandme grineren !

Kan du linke/dele de klip ? :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Mads Kristian Juul Schmidt

Haha, ja det er rigtigt. Han sidder med sin lille djævlemaske bag sættet og spiller satan.

 

Prøv at høre her engang:

 

It was the blackest night

There was no moon in sight

You know the stars ain’t shinin’

’cause the sky’s too tight

I heard the scarey wind

I seen some ugly trees

There was a werewolf honkin’

’long the side of me

 

I’m mean ’n I’m bad, y’know I ain’t no sissy

Got a big-titty girly by the name of chrissy

Talkin’ about her ’n my bike ’n me...

’n this ride up the mountain of mystery, mystery

 

Her er iøvrigt besætningen fra den aften:

 

Frank Zappa (lead guitar, sang)

Ray White (backing guitar, sang)

Eddie Jobson (keyboards, violin, sang)

Patrick O’Hearn (bass, sang)

Terry Bozzio (trommer, sang)

Ruth Underwood (percussion, synthesizer)

Don Pardo (sang)

David Samuels (vibrafon)

Randy Brecker (trumpet)

Mike Brecker (tenor saxofon, fløjte)

Lou Marini (alt saxofon, fløjte)

Ronnie Cuber (bariton saxofon, klarinet)

Tom Malone (trombone, trumpet, piccolo)

John Bergamo (percussion over-dub)

Ed Mann (percussion over-dub)

Louanne Neil (osmotisk harpe over-dub)

 

Mvh. Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes helt klart, at Bozzio er en af de store. Han er bestemt lidt speciel og underlig til tider, men det er også hans styrke. Ud over hans arbejde med Zappa kan jeg varmt anbefale, at man lytter til hans spil på Jeff Beck's Guitar Shop. Her udviser han en lækker evne til at orkestrere sine beats på en interessant måde. Det har i hvert fald inspireret mig en hel del.

 

Mvh Heine

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg synes det er en gang juks han laver, og han hverken er inspirerende eller på nogen måde udviklende at se på.

 

Bare for at kunne forstå din mening: Hvem synes du er fed og hvad lytter du til?

 

Din signatur siger

det hele handler jo alligevel om at spille trommer...
med spille understreget.

 

IMHO er det netop det Bozzio gør og bedre en nogen anden, jeg kan komme i tanke om.

 

Jeg er så til gengæld så mærkelig indrettet, at jeg har stort set alt han medvirker - på bortset fra Zappa som jeg ikke kan klare.. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Din signatur siger  med spille understreget.

 

IMHO er det netop det Bozzio gør og bedre en nogen anden, jeg kan komme i tanke om.

Synes mere han lugter langt væk af teknik, end af fede grooves og den "dybde" i hans spil som gør jeg vil bruge tid på at studere ham... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du svarede ikke på mine spørgsmål :tu:

 

Hvem gider du bruge tid på at studere?

 

Vi har alle forskellig smag. Så ikke et ondt ord om at du ikke kan lide Terry.

Jeg er bare interesseret i, hvad du synes er fedt, så jeg kan forstå dig :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Du svarede ikke på mine spørgsmål  :D

 

Hvem gider du bruge tid på at studere?

 

Vi har alle forskellig smag. Så ikke et ondt ord om at du ikke kan lide Terry.

Jeg er bare interesseret i, hvad du synes er fedt, så jeg kan forstå dig :tu:

Der er da en del.

Porcaro... Jojo Mayer... Dave weckl... Igoe... Clayton Cameron...Carter Beauford... etc... :tu:

Har "brugt" dem alt efter hvad jeg nu var ved at lære, eller hvad der nu var brug for.!

 

Jeg piller ikke enkelte ud og siger af jeg kun vil lære fra dem, for (næsten) alle har noget man kan lære fra ! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Andre_h

Fede trommeslagere der!

 

Jeg er glad for at du har Weckl på listen.

Med al respekt for Wekl, så står han vel, om nogen, for det tekniske spil uden at for meget groove og sjæl :tu:

 

Spøg til side.

Jeg kan lide alle de trommeslagere du nævner, men Bozzio har noget andet end dem. F.eks orkestrering af rytmer, melodisk spil en speciel sound og et særligt groove, der gør at man kan kende ham, selvom han spiller bord-og-stol på en Duran Duran sang.

Hvis du ikke kan lide det OK - men, for din egen skyld giv ham en chance til. Tjek lige de der Bozzio, Levin, Stevens CD'er.

Black Light Syndrom og Situation Dangerous.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Andre_h

Fede trommeslagere der!

 

Jeg er glad for at du har Weckl på listen.

Med al respekt for Wekl, så står han vel, om nogen, for det tekniske spil uden at for meget groove og sjæl  :tu:

 

Spøg til side.

Jeg kan lide alle de trommeslagere du nævner, men Bozzio har noget andet end dem. F.eks orkestrering af rytmer, melodisk spil en speciel sound og et særligt groove, der gør at man kan kende ham, selvom han spiller bord-og-stol på en Duran Duran sang.

Hvis du ikke kan lide det OK - men, for din egen skyld giv ham en chance til. Tjek lige de der Bozzio, Levin, Stevens CD'er.

Black Light Syndrom og Situation Dangerous.

ja, Weckl er, som du skriver, meget teknisk... Men han er utrolig pædagogisk når han skal forklare på hans dvd'er. Jeg har især haft nytte af "Back to Basic", og kun pga. at han var helt genial til at lære fra sig. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu