Gode Erfaringer Med Bækkenopbevaring?


Henrik Nielsen

Recommended Posts

Hej Slagere

 

Jeg skal finde en praktisk løsning til opbevaring af mine (alt for mange) bækkener i mit kælderøvelokale. Har I gode erfaringer med opbevaring, hvor de står rimeligt sikkert og samtidig er til at komme til?

 

Det er et kælderlokale og derfor er det godt at få dem op fra gulvet.

 

God påske

 

Link til kommentar
Del på andre sites

he he tak for bud, specielt Hamselv :tu:

 

Jeg ved godt det et luksus problem, men ville lige høre om der var en genial løsning til mit lokale. Der er faktisk et par bud jeg vil tænke over.... så 1000 tak

 

Jeg har haft dem i tasker, og hevet dem op og ned. Desværre har jeg, i dovenskab, fået stillet nogle af dem lidt uhensigtmæssigt og ødelagt en supefed Johan Hihat med en stativkasse :( Jeg har fra 24" og ned.. der er vel en 20 stykker, hvoraf jeg hovedsaligt bruger 5-6 stykker. Men hvis de andre er pakket for langt væk, så får jeg dem ikke brugt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lavet et i træ.. 75 cm langt.. Forneden er der to skrå brædder så bækkener kan hvile kanten der.. enderne er simple "billede ramme" agtigt.. De to skrå brædder sidder så fast i bunden og foroven har jeg to brædder der holder den sammen lige som de nederste men her bare uden vinkel på dem.. Plads til 8-24".. Har selv 15-20 astk stående ind imellem.. Det er rigeligt stort så 50cm længde er nok rigeligt til de fleste

 

Koster omkring 100-150 kr i træ og 25kr i filt.(til at beskytte bækken kanterne mod træet). Og 10-20 kr til skruer.. Måske en 50'er til lidt sort akryl maling fra Jem og fix

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lavet sådan en bassemand:

IMAG0235.jpg

 

Det er pissegrimt, skævt og lavet med en blyant, finérsav, bor og skruer. (Jeg gad ikke finde tommestokken frem).

Men det holder! (Indtil videre)

 

Jeg skal have lavet et nyt på et tidspunkt, hvor jeg giver mig tid til at lave det ordentligt, og så skal der laves en "skillevæg" på midten. Evt. lave nogle flere "rum" hvor de forskellige bækkener kan stå adskilt (Ride, crash, hihat osv.)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1000 tak for ideer. Jeg er blevet inspireret til et gør det selv projekt. Superfedt med input!

 

Dennis, jeg håber du er glad for tammen :-)

 

Indtil videre bander jeg den langt væk, da jeg er i gang med at fjerne den gamle lim. Det er et helvede ;) Men jeg tror den kan blive fin igen.

 

Jeg talte i øvrigt i går, og mit stativ holder pt. 30 bækkener og 6 hihatte, samt et par mælkekasser med skind og hardware i toppen. Så selvom det ligner noget der er løgn, så holder det fint ;)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu