Stortromme Problem


munckemanden

Recommended Posts

Hej alle slagere, jeg har et problem med min 18 tommer stortromme. Jeg synes simpelthen at køllen fra pedalen er alt for langt fra skindet, den rammer altså ikke vertikalt men skråt. Lige pt bruger jeg ikke riser, men er det noget problem jeg kan fixe uden at skulle købe en ny pedal?

Tak på forhånd

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken kølle bruger du?

Hvis det er en alm. rund filtkølle, bliver den nok lidt sværre at fixe - men eksempelvis Tama's køller kan jo justeres i selve hovedet så du ændre den vinkel som køllen rammer skindet på : )

 

29515506-260x260-0-0_Tama+Tama+CB90F+Iro

Redigeret af Anders Olesen
Link til kommentar
Del på andre sites

Lige pt bruger jeg ikke riser, men er det noget problem jeg kan fixe uden at skulle købe en ny pedal?

 

Tak på forhånd

 

Jeg har sat sådan en røjser på min 18". Og det synes jeg er et klart hit m.h.t højde-skind-kølle kontakt.

Men jeg kender altså ikke Iron Cobra pedalen, og hvordan den sidder på reifen.

 

-Ulf

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har lavet en riser til mine 18" stortrommer - men hvis du synes at din reife er for bred, og pedalen derfor kommer fra langt væk fra skindet, så er der da intet til hinder for at du fjerner lidt af reifen, der hvor pedalen fastgøres.

Måske det kan blive et mindre problem, hvis du engang skal sælge den, så du kan overveje at købe en reife specielt til dit formål, og gemme den originale. Hvis dit sæt er vintage, ville jeg nok gøre det.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøver lige igen...

Ja, men jeg er bare bange for at det skal overbelaste reifen, er det en unødvendig bekymring?

Det belaster ikke reifen synderligt at vinklen ændres et par grader, men det gør en verden til forskel på hvor køllehovedet møder skindet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Dén med at vippe kedlen har jeg ikke prøvet - men jeg har set Bob Gatzen vise, hvor meget sustain det dræber at vride reifen, som stortrommepedalen gør, når fronten løftes bare et par centimeter.

Og så ser det ikke så fedt ud.....


:-)


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu