Lir med stikkerne...


Gæst funch30

Recommended Posts

har netop siddet og set et koncertklip med Tommy lee... ikke nogen stor trommeslager, men manden kan ikke spille en sang uden at køre rundt med stikkerne hele tiden. Han tager stikken op og drejer den rundt i cirkelformede bevægelser... det vil jeg også kunne!!! men kan ikke finde teknikken til det.... er der nogen som kender "hemmeligheden" bag dette trick?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har vendt stikker næsten siden jeg begyndte at spille tromme. For mig er det bare lidt plat tidsfordriv mellem numrene, når vi øver i bandet. Gør man det flere år i træk, bliver man ret så rutineret til det! De andre man spiller med hader jo som regel at man øver soloer eller lignende mellem numrene, fordi det larmer, så slet ingen dårlig idé - det er også pænt blæret, hvis du spørger mig..... :angry:

 

Det jeg gør mest i, er at "flippe" sticken mellem pege- og "fuck-up"-fingeren en enkelt omgang. I starten går det meget langsomt, som med så meget andet, men du lærer det hurtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

Det andet spin han laver har jeg også prøvet og øve i lang lang tid... Men når han tager den tilbage, "springer" han en finger over eller sådan noget... Og det har jeg ikke lige været opmærksom på at man skulle, og på "tilbage" vejen går den altid lidt i stå... :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
  • 3 måneder senere...
Gæst Lars U
;):D Det ser fandme fedt ud det stick twirling, har set Blackwell og Lang gøre det men skal da liiige se ham Gerry Brown
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
  • 4 uger senere...
Er lige gået ammok med pentrix.com .... nogen af jer der kan finde ud af noget?? Øver lige tommelfinger spinet... ;)

Hehe, let lille trick.

 

Tog et par gange at lære, men prøver man de par gange, så bliver man hurtigt god. Du kan også gøre det baglæns, hvilket næsten er lidt federe.

 

Gør det evt. i klassen i skolen, det er ret sjovt og til stor gene for kammeraterne ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...
Gæst MadsGedebuk

Jeg var engang lidt hardcore da jeg var mindre.. Men fandt senere ud af at når jeg spillede og gjorde det gik det den forkerte vej, også var det ikke liige så nemt at få det til at køre rundt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu