Rødgaard

Member
  • Posts

    124
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Rødgaard

  • Birthday 11/20/1989

Kontaktmetoder

  • MSN
    arse@diller.dk
  • ICQ
    0

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    Århus
  1. Mange tak for jeres svar, og tak for tilbud om at låne mikrofoner. Jeg endte med at købe to dpa 4900D og leger i skrivende stund med placering mm.
  2. Kære trommeslagere. Jeg står og skal investere i en god løsning i forhold til miking af min snare. Før har jeg bare brugt en SM57 til top og har faktisk helt undladt en bundmikrofon. Jeg savner dog toppen fra en bundmikrofon og kondensatorens crisp! Min fremtidige løsningen skal være langtidsholdbar, så det er selvfølgelig givet, at jeg er nødt til at komme af med nogle knaster. Som overheads har jeg et sæt lækre neumann, og resten af sættet er også mik'et godt op – jeg mangler bare lilletrommen. Jeg har forelsket mig en smule i DPA's 4099D pga. følgende: Gode super-nyre kondensatorer, der er nemme at adskille fra resten af sættet, sådan bleed minimeres? De er nemme at mounte på reifen, og man undgår derved ekstra mikrofonstativer i ubekvemte positioner. Nemme at justere sådan man uden problemer kan eksperimentere med forskellige hældninger og positioner. Er der nogle af jer, der har erfaringer med disse mikrofoner? Det behøves ikke nødvendigvis være både som top og bund på lilletrommen. Alt erfaring mm. modtages med kyshånd. 360 graders video med musikken jeg spiller kan findes her Mvh. Per Rødgaard
  3. Hæhæ, ja. Det er vist ikke til at komme udenom. Bandet og jeg har været i gang med at bore huller til akustikregulering til vægge og loft (består af en kombination af træramme/rockwool/rockfon), og vi nærmer os derfor tiden, hvor vi skal beslutte os vedrørende gulvet i bunkeren. Derfor kunne vi godt tænke os at høre, om du mon synes termofeldt på gulvet var pengene værd, og om du kan vurdere, hvorvidt det rent faktisk hjalp mht. komfort, fodvarme og akustikken i rummet?
  4. Hej Trap. Hvordan har i beklædt jeres bunker med rockfonplader, og fungerer det godt? Du skulle vel aldrig have nogle billeder?
  5. Helt sikkert! Mit band og jeg står at skulle sige ja/nej til en bunker ved flintholm i morgen, og vi øver primært i weekender. Derfor vil vi gerne høre, om det er din erfaring, at man kan opretholde en nogenlunde stabil stuetemperatur ved at have et varmeapparat kørende en kold weekend om vinteren? Du har måske været derude i så korte tidsintervaller, at det er svært at vurdere?
  6. TOPIC REBORN! Er det helt umuligt at varme sådan et rum op, så det bliver behageligt at være derinde, når det er koldt udenfor? Hvor ofte har det været sådan, at du skulle sidde med varmeblæsere på den måde?
  7. Hej Gryden. Nu prøver jeg lige lykken, selvom det egentlig ikke er det, i efterspørger. I skulle vel aldrig være interesserede i et ekstra band i bunkeren? Vi øver kun hver anden weekend og fylder ikke alverden. Hvis jeg rammer helt ved siden, må du jo tage det som et "free bump". Fortsat god weekend!
  8. Tjaeh, er ikke ligefrem imponeret af David Guetta's lallede optræden og dertil hans musik, men jeg synes nu egentlig ikke, at der er noget seriøst i vejen med Kelly Rowland's stemme. Corny, jo, men så er det da heller ikke værre? Jeg vil i stedet kaste tomaterne efter alt, der bare nærmer sig hardstyle.
  9. Brug masser af autotune!!! Mere seriøst kan det være en god idé at afskærme sangeren med madrasser, for at undgå omgivelsernes effekt på lyden. Husk at varme stemmen op, og sørg for at være frisk og udhvilet. Tag masser af takes og husk at bruge et pop-filter.
  10. Det ser da ikke helt dumt ud, nej. Glæder mig da til at prøve sådan en fætter, selvom den i mine øjne nok aldrig bliver pengene værd. Men nu må vi se. Vi skal vel mindst op på en 50.000?
  11. Yep, hun kan nemlig synge rigtigt flot. Hør også coveret . Her spiller hun (heldigvis) ikke guitar.
  12. Puha, det der med at købe bækkener på en webshop Jeg har godt nok ikke selv erfaringer med det, da jeg aldrig har turde gøre det, men kunne godt forestille, at det ikke altid er de bedste eksemplarer, der bliver sendt afsted. Men det er selvfølgelig bare min fordom og ikke nødvendigvis en realitet.
  13. Det første, som du skal have taget en beslutning om, er hvilken sequencer, du vil bruge. Uden at vide en masse om forskellige af slagsen, går jeg stærkt ud fra, at der enten følger plugins eller direkte integrerede værktøjer med de fleste sequencere, enten som samplede eller genererede instrumenter. Hvis du allerede har Cubase, som du kort nævner, så undersøg da, om der ikke allerede er nogle virtuelle instrumenter, du kan bruge, før du begynder at investere i nogle nye. Det skal dog lige siges, at de virtuelle instrumenter, der normalt følger med en sequencer, nok oftest er ringere end dem, som du kan gå ud og købe som rene plugins. Mht. hvilke plugins du evt. skal have fat i, så tror jeg, at det kommer meget an på genren. Personligt kan jeg anbefale absynth og addictive drums, dog uden at kende mange andre.
  14. Der er rigtigt mange muligheder, og det kommer fuldstændigt an på, hvilke lyde du søger. Du skriver, at du vil mixe/sample, men så vidt jeg ved, er at sample kort sagt at indspille sine egne lyde og få et instrument ud af det, og så har du jo ikke brug for et ekstra "kit"? Mht. at mixe, så er det jo et af de sidste skridt i fremstillingsprocessen, og så er det jo mest effekter og vilde plugins, man vil bruge. Ud fra resten af din beskrivelse, synes jeg egentlig, at det lyder somom, at du er ude på at lave dit eget musik helt fra bunden, eller er det bare mig, der misforstår dig? Det er nemlig lidt vigtigt, at vi (og du) ved, hvad du vil lave, sådan vi ikke rådgiver dig til at købe ting, som du slet ikke har brug for. Hvis min opfattelse af, hvad du vil, er fuldstændig forkert, så giv mig lige et slap, for det har jeg så fortjent
  15. Jeg går ud fra, at det er dem, som de har i butikken(?)