SimonOlsen

Member
  • Posts

    92
  • Joined

  • Last visited

About SimonOlsen

  • Birthday 07/23/1994

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    Aalborg

For- og efternavn

  • Fornavn
    Simon
  • Efternavn
    Olsen

Recent Profile Visitors

3,873 profile views

SimonOlsen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Reputation

  1. Jeg tror jeg har vist ham her frem en gang, men han bliver ved med at imponere mig på nye måder hele tiden. Denne gang med et cover af et nummer som jeg ikke kender og ikke har hørt originalen af, men som han garanteret har gjort en million gange federe med hans sindssyge trommespil. Tjek videoen ud:
  2. Jeg er netop flyttet til Norge, i et 10kvm værelse på tredje sal i centrum Stavanger. Altså har jeg ingen trommer at spille på, og får det nok ikke i det næste års tid, men alligevel har jeg rig mulighed for at øve mig. Jeg er den lykkelige ejer af et sæt trommestikker og en 10" HQ øveplade, og jeg fandt for nylig en .PDF af Charles Wilcoxons '150 Rudimental Solos', i hvilken man bliver præsenteret for en lang række - for ikke at sige alle - forskellige stickings og rudiments, sat sammen på forskellig vis til at danne lilletrommesoloi - i mit tilfælde øvepladesoli. Min pointe, tror jeg, er at det er vigtigt at man er i stand til at bruge rundt en halv time hver dag på bare at træne sine hænder og teknikken, som man så senere kan flytte videre til sættet. Jeg kan anbefale Charles Wilcoxons bog, eftersom den giver enormt for nodelæsning, teknik og musikalitet. Jeg håber du finder løsningen og bliver professionel, ha' det! //Simon Olsen
  3. Nu har jeg ikke lige orket at læse hele tråden igennem for at sikre mig at dette ikke allerede er skrevet, men en god måde at lære at bruge forskellige rudiments på er ved at spille de soloer som Charles Wilcoxon har skrevet i et hæfte med "150 Rudimental Solos". Kort sagt er det kedelig nodelæsning af lilletrommesoloer hvori alle tænkelige rudiments er brugt. Det er tørt, men det giver meget i forhold til både teknik, kendskab til teknik og nodelæsning specielt da der er meget at holde styr på hvis man skal spille soloerne korrekt (sticking, accenter, etc.). Jeg havde engang et link hvor man kunne downloade bogen som .PDF, men jeg har det ikke længere. Jeg søgte efter noget i retning af "Charles Wilcoxon Rudimental solos download", tror jeg. Prøv, det er det værd!
  4. Jeg hopper lige med på den her vogn! Jeg spiller traditional grip, og har svært ved at få integreret mit venstre håndled i mit spil. Når jeg forsøger mig med at øve på en pude eller min trommestol har jeg svært ved at finde ud af hvordan venstre håndled skal bruges, og af en eller anden grund mærker jeg det mest i min overarm. Så stopper jeg og tænker at jeg gør det helt forkert, og at det jo nok er smartest at finde ud af præcist hvordan det skal gøres, sådan at jeg ikke øver noget forkert fra starten af eller ødelægger et eller andet. Anyone?
  5. Jeg har en 14" Gretsch Catalina Club Rock gulvtam, som jeg egentlig tænkte at bruge som stortromme i et mini-mini-kit, så der er helt nyt fyberskin på slagsiden (det der ville være frontskind hvis den skulle bruges som stortromme). Den er stort set ubrugt, da jeg hellere spiller med én gulvtam (18"). Hvor meget vil du give for den?
  6. Jeg vil ikke sige så meget her, andet end at der desværre ikke er nogen vokal på nummeret af samme grund som nævnt i denne tråd. Hent nummeret, det er ganske gratis og - i følge mig selv, i al fald - pænt svedigt! Om ikke andet så er det gratis musik hvis man mangler noget nyt at lytte til Blazing Heights Heya!
  7. Carsten Heller forklarede os at en række af Led Zeppelins trommeoptagelser var lavet med et tre-mikrofoners set-up. En foran sættet, en over og en ved siden af som en slags 'stereo-mikrofon', alle med samme afstand til et punkt (fx. lilletrommens midte). Så i og for sig er trommerne optaget på næsten ægte zeppelin-manér!
  8. @Kimmo, helt klart! To mikrofoner til trommerne, en placeret lidt over en halv meter foran stortrommen og en placeret som overhead lige over lilletrommen (begge med samme afstand til lilletrommens center) gjorde overraskende meget, og jeg fik faktisk den lyd jeg havde tænkt ville være virkelig fed til den slags musik. Nu spiller jeg så også på et relativt simpelt set-up med to tammer, en stortromme, en lilletromme og to ridebækkener, så det var ikke den store udfordring at få lige præcis det mic-setup til at fungere. @Christopher, tak tak tak! Vi skrev nummeret i løbet af en dag, så jeg er selv meget imponeret over hvor meget vi præsterede at få flyttet os på de fire dage vi var der - dog med det uheld at sangerens stemme blev fuck'd! Han har normalt en lidt hæs stemme, og det er da også vildt fedt her med lidt ekstra hæs-hed, dog er det lidt ærgerligt at han ikke havde helt kontrol over de knæk stemmen laver. Grunden til at hans stemme blev så hurtigt slidt var dels at han ikke varmede ordentligt op før vi skulle øve, men også at han normalt synger jazz, så en lidt anden stil end 70'er inspireret retro-blues-rock... Han er en ægte crooner! Men igen; tak! Er der andre, der har rosende ord? Det er fedt at få lidt feedback, også gerne i for af konstruktiv kritik!
  9. Heya! Mit band og jeg deltog i efterårsferien i Keep On Rockin' i Hjallerup. Et initiativ for nordjyske bands med eget materiale - hvilket vi egentlig ikke havde, men meget hurtigt fik! Vi skrev lige godt fem numre mens vi var der, og havde Carsten Heller (producer for Nephew, VETO, Spleen United, etc.) som coach, og han gav os mulighed for at optage en demo med et simpelt mic-setup, som egentlig var sat op som et studie for de singer/songwriters der deltog i programmet. Vi fik indspillet to sange, dog var vi så uheldige at vores sanger på det givne tidspunkt ikke havde det for godt med stemmen, til trods for lange og mange kure med hoved i en spand te med mynte-olie under et viskestykke. Der kom til at dufte i øvelokalet, så lidt god kom der trods alt ud af det! MEN! nok om problemer. Her er det nummer vi fik indspillet vokal til. Det fore gik sådan at trommerne havde to mics, bassen én og guitaren én. Det fungerer overraskende godt, imo. Giv det et lyt og kom endelig med ris og ros! http://firetruck.bandcamp.com/track/it-hurts Hør det, og download det - det er jo helt gratis! Vi tænkte ikke synderligt længe over at indspille syvogtredive gange, dels fordi det 'blot' er en demo, så den skal i og for sig ikke være perfekt, men også fordi der var andre som skulle til mht. mics og brug af Carsten og hans assistent Peter. Tempoet er lidt ustabilt (det stiger ret meget) og der er enkelte mærkelige fejl her og der, men de skal blot ignoreres. Out! Simon//Firetruck
  10. Jeg vil også være med! Hermed: Yes!
  11. Tjek deres nyligt lancerede (sidste år, tror jeg) serie kaldet Club Custom. Overdrevet lækker lakering, ikke coating, i pænt funky, lækre farver. Det lyd jeg har hørt har været virkelig fedt!
  12. Maigaarden har ikke plads, de har forbavsende få pladser. Om 9 - 10 måneder flytter de lokaler, men det er om alt for langt tid til at vi kan bruge det til noget, desværre. Jeg tager kontakt til en gut der hedder Kaj Christiansen (mener jeg) som er administrerende direktør (eller noget i den retning) på Frederikshavns Maritime Erhverspark (FME), og bønfalder ham om at give os et godt tilbud på et lokale/en hal med varme + elektricitet og en billig pris for leje. Bunker-idéen har jeg egentlig haft længe, og jeg troede slet ikke det ville blive så dyrt at lave, men det skulle nu kun sættes i gang hvis absolut alt andet faldt fra hinanden. Men mange tak for de fine, gode, konstruktive svar, det var lige præcis hvad jeg manglede at vide!
  13. Præcis! Der kommer til at være for en del penge i forstærkere og PA, men det eneste man som sådan kan kalde instrument er mine trommer - så ja, det bliver nødt til at køre i døgndrift for at gearet ikke bliver splittet ad.
  14. Der findes én forening (så vidt jeg ved) som hedder Maigaarden, men de har ikke meget plads at gøre med, og får det heller ikke i det næste års tid. Så helt let ville det være en skam at kalde det..