Magic - Rude


jonaslind

Recommended Posts

Er der noget specifikt du har problemer med at gå til at fungere?

 

Grund beatet med off-beat hihat er jo ret vigtigt at få styr på.. Tuuuung hihat på "og" slagene.. Og så et par ghost notes op til og ind imellem.. Så man føler drt som om du spiller 1/16 dele.. Men du kun spiller 2-3 stykker omkring og slagene.. Get it?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er en helt anden verden at spille reggae, hvis jeg sidder i reggae øver og vi jammer noget hiphop funk eller rock, så er min hjerne på den forkerte indstilling og bliver ved med at spille stortromme på 2:) du skal bare ødelægge det du ved om rock n roll, og sørg for at spil reggae mere end 5min ad gangen, det hele handler om at få kroppen til at tro at den ved hvad den laver;) fedt nummer btw, elsker fillsne:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjah, vi spiller den ihvertfald. Jeg er ikke reggae mand, men kender dog lige et par grundlæggende ting. Prøv at hør nogle af de liveklip som ligger på tuben- synes i virkeligheden han spiller meget rocket, hvilket passer mig fremragende. Jeg skal gerne vise dig, hvordan jeg spiller den, så kan du jo selv bedømme.

Hilsen

Steen

Link til kommentar
Del på andre sites

Jojo, men det er tydeligt reggae inspireret, og personligt ville jeg lægge mere reggae end rock i det, men det er også bare mig. Ps. Spiller ikke selv covers:) synes også man skal forstå konceptet og logikken i reggae før man kan spille det her nummer overbevisende:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu