Tips Til At Finde Spillejobs


woods

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg er ved at skrive et indlæg på muuv.dk om, hvordan man, som relativt nyetableret band, får spillejobs i DK. Jeg har naturligvis selv en række guldkorn, som jeg vil dele. Men jeg vil gerne have så mange tips og tricks med i min artikel som muligt.

 

Vil I byde ind? :) ALLE tips er velkomne.

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten

 

Jeg læste lige dit indlæg, som du delte på Facebook-gruppen "brugte musikinstrumenter". Jeg synes, det er super, at du vil dele nogle fifs til at komme igang med at booke jobs. Jeg kommer lige med lidt kritik her, fordi der er en mere kollegial stemning på trommeslageren.dk.

 

Jeg synes desværre ikke rigtigt, at der er nogle bookingfifs i dit indlæg. Vær tilstede på de sociale medier og kommuniker med jeres publikum - ja tak, men hvordan finder man sit publikum? Hvilke spillesteder er relevante for mit band, hvordan finder jeg dem, hvordan kontakter jeg dem, hvad gør jeg når de ikke svarer tilbage, hvad findes der af "alternative" koncertmuligheder udover spillesteder, hvordan sætter jeg bookingen i system? Hvilken hyre skal jeg bede om?

 

Prøv at kigge lidt i Michael Højris' bog Den Nye Musikbranche 2.0. Man kan læse den online her:

http://issuu.com/mikaelhojris/docs/dnm_full_2013_sidste_vers

 

Undskyld, jeg ved godt, det er tarveligt at komme med input EFTER du har postet dit indlæg på muuv, men jeg synes bare, du skulle have lidt feedback. Håber, det er ok.

 

Bedste hilsner fra Mikkel Schnettler

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt initiativ! Jeg har dsv. ikke de store guldkorn at byde på..

- har selv prøvet at booke jobs i mange år uden det store held,

og har indtryk af, at man skal have lidt af en salgsmand indbygget i en...

man skal være god til at kommunikere i en telefon, skrive mails osv.

på en måde som virker naturlig, så det virker overbevisende på en

stille og rolig måde.. men det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på

på nogen måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu