In-Ears


Recommended Posts

Hej allesammen. Til sommer skal jeg spille med på et projekt med backing-track, i den anledning vil jeg investerer i nogle gode in-ears, men min viden er meget begrænset inden for dette område. Jeg vil gerne have nogle gode in-ears med tre højtalere - bass, mellemtone og diskant og et send der er simpelt og godt.

Mht. pris er jeg åben, som sagt er det en investering, og lortet kan jo trækkes fra anyways, så jeg vil ikke lade mig begrænse. Jeg har ikke et behov for at købe det bedste af det bedste, jeg har egentligt bare brug for at hvad end jeg køber giver mig god monitor lyd + backingtrack, så det hele lyder godt, og jeg kan fornemme alle detaljerne.

Er der nogen herinde som har erfaringer de kan dele? Det ville gøre jagten noget nemmere for mig :-)

 

Ps. ved godt tråden ikke er helt velplaceret, det er jo ikke "mit grej" endnu. Jeg lover dog en røvfuld billeder, når de er købt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Westone Um Pro 30 eller Um Pro 50.

 

Inears tonet til livebrug og ikke primært hifi, og vel nærmest en slags standard hos DR og store koncertproduktionsfirmaer. Ægte trevejs og en komfort lige i skabet. Kan bruges med propper i forskellig udformning og materialer. Bruger mine med Westones TrueFit-propper for nærmest custom fit pasform.

 

Overkommelige i pris og fås hos inear.dk ved Martini og Stærke.

 

Selv tak. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den box man plugger sine in-ears i hvor man kan styre det input man får. Det er den man sender signalet til og så sender den det videre op i propperne. Den sidder ofte i buksekanten eller et sted hvor man kan få fat på den.

Er ret sikker på det hedder et in-ear send, eller egentligt bare et send ("send" på engelsk)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nååååhhh. I virkeligheden hedder det beltpack, der modtager fra en kablet enhed. Gå efter Shures bedre systemer, så er du godt kørende. Alternativt en kablet løsning, da du jo sidder ret meget det samme sted koncerten igennem. Derved slipper du også for nogensinde at bekymre dig om batterier, interferens, radiostøj og andet, der bare til tider følger med de trådløse løsninger. Jeg elsker mit kabel. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke helt hvad dit budget er, men i SixPack bruger vi alle dette system: http://www.4sound.dk/pa/in-ear-systemer/systemer/sennheiser-ew-300-iem-g3-e

Det fungerer helt upåklageligt. Vi har naturligvis andre inEars. Jeg har i lang tid et par Shure se215, og de funger rigtig fint som første inEars til mig. Dem har jeg været meget glade for. Nu er jeg ved at investere i et par JH Audio JH16, efter gode anbefalinger fra Gravengaard og Achermann! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...

Efter at have prøvet UHF sender til guitar/bas og bagefter købte en line 6 G30 der kører 2.4ghz digital, kunne jeg ikke drømme om at købe andet der kører på radio frekvenser igen. Kvaliteten sammenlignet med den ultra rene lyd man får ved at køre på digitalt wifi, der er bare for stor forskel til at jeg kunne drømme om at give 7.5kilo når lyden uanset hvor dyre elementer Shure og Sennheiser så putter i, ikke teknisk set kan blive bedre. Der er dog ikke særlig mange valgmuligheder på markedet (endnu) for digitale trådløs stereo monitorering, slet ikke i G30/G50 prislejet :(

Redigeret af Hitrate
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu