hkon

Medlem
  • Antal indlæg

    20
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Community omdømme

3 Neutral

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    København

For- og efternavn

  • Fornavn
    Håkon
  • Efternavn
    Paulsen
  1. hkon

    Køb Af Trommer

    Sendt dig en PM.
  2. Er der nogen der ved, hvem der forhandler Pro-Mark Whiskers? Altså ikke på nettet, men i en fysisk butik hvor man kan se og befamle dem før evt. køb?
  3. Aprilia Pegaso, anno midt i nullerne. 650 ccm 1-cyl. Gul. Her i sit naturlige habitat:
  4. Lokalet ligger i Soudcomplex Amager, Yderlandsvej 14 og koster 4800 kr. om måneden, som skal deles lige over mellem os der er der i forvejen og det nye band. Dvs. 2400 kr. om måneden. Lokalet er 30 m2 med en "studieboks" på 2 m2. Med lidt ommøblering burde der være OK plads til 2 bands, men hvis man medbringer et trommesæt med 2 stortrommer og en mur af Marshall-stacks skal man nok lige se lokalet først Send mig en PM hvis du er interesseret i at komme på besøg og se lokalet!
  5. Jeg fik lavet høreværn med 25 db filter hos Audionova på Frederiksberg. Er yderst tilfreds. Fik dem med 15 db filter på prøve, men fik byttet til 25 db uden beregning, uden bøvl. Gav 1600 kr.
  6. Jeg håber ikke at det afsporer tråden - men hvad er det for nogen ben, du har sat på stortrommen, Jon? Jeg er ude efter ben af den type, men har ikke kunnet finde nogen der er rundede, kun Gibraltar eller Dixon som begge ser ud til at være "knækkede". Og de runde er bare pænere... /Håkon
  7. Måske den her http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=77861#entry798298 Plus de billigste reifer, spændehuse og spændeskruer fra stdrums.de? Kedlen er da billig...
  8. Jeg har haft fat i flg., som jeg kan anbefale: DVD: Ed Thigpen, The essence of brushes. Gennemgang af nogle grundlæggende mønstre fra den bog, som Anders nævner. Rigtig god forklaring af grundlæggende mønstre, meget pædagogisk og nede på jorden. DVD: Steve Smith, Adam Nussbaum m.fl. The art of playing with brushes. De to nævnte herrer interviewer gamle jazzere, bl.a. Joe Morello, om deres teknik. Det er vel ikke en egentlig undervisnings-DVD, men der er masser af inspirerende demonstrationer/introduktioner til gode mønstre/teknikker, og en hel del hyggesnak, som er værd at tage med hvis man holder af at høre musikere snakke om musik. Bog/DVD: Florian Alexandru-Zorn, The complete guide to playing with brushes. Ikke nogen decideret munter bog, hvis udpræget systematiske tilgang måske ikke appellerer til alle, men jeg synes hans overordnede idé er god. Der står et eksemplar på det jyske musikkonservatoriums bibliotek, som kan lånes gennem www.bibliotek.dk hvis man lige vil tjekke den ud før køb.
  9. You said it man. /H
  10. Jeg sender dig en PM med et udkast til et sådant ark. /Håkon
  11. Jeg er for så vidt enig nok - men: når du kan tælle i takt, så er det jo netop fordi din fornemmelse af takt er forankret, ikke blot i din krop i form af en bevægelse, men i din bevidsthed om tiden og i din evne til at dele tiden op i små bidder. Alt hvad du foretager dig med din krop - at slå på dit trommesæt eller at tælle til 4 i takt - er en eksternaliseret manifestation(om jeg så må sige, pardon my French)af din indre taktfornemmelse. Ikke tilfældet. Hans pointe var, at hvis du spiller et ledemotiv med højre hånd, så er det dér du kan lægge dit fokus på at holde takten - ikke på venstre fod, eller som i mit tilfælde, ubevidst bruge en masse energi på at bobbe hovedet fra side til side i takt. Det tror jeg osse. Bortset fra, at jeg ikke helt ved om jeg tror på sjælen... men det er en helt anden historie. "Styre" synes jeg ikke er det rigtige ord. Jeg kan ikke styre rytmen med min krop, som sådan. Men jeg kan forsøge at udvikle min indre fornemmelse for tid, og øve mig i at give den fysisk udtryk gennem at tælle til 4 eller slå på en koklokke. Det er to forskellige ting. Nogle gange mener jeg, at det kan være hensigtsmæssigt at eliminere de bevægelser du taler om - som jeg har forklaret i mit tidl. indlæg. Men hvis det føles godt for dig og du ikke kommer til skade/overanstrenger muskler og sener på længere sigt - så gør det. Men vær åben overfor, at det, du opfatter som naturligt også kan være vaner, slet og ret. Nogle gange gode, andre gange dårlige vaner.
  12. Jeg har oplevet, at: 1. ...Få et rigtigt godt råd af en trommelærer: "Slap af. Lad være med at holde takten med dit hoved - det bobber fra side til side. Prøv at holde det stille. Lad være med at holde takten med din overkrop. Den rokker fra side til side. Lad være med at holde takten med skuldrene. De bevæger sig frem og tilbage. Ingen af disse bevægelser gør noget godt for dit spil eller din lyd. Hvis du spiller musikkens puls med højre hånd på ridebækkenet, så er det din højre hånd/arm du skal holde takten med. Ret ryggen, slap af, spil." 2. ...Jeg ved øvning med øveplade og metronom netop havde en tendens til at ville steppe takten med venstre fod på fjerdedelene - og at det var forstyrrende for min øvning. Hvorfor? Fordi det er på øvepladen det væsentlige foregår, og det er mine hænder der skal holde takten. Jeg blev derimod optaget af, hvad min venstre fod foretog sig. Men når jeg sidder ved øvepladen, skal mine hænder skal ikke rette sig efter min venstre fod. De skal rette sig efter metronomen. Hvis jeg tager den venstre fod med i øvelsen, så skal den også rette sig efter metronomen. Hvis jeg slukker for metronomen, så skal både hænder og fødder derimod rette sig efter min indre fornemmelse af tid og rytme. Det er dén jeg prøver at udvikle via øvning med metronom. Hvis man kan tale om feel, så tror jeg altså, at det har mere at gøre med ens indre fornemmelse af tid og rytme, og måden den manifesterer sig på i de lydkilder man slår på - mere end hvilken anden knage man vælger at hænge den op på for at have et fysisk udtryk for hvordan tiden går, om jeg så må sige. Eller: Tiden går ligemeget om man vipper med sin venstre fod eller ej. Hvis vippet hjælper en til at fornemme hvordan tiden går, så fjong nok med det. Min "filosofi" er bare, at tiden ikke bør være forankret i den venstre fod specifikt, men i ens bevidsthed (hvis ikke det er at syre for meget ud at tage den slags ord i brug) - og derigennem i kroppen som helhed. Lyder det langt ude?
  13. Blæret, at mike alt op og øve med hovedtelefoner Jeg synger af og til kor, og der kunne sådan noget jo være rigtigt rart... men lige nu er det vist ikke den investering der ligger først for ligemeget hvem i bandet man spørger Vi arbejder også rigtig meget at optage, lytte og øve hjemme, og så have fokus på samspillet når vi øver - det være sig også overgange, besværlige sektioner m.v. Sådan har vi indøvet mange nye numre på meget kort tid, det er effektivt! Blot er vores optagegrej meget mere beskedent: Vores sanger ejer en ret god håndholdt optager (kan ikke lige huske hvad den hedder), som giver en lyd der kun er en anelse papkasset - men man kan fint høre alt hvad der foregår, og om det er skidt eller kanel. Placeret strategisk ved en koncert kan den også give et fint indtryk af hvordan koncerten gik. Det andet aspekt er så at være mere målrettet i forhold til hvad man gerne vil øve... den ene eller den anden sang, hele setlisten etc. - her er jeg planlægningsfreak, og mine bandmates er ikke Så vi er ofte mødt op uden plan, og så kan man nemt ende med bare at tage setlisten fra det seneste job fra toppen og køre rundt i de samme ting som man gjorde sidst. Men man kan godt liste noget planlægning ind ad bagdøren hvis man ikke er for eksplicit omkring det Og så kan man godt risikere at lande på en plan for de næste 2-3 øvere. Det synes jeg er dejligt, andre vil hellere ta det som det kommer, og det nok et temperamentsspørgsmål. Men der kan ikke være tvivl om hvad der er mest effektivt! Den sidste udfordring er så at få noget ud af tiden mens man er i øvelokaet - her hjælper det os, at bassisten bor langt væk og altid forsvinder ud af døren punktligt for at nå hjem før det bliver sent. Der er ikke tid til at hænge ud og drikke hyggeøl. Men midt i effektiviseringsbestræbelserne er det dog også vigtigt at huske bare at gi den gas og nyde det hvert sekund man er bag gryderne
  14. Jeg har brugt fiberskyn en overgang på min free floating maple - det er en 5,5 - det gav en fed lyd til visse dele af det musik jeg spiller; tør og lidt dump uden mange overtoner. Stemt relativt dybt. Jeg synes også det var fedt til whiskers, men at det til gengæld relativt hurtigt blev slidt meget glat? Jeg ville efter et stykke tid gerne ha en lyd med lidt mere spræl i, og har lige skiftet til et coated Ambassador. Det synes jeg åbner lyden rigtig meget op. Er ikke helt happy, men den kan vist også godt tåle at blive stemt efter...