Trommemikrofoner, Billig Pakke Med Det Hele


ohm-ish

Recommended Posts

Hey

Jeg skal snart til at have trommestudie igen, og skal så have et sæt hæderlige trommemikrofoner.

Gerne et ikke-dyrt sæt med det hele, fra et anerkendt mærke.

 

Jeg kigger på dette AKG Drum Set Session I

https://www.thomann.de/dk/akg_drum_set_session_i.htm

 

Det ser da ret godt ud ik?

Reviews siger at det er fint til prisen

 

Er der andet der kan hamle op med prisen, mærket og alt det man får med der?

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville hellere gå efter færre, men bedre mikrofoner. Du kan få rigtig god trommelyd med 3-4 mikrofoner, hvis du ved, hvor du skal placere dem. Og du vel at mærke har et sæt og et rum, det lyder godt. Hvilken stil skal du indspille?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg hører hvad du siger :tu: men

Sagen er den, at jeg meget gerne også vil have mulighed for den ret tætte isolerede trommelyd.

Rum ambience akustik lyd er ikke noget jeg kommer til at bruge særlig ofte (og det kan jeg klare via et godt plugin når det er).

Stilart er nok pop, rock, funk, latin, akustisk dance.

Jeg har før haft stor held med et sæt billige mikrofoner.

Er gammel lydtekniker (uden at være prof), og kan nogenlunde nemt få dem til at spille fint.

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en samlet pakke til salg. Ikke toppen af poppen, men til gengæld billig. JTS-pakke (5+2 overhead), 7 lange kabler, clips til at montere mikrofoner på refie, to mikrofonstativer til overheads. Send PM hvis det er interessant for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg støtter 'færre men bedre' idéen.

 

Et par gode overheads, en god BD-mic og en god snare mikrofon.

 

Det kommer selvfølgelig an på størrelsen af dit sæt, men så lidt billigere mikrofoner til toms og hihat (til at starte med)

 

Jeg har selv kørt med en fuld discountpakke på et tidspunkt og det kommer bare ikke helt derop lydmæssigt, hvor man gerne vil have det. Og det gør det aldrig nogensinde. Man vil have noget overhead, der fanger det hele - og så lægge til pakken derfra.

 

Isoleret trommelyd er bare et spørgsmål om dæmpning - spørg din lydmand.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu