All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Som jeg ser det, er det en face af livet, man skal igennem. Da mine spille-kammerater begyndte at købe hus og bil - få fast arbejde og børn - gik musik-livet i stå for mit vedkommende. Selv forblev jeg "ungkarl" til op i 30'erne (on/off), så jeg havde egentlig tiden, men de fleste af mine jævnaldrende havde ikke. "Heldigvis" får hjemme-hyggen ende for de fleste, så i dag er der tid til musikken igen. Det betyder, jeg pt. spiller i 3 bands - og nyder det (selvom det kan være svært at få til at passe ind i kalenderen, da alle gerne vil ud at spille - og jeg kun kan være eet sted ad gangen). Til gengæld betyder den elektroniske tidsalder, at det er en dårlig ide at sige til hinanden: "Vi aftaler lige via mobilen, hvornår vi øver næste gang". Det fungerer ikke, da vi så har svært ved at finde en dag, vi alle kan. Derfor insisterer jeg på, at vi finder en ny dato, inden vi går hver for sig efter en øveaften.
  3. Yesterday
  4. Efter jeg er flyttet fra Kbh og har fået barn (1 år siden) samt gået fra studerende til fast arbejder med + 2 timers daglig transport. Så kan jeg personligt helt bestemt mærke at det er svært at priotere en øver. Med en presset hverdag hvor man “Lever i weekenderne” er det simpelthen bare meget st skulle tage næsten en hel dag ud (lørdag/søndag) for at øve. Vores løsning pt er, at øve ca. 5 timer (1 dag med pause) Om måneden. Vi er ikke gået igang med det endnu, men håber det virker.
  5. Jeg ved det ikke..men jeg syntes jeg her i de senere år oplever, at det bliver svære og svære at holde sammen på bands´ne... alle har fået rigtigt meget at lave på deres arbejde og der hjemme også... så det er er efterhånden blevet svært at finde tid til en aftale om at øve... f.eks. er jeg medlem af et dejligt øvelokale, som vi deler med 5 andre bands, men der er ingen af de bands der har tid til at øve, de øver ca. 3 gange om året gennemsnitligt... så det dejlige øvelokale med alt det lækre udstyr står bare og keder sig, jeg må indrømme, at syntes det er lidt trist, at det er blevet sådan... Så er det at jeg har lyst til at spørge om, om det er noget du / i kender til.. og også om hvordan man løser problemet med den manglende tid til at øve...
  6. ... vil da gerne lege lidt med her ... Paiste 2002 - blandet sorte og røde .. nye og gamle. Fra venstre mod højre på billedet: - 14" 2002 hihat = "rød" Medium top + "sort" Sound Edge bund - 16" 2002 "sort" crash - 12" 2002 "rød" splash - 20" 2002 "sort" ride - 18" 2002 "rød" crash - 14" 2002 hihat = "rød" crash som top + "rød" Medium bund (hihatten er fastlåst). Har ellers i mange år sværget udelukkende til 14" og 16" crash - men disse bækkener er nu altså bedst fra 16" og op.
  7. Ja!!!!!- en flashtråd. Jeg tager billeder næste gang i studiet!
  8. Ældre, men velfungerende pedal sælges. 250,- kr
  9. Last week
  10. Haha for pokker! God påske til dig også Arh på dén lumske facon! Så forstår jeg! Smart.
  11. Ja, det er nogle ganske hæderlige trommer. Jeg havde mit med ude for nogle uger siden, og vi var nødt til at fylde stortrommen op med alt hvad vi kunne finde, fordi der simpelthen var for meget bund i den (Billedet er dog taget inden vi gik på jagt efter køkkenets viskestykker )
  12. Enhver jazz-hipsters våde drøm De lyder egentlig ganske fint, de der børnetrommer. Men jeg glæder mig også til at få mit eget sæt med en rigtig stortromme og gulvtam der ud!
  13. Filt under bækkenet og læder mellem toppen af plastikslange og vingeskrue. Bækkenet er således ikke spændt fast mellem to filtskiver men hviler kun for en filtskive. Bækkenet vipper mere frit og læderskiven er der kun for at beskytte mellem bækken og vingeskrue hvis den får gas og bækkenet vipper meget. I dag spiller jeg helt uden læder og vingeskrue og har aldrig slået et bækken af "pinden". Eneste ulempe er, at bundfilten falder af under transport.
  14. Hjælper det mon hvis jeg sætter prisen 200 kr ned - 2650? Jon
  15. skal lige ha dele hjem.. og det er påske.. så de kommer først i næste uge. og vil gene lave nogle fotos så folk kan kopiere det god påske
  16. Kære Alle, jeg har dette bækken liggende! Jeg har været rigtigt glad for det, men får dette ikke rigtigt brugt længere... Måske én af jer kunne være interesseret? Selvom det er stort og meget tyndt, så har det en fin definition og spændende lyd. Det befinder sig på nørrebro og må gerne prøves!! Det står i ca. 3100 for nyt, men kan blive jeres for 2400kr. Kh. Daniel
  17. Det var da noget af en teaser, mester Rathje! Det er sgu da ikke fair
  18. Ja, det er nok et af de ældste tips fra kassen, men kan næsten ikke gentages nok. Der er nok til et par hundrede stativer i sådan en rulle slange I øvrigt spændende med læderlapperne. At det nede under bækkenet? Altså hviler filt og bækken ovenpå? Er det stift nok til det? Fint tip! Det kan være at de gamle bælter bør gemmes fremover, når de har udtjent deres værnepligt
  19. JA... jeg har også nogle gamle læderskiver fra den "Drumstick periode", men de er røget over på gamle stativer, til vintage bækkenerne/sættene. Iøvrigt er de nemme at lave. Hvis man har en gammel livrem i læder - man ikke kan passe pga. fremskreden livvidde, så klipper man bare små cirkler omkring livrem-hullerne... og så er der en skive. Plasticslanger har jeg for nogle år siden køb i Bauhaus - hvor de hænger på ruller i forskellig diameter, og man klipper selv af - i metermål.
  20. Et godt gammel tip som jeg så første gang i Drumstick i 1986 eller der omkring. Simon brugte en læder skive mellem vindskruen og plastik slangen. Jeg bruger det stadig på nogle af min stativer. Et godt tip.
  21. jeg har et andet tip.. som jeg lige skal teste efter påske.. Men Tor det er et hit.. samme boldgade som Dennis tip.
  22. Haha det bør da gemmes til en anden tråd, så vi kan få lokket folk herind Jeg har ikke helt fundet den lokalt endnu da jeg, som med gummiet, tidligere har købt fra StDrums. Men jeg er ret overbevist om at det blot er en skærmskive i 35mm. med 8mm. hul. Jem&Fix har nogle, ret dyre pr. stk. dog: https://www.jemogfix.dk/skaermskive-m8-ø35-mm-8-stk/5118/9412664/ Og XL-Byg til en noget billigere stk. pris: https://www.xl-byg.dk/shop/nkt-fasteners-skaermskive-elforzinket-skiver-m8-oe35mm-100-stkpk.htm Edit: men jeg kan altså ikke garantere at ovenstående passer, da jeg endnu ikke har prøvet dem Ja, man bliver hurtig kreativ i forsøget på at spare penge
  23. Jeg har også tyet til isoleringskappen på et 3x1,5 kvadrat kabel. Det fungerer også udmærket
  24. Jeg har ikke prøvet den på job endnu. Men som sagt er mit indtryk fra øvelokalet, at den ikke dæmper så meget som den ser ud til. I hvert fald ikke fra hvor man selv sidder. Tænker den måske dæmper mere hidsig bundskinds lyd udadtil. Hvad jo også er meningen.
  25. Yes! Så mangler der bare et link til en spændeskive der kan passe som base under der nederste stykke filt. ;-)
  26. Vi kender alle sammen problemet med gummi der revner eller plastik der flækker. Jeg er nok nødt til at uddybe lidt: jeg snakker her om bækkenstativer! Altså beskyttelsesgummi på bækkenstativer. Nye mærkevarer koster kassen, men man vil nødigt undvære, da det kan ødelægge ens elskede bækkener! Men frygt ej længere! Biltema har hørt trommeslagernes bønner, og skaffet os et billigt alternativ: PVC-slangen! Et super billigt alternativ endda. Knap 27kr. for 5mtr. med en indvendig diameter på 8mm. Der er dælme til mange bækkenstativer, og bliver det slidt er det nemt og hurtigt at udskifte! Det er simpelthen for godt til ikke at dele med mine med-trommeslagere! Nu er der ingen undskyldning for metal-mod-metal. https://www.biltema.dk/baad/vvs/slanger/pvc-slanger/slange-2000017744
  27. En hihat, der har samme størrelse som stortrommen. What's not to like? Fedt setup! Mit nuværende setup består Sonor Delite trommer, med en klassisk 14"x6½" Supra, og så selvfølgelig med Paiste bækkener. Fra venstre mod højre: 15" Rude Hihat Top over 900 Heavy Hihat Bottom 20" 2002 Crash 19" 2002 Crash 14" 2000 Medium Hihat 24" 2002 Big Ride 18" 2000 China Type
  1. Load more activity