Mikrofon Og Cajon


jesperfriis

Recommended Posts

Jeg skal ud at spille for første gang med min cajon og hele bandet (2 guitarer, bas og klaver). Og jeg er i tvivl om hvilken mikrofon jeg skal bruge for at få den bedste lyd ud af min cajon. Jeg har en shure beta 52 bd mic, en beta 56 og et par shure oh mics. Hvad er jeres erfaring og hvad vil I gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har prøvet mange gange hvor lydmanden har sat en beta 52a i hullet bag på og en sm57 på fronten - også en del gange hvor han bare har kørt en sm57 på enten front eller i hul.

Spillede et job i fredags hvor lydmanden satte en lille membrans kondensatormukrofon 10-20 cm bag hullet på cajonen (det var godt nok en dpa mikrofon til på den anden side af 10.000,-) og det lød sindssygt fedt (:

/K

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis du kun spiller cajon, uden noget andet perc? - så er det letteste og oftest fedeste for en lydmand, at have en B 52/ Audix D6 omme i hullet, bare til at give bund, og ellers cutte resten væk der omme, samt en 57'er foran til at "lege" lilletromme mic, altså tage noget af bunden af, samt det der ligger at roder omkring 170-350 hz.
hvis du også har noget perc foran dig, altså rasleæg osv. så virker det fedt med en kondensator foran til det også! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu