At Stacke Sine Bækkener.


Casper Aggerholm

Recommended Posts

Hvis i stacker, hvordan staker i så jeres bækkener ?

 

Jeg kunne egenlig godt tænke mig med at stake mine bækkener, men er pt uden øvelokale og har derfor svært ved selv at afprøve forskellige kombinationer.

 

 

Jeg tænker at et tyndt bækken placeret ovenpå et tykkere ex. 14" på et 22" vil give et godt trachy resultat.

 

Har i nogle gode tips og tricks.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en stak 10-12" bækkener jeg bruger til stacking

 

Især er jeg glad for et tykt nederst og et tyndt øverst

 

Men også feks et tykt 11" med et tyndt 10" splash oven på er genialt.. Giver en ultra kort MEGA hidsig trash lyd., og dermed egnet til hurtige sekvenser

 

Jeg kan kraftigt anbefale et 10 eller 12" Zultan Aja splash som pga sin lidt China agtigt lyd giver et feeeed stack bækken.. Lagt ovenpå et 17-19" crash giver det de vildeste trash effekter

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger et 12 oriental china trash i bunden og et 14 a custom efx på toppen. Rigtig fee combi og så et 16 oriental china trash, oven på et 15 k custom hybrid trash crash. Det holder max:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit bedste råd er at afprøve alle tænkelige kombinationer, alle måder at vender bækkenerne på og også flere end 2 bækkener. Pga bækkenernes forskellighed i størrelse og profil, er det aldrig til at sige om 2 bækkener passer godt sammen eller ej, så bare stack løs indtil du rammer din lyd.

Der er også MEGET stor forskel på hvad folk kan lide i et stack. Så der er bare at teste løs.

Det er selvfølgelig ikke et fedt råd ift din situation, men du kommer bare ikke uden om at skulle eksperimentere dig frem.

 

Stacks jeg selv er glad for er et splash omvendt oven på et china (strammet godt til), et splash nedeunder et 20" crash (men det rigtige splash - har 2 og det er kun det ene der lyder fedt) og så har jeg lavet mig et lavere (i volumen) stack af et vanvittigt tyndt 14" noname med 2 12" dream splashes oven på. Et meget godt eksempel på ovenstående er af de sidstnævnte stack KUN virker når bækkenerne er stablet i den rigtige rækkefølge og af det ikke må spændes til..

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu