Noooo! - Flækket 16" A Crash


Kristian Klitgaard

Recommended Posts

Hej alle sammen. Jeg har søgt (søgefunktonen) efter et svar på mit spørgsmål, men jeg synes ikke helt jeg finder det jeg søger.

 

Landet ligger sådan at jeg for 10 måneder siden købte et sæt (ikke sådan en pakke, men bare nogle forskellige på én gang ;) ) Zildjian bækkener hos min lokale musikforretning. I dag da jeg sad og spillede kiggede jeg på mit Zildjian A 16” Medium Crash. Og DER så jeg det! ;)

Selvom der ikke er kommet et synligt hul er der tydeligvis en revne på vej. Indtil videre er det en ridse som kan mærkes hvis man kører neglen fra klokken og ud til kanten. MEN det er jo ikke engang et år gammelt. Burde der ikke være en form for garanti? – Jeg ved godt at det er et ret diffust spørgsmål da jeg sidder og slår på denne ’genstand’ dagen lang, næsten hver eneste dag.

 

Så… Kan jeg mon få det byttet?

 

Gode (men lidt ærgelige) hilsner

 

Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er da helt sikkert et forsøg værd. Zildjian siger jo 12 mdr garanti, men ikke ved "voldtægt" m.m. af bækkenet, så det er jo nok en svær sag. Men prøv da.

 

Jeg havde engang et sabian bækken der flækkede efter 3 år, så den dag, jeg tilfældigvis skal ud med det, støder jeg ind i sælgeren for det firma der repræsenterede sabian dengang, og han spørger hvad jeg skal, da vi har snakket lidt trommer. Uden jeg ved hvor han kommer fra siger jeg at jeg skal have kigget på dette "møgbækken" der er flækket. (sagt i spøg).

Så siger han at det er da ingen problem og tager det med, og efter 3-4 uger får jeg et nyt. Det er god service.

 

Held og lykke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror desværre at mange musikbutikker ikke bytter slidvare (bækkener, stikker og skind).

 

Men har da fået byttet nogen bækkener som jeg købte hos stringsite, der var ingen problemer. Det er som sagt forsøget værd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis et Zildjian bækken flækker inden for de første 12 måneder kan man sende det over til dem, så de kan undersøge det. De vil så tage stilling til om det er fabrikationsfejl eller forkert håndtering af bækkenet der er problemet.

Så vidt jeg husker skal man have fat i en bestemt blanket eller noget der skal sendes sammen med bækkenet, men det kan enten forhandleren eller distributøren hjælpe dig med.

I øvrigt skal man også sende en kopi af kvitteringen med, for at dokumentere at bækkenet er mindre end 12 måneder gammelt.

Redigeret af skh
Link til kommentar
Del på andre sites

super. Det var det sar jeg søgte! ;)

Vil du mene at det vil vurderes mere som en produktionsfejl (hvilket det vel er) hvis det er flækket 'igennem'?

Jeg tror ikke du behøver "smadre" det før du sender det afsted.

De er jo professionelle, så de burde jo sagtens kunne se selv det mindste problem med et bækken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Zildjian bytter stort set alt inden for de første 12 måneder, medmindre man kan se at bækkenet har været tabt eller slået på med en hammer. Der skulle ikke være nogen problemer i det. Der er ydeligere 12 måneders reklamationsret. Så knækker bækkenet på mystisk vis indenfor den periode, så få det sendt ind. Det kan være de bytter.

Hvis forhandleren er modvillig er det desideret dårlig service. Han skal bare sende det ind sammen med en kopi af kviteringen, så bytter Zildjian.

Det samme gælder stort set alle bækkenfabrikanterne.

 

Husk at få en ny kvitering når det er byttet. Garantien starter nemlig forfra på det nye bækken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har jeg været nede med grydelåget i min lokale musikpusher (Musikhuset i Svendborg) og det virkede ikke til at være noget problem. Han tog en kopi af min kvit. og sagde at jeg ville få besked snart :huh:

 

 

Men hvordan FANDEN skal jeg undvære crash når jeg kun har ET ENESTE??? - løsningen må være at jeg køber et nyt snarest. :argh:

Redigeret af Kristian Klitgaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Men hvordan FANDEN skal jeg undvære crash når jeg kun har ET ENESTE??? - løsningen må være at jeg køber et nyt snarest. :argh:

Spørg om du kan låne et af butikken i mellemtiden.

Jeg har før lånt bækkener af både prodrums og aage ved ombytning af smadrede bækkener, hvis jeg skulle på job eller i studiet. Det har de været pisse flinke til :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
  • 11 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu