Søren B.P.

Branchemedlem
  • Posts

    210
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Søren B.P.

  • Birthday 03/27/1983

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    Århus, DK

For- og efternavn

  • Fornavn
    Søren
  • Efternavn
    Pedersen

Recent Profile Visitors

2,923 profile views

Søren B.P.'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Det bærer musikken mildest talt også præg af . Lyden / produktionen på mange af hans plader er for øvrigt også vældig interessant. Heller ikke her er White bange for at gøre tingene på sin egen måde .
  2. Det gør han så afgjort. Den kære Hr. White har en inspirerende tilgang til trommespillet og -lyden (og hans musik i det hele taget). Hans største bedrift er, efter min mening, at kunne udviske grænserne imellem det umiddelbare og det komponerede. Han er meget "levende" og direkte i sit spil.
  3. Hey Martin. Jeg købte Silvan´s den billigste spraymaling, og her var der ingen problemer med vedhæftningen. De fleste spraymalingtyper vil hæfte på Hardcase´s olierede overflade. Vandbaseret maling og stickers giver, som du også har erfaret, problemer. / Søren Borlund
  4. Netop derfor har jeg aldrig forstået hvorfor musikere synes sponsorater er så eftertragtede. En spændetrøje live og en ligegyldighed i studiet. Det er nok blot - som så meget andet her i branchen - en statusting . .
  5. Det mener jeg, afhænger helt og holdent af hvilke bækkener, der er tale om. Jeg har eksempelvis en 14" K, der er mørkere og blødere end min 15" HH (serien vel at mærke). Omvendt er min Agop en "klassisk" tynd 15"-model med dertilhørende smøragtige spilfornemmelse og lange, letkontrollerbare wash, hvor min Byzance 14" er typisk skarp, hård og veldefineret. Og min Dream/Byzance 19" hat er overraskende projektiv diameteren in mente . Det er med bækkener som med trommer; de tykke giver en hård spilfornemmelse og de tynde en tilsvarende blød, og desto mere masse, desto mere volume. Og så må jeg hellere stoppe med flere generaliseringer i denne verden fyldt af undtagelser . . Men test altid bækkenerne først - lyd er én ting, spilfornemmelse ofte noget andet (og for øvrigt mindst lige så afgørende efter min mening). Venligst Søren Sømand
  6. Hej Peter. Jeg skal gerne lære dig at stemme trommer. Så får du den grundlæggende viden der skal til, for at kunne oparbejde den eftertragtede Finger Gefühl med kedlerne. PM mig hvis det har din interesse. Og ellers kan jeg kun anbefale DRS-Jes. En mand med en usædvanlig god fornemmelse for trommer. Venligst Søren Borlund
  7. Hej Henrik. Jeg kender ikke de måtter du linker til. "Floormats" ser ud til at være temmelig gedigne - tjek dog lige Bauhaus; de har solgt nogle lignende måtter som underlagsmåtter i forbindelse med værksted / hobbyrum. Tilsyneladende samme materiale og tykkelse, men til en noget billigere pris. Alternativt kan du også overveje at lægge http://www.harald-nyborg.dk/p2989/campingmaatter-4stk under dit tæppe. De passer sandsynligvis også størrelsesmæssigt til dit nuværende tæppe (jeg tænker at det måler 120x120?) Måtterne er måske lige til den bløde side, men hvis sættet ikke ligefrem sejler rundt på det, bør det kun være en fordel, når vibrationerne skal minimeres. Alternativets alternativ er Volvo-løsningen; en MDF-plade med tennisbolde under. Lav x-antal huller i pladen ( Ø < bold-diameter ) Venligst Søren Borlund
  8. Centrér stortrommemikrofonen foran resonansskindet. Så undgår lydmanden for mange resonanser og har stadigvæk et attack/anslag at arbejde med, og du/slageren bevarer lyd og feel fra jomfru-skindet. Men ja, mange lydmænd får lange løg, straks der er tone i trommerne . .
  9. Jeg er meget enig i din vurdering af de ofte uhyre små forskelle på lyden af trommer optaget. En Brady blockkonstruktion sammenlignet med en single plu Craviotto - her er forskellen åbenlys. En Brady ply sammenlignet med førnævnte Craviotto - ja, så er forskellen VÆSENTLIG mindre. Det er dog også et udtryk for, at mange produktioner desværre bliver sovset ind i diverse rumklange, kompressorer, gates, EQ osv. Det ødelægger meget af trommernes karaktér efter min mening (man er vel, ved at blive en anelse konservativ på sine gamle dage) Min forkærlighed for Brady´s blokkedler, kan også defineres som en generel kærlighed for blokkonstruktioner i hårdt (meget hårdt) træ. På et tidspunkt, vil jeg give mig ud i selv at bygge én af slagsen (som jeg ved du selv praktiserer), til sammenligning. Mon ikke, at det vil vise sig, at meget af Bradys karakteristika vil gå igen? Det er jeg temmelig overbevist om ville være tilfældet. It´s all about the wood . . (hvis vi ser bort fra akustikken - første, vigtigste og samtidig mest negligerede parameter, når lyd skal vurderes re- og produceres. Igen; efter min egen ydmyge mening) Alle Brady´s standardkedler, uanset størrelse, ligger på cirka 1.200 euro. Mange penge, men de større studier, sparer hurtigt pengene ind igen i sparede arbejdstimer. Samme argument, som har gjort, at Recording, Superstar, Ludwig 3-ply, Jasper, Supra med flere oftest er at finde på hylderne hos de selvsamme studier. MIn egen Brady, købte jeg i SC under et brandudsalg for 1.500,- kr. Udover at det tilnærmelsesvist er mit bedste køb til dato målt i "lydværdi" for pengene, kan jeg også glæde mig over, at de lidt ældre Brady´s er begyndt at stige i værdi. Det betyder, at hvis jeg en dag skulle være dum nok til at sælge trommen, kan jeg i det mindste få 1.400,- til 1.800,- euro for den. Altså mere end prisen for en ny magen til (læs: trommen har fået, hvad jeg vil kalde en "snob/samlereffekt") Man skal ikke kende meget til brugtmarkedet for at vide, at det efterhånden er en sjældenhed for trommer fra nyere tid, hvilket, set med bankrådgiverens briller, også gør det til en glimrende investering. Men hvem fa´en vælger også instrumenter efter det, kunne man spørge; det er vel lyden det handler om for os musikere(, ikke?). Og lige for god ordens skyld, må jeg hellere som repræsentant for branchen understrege, at Drum City ikke ligger inde med Brady-trommer på hylden. Mine positive ord om Brady´s trommer, skal derfor ikke ses, som en slet skjult reklame for producenten, eller en indirekte måde at lokke kunder i biksen på. De laver bare nogle instrumenter, der tiltaler mig personligt som musiker. Go´ aften.
  10. Til Henrik: Ja, det er naturligvis vigtigt at understrege, at Brady bruges blandt mange andre lilletrommer, af de førnævnte kunstnere. Sponsorerede slagere er ligesom os andre; i studiet vælger de det der virker. Også selv om der skulle stå noget andet på badget end på t-shirt´en. Abe Cunningham fra Deftones for eksempel, bruger primært Brady-lilletrommer på "White Pony"-pladen, men er mere til Tama´s bell brass på "Around The Fur". Igen; ret let at høre. Til Claus: Nej, jeg har solgt din gamle Brady-snare videre til et studie i Tyskland. En fremragende lilletromme i studiesammenhænge, men måske en anelse for monoton i udtrykket til min smag qua dens dimensionerpå 12" x 7". Min nu eneste Brady i arsenelat, er en 14" x 5½" sheoak block/stave. Off topic: Nu skrev jeg tidligere, at Brady har fejet alt andet af banen for mit vedkommende. Det passer ikke helt. Pt. eksperimenterer jeg med en 5 mm bell brass timbalekeddel fra Ocheltree, som i mine ører klart overgår "de sædvanlige" og ellers ganske udemærkede bell brassmoddeller fra de gængse producenter. Den tromme kan noget som Brady ikke kan og visa/versa og jeg kan lide dem begge. Men det er vist det der definerer et luksusproblem ;o)
  11. De to Brady´s inde fra Peter & co, som du refererer til, vil jeg gætte på, er de to samme, som de stadigvæk ligger inde med. Der er tale her om to start 00´er produktioner. Ind til for cirka ti år siden, prioriterede Brady tydeligvis ikke hardware´n specielt højt. Det kunne tydeligvis ses på deres valg af specielt seidingsystemner. Chris Brady valgte udelukkende ud fra, at hardware "blot" skulle virke. Jeg vil derfor gerne medgive dig, at deres hardware indtil da ikke var lækkert som i LÆKKERT, men det fungerede upåklageligt (hvis man vel at mærke, kender værdien bag, at vedligeholde sine instrumenter) Med de mange såkaldte "Custom-producenter", der dukkede op i netop start 00´erne, med deres flotte farver, luksus Dunnett/Nickelworks/Trick-seidingsystemer, pulverlakerede - og syrebehandlede hardware og typisk Keller-kedler som valg bag "Custom/kosmetik-konstruktionen", kunne Brady se en fordel / føle et pres til, at up-grade deres specielt lilletrommer på hardware-fronten. Det har de så de seneste ti års tid praktiseret, blandt andet ved at sætte Trick og Nickelworks strainers på lilletrommerne, med kæmpe succes til følge. Specielt i USA, er de vokset gevaldigt, hvos mange af de velhavende kunder efterspørger både lækkerhedsfaktoren samt originaliteten i lyden. En lækker forarbejdning og hardwarevalg, kombineret med en håndlavet one-of-a-kind sound keddel ala Craviotto, Dunnett og mange flere, kunne man sige. Men jeg medgiver som sagt, at deres valg stadigvæk er konservativt præget; tubelugs, klassiske RIMS-systemner, triple flanged reifer osv. går igen. Men altså; fordi det virker Brady har i mange studier udviklet sig til en ny udgave af Supra´en - ikke fordi den på nogen mulig måde er lækker lækker i forarbejdningen, men fordi lyden til gengæld kan noget specielt. Brady er Porcaro, Brady er Deftones, Brady er Spin Doctors, Brady er Chris Corea, Brady er Billy Joel, Brady er Kings of Leon, Brady er Chris Dave. Det kan høres, når man hører godt efter. Om man så kan lide Bradys valg af både forarbejdning og lyd kombineret, er en helt anden, og en nok mere, subektiv præget snak. Go´ søndag, kære medtrommeslagere ! Og så en lille anbefaling, der absolut ikke har noget med denne tråds emne at gøre: giv bandet Fossils nye album "Flesh Hammer" et (højt) lyt - det er kraft´eme feé energi, som vi siger i Århus \m/
  12. Brady bruges meget ofte i studiesammenhænge. Se dette link: http://www.bradydrums.com.au/artists-contemporary.html Jeg kunne forestille mig, at der er et par slagere her, du kender (og sandsynligvis et par skiver, som du også kan genkende) Jeg har ejet fire Brady-lilletrommer, og har aldrig haft problemer med deres hardware. Men smag og behag, som bekendt. Efter Brady kom i min lilletrommekurv, har resten af samlingen samlet støv. Jeg kan kun anbefale deres kedler på det varmeste . . Go´ weekend alle sammen !
  13. Du kan sagtens få både en ny kæde/rem til dit hihatstativ samt en ny stang. Det bør kunne anskaffes for 2-300,- kr. samlet. Se http://www.tamadrum.co.jp/world/parts/hardware/page/HH905N.html for eksakte modelnumre. Crafton, Tama-importøren i Skandinavien, har sandsynligvis begge dele på lager. Ergo bør det også være noget, som din lokale trommepusher kan få hjem indenfor en overskuelig fremtid. Kims forslag til beskyttelse af hihatstangen, kan jeg kun støtte op omkring. Det virker! Venligst Søren
  14. Vi har dem på lager i Drum City - og ja, mon ikke drengene dernede kan lave dig en god pris. Denne reservedel er typisk lagervare hos Crafton Sverige, så hvis du hellere vil købe den hos din lokale trommepusher, bør han/hun også kunne skaffe den hjem indenfor en overskuelig fremtid.
  15. Tama HP9-3 hedder reservedelen; http://www.tamadrum.co.jp/world/parts/hardware/page/HP900PSNRSNFSN.html