Bedste Skind Til Birk- Tammer ?


Daniel-san

Recommended Posts

Hej slagere,

 

Jeg har brug for lidt erfaringer her. Jeg er kommet i besiddelse af mit første birk trommesæt (Yamaha) og det er højt og har et ret lækkert attack. Men jeg vil gerne gøre lyden lidt varmere og lidt mere "rocket". Der må være nogle derude som har spillet "birk" i mange år.

 

Er der nogle af jer, der har nogle forslag til skind på tammerne (10x7, 12x8 og 14x12) ?

Hvordan får man det bedste ud af birkekedlerne til rock/blues ?

 

Pt. sidder der Remo UT skind (tror det er ambassador) på slagside og reso.

 

På forhånd tak.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil vælge Remo Emperor Coated på toppen og Remo Clear Ambaasador i bunden.

 

Det gør lyden bliver varmere og mere rocket end hvis det var Remo Emperor Clear.

 

- Oliver

Redigeret af jarl_1998
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene. Jeg har prøvet med nogle emperor (clear), som jeg havde glemt, at jeg havde liggende. Synes ikke det lavede den helt store forskel - får stadig den der lidt "slappy" lyd(især på 12" - hvorfor er 12" tammer iøvrigt altid de sværeste at stemme ? ).

 

Er der virkelig en hørbar forskel på, om det er coated eller clear emperor ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja der er ret hørbar forskel på Coated og clear emperor..Coated har lidt mere tone og varme og lidt mindre "plastik" i anslaget. Birk er ofte lidt mere plastisk i anslaget og derfor kan clear skind nogle gange være lidt rigeligt.. Med mindre man bruger enkeltlags skind.. UT er Kina skind som ikk er nær så gode som de ægte.

 

Synes nu ikk 12 er sværere end de andre.. Det er nok mere fordi man skal stemme den uden om lilletrommen for at undgå weirde resonanser?

Link til kommentar
Del på andre sites

;-)

.ja der er forskel.. Det er jo smag og behag

 

Med det bedste forsøg på at være neutral:

 

Evans: stivere i skindet, lidt hårdere lyd, bedre coating.. Lidt mindre bund i tom skind

 

Remo: blødere i skindet og i lyden, varmere og mere bund på toms.. Coating holder ikke ret godt på slagskind men begge skind holder lige godt i længden.. Remo slagskind blir bare hurtigere grimme at se på

 

ALT dette er som altid en subjektiv vurdering og dette er bare min :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Yamaha i birk... Bliver sku lidt nostalgisk ved tanken om mit første top sæt - yamaha recording custom. De kom med remo pinstripe på - hvilket faktisk var ret fedt over et voksent PA - men ellers - damn, de sagde bare klask, klask, klask, klask og smæk (havde en ahorn lilletr. med ambassador 😊) . Senere blev jeg ret glad for coated ambassador eller emperor på tammerne og et coated power stroke på stortrommen. Men til blues og rock på rent baggaer var de nu ofte lidt for lave - og ikke meget mellemtone, selvom de coatede skind hjalp lidt. Ved ikke om andre birketrommer har mere volumen og mellemtone i dag mht. keddeltykkelse og kanter.

Vh. Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

He he - det er lidt sjovt at læse jeres erfaringer. Nu skal I høre hvad jeg netop har gjort, og som jeg synes virker rigtig godt til 66mm Yamaha birke tammer. Reso skind er alle Evans G1 clear og slagskind er alle Evans G12 coated. Det virker rigtig godt. Dæmper ikke resonansen men gør den bare lidt mere rund og lækker og ikke så sjasket. Fremhæver også mellemtonen en del. Lydstyrken aftager dog lidt, men det gør ikke så meget for Yamahas birk-trommer er i forvejen "LOUD" :cigar:

Havde ikke troet at coatede skind kunne gøre denne forskel... - god weekend

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu