Fraja

Member
  • Posts

    217
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Fraja

  • Birthday 02/24/1974

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.macgyvers.dk
  • ICQ
    0

Profilinformation

  • Køn
    Mand
  • Bopæl
    Århus
  1. Hej Læse hvor henne..har du et link?
  2. Er der så nogen har har tips..efaring med kompressor på Overheads?
  3. Så hvis jeg tager lilletrommen så (hvis vi lige kigger væk fra Ratio'en) f.eks: Hvis jeg vil have en meget kort og skarp lilletromme..skruer jeg f.eks helt eller næsten ned for respond/release og sætter Attack til næsten ingenting Og hvis jeg vil have en lilletromme med laaang "lyd" skruer jeg op for respond/releasen?
  4. Mine sprøgsmål er nu: Attack - Ved trommer, er det vel? bedst at lave så lille/kort attack som muligt? Respond/realse - Den holder vel? kompromeringen i længere tid? - Så hvis der er komp. på Overhead skal den vel være længe pga. bækkenernes sustain? Hvad er Knee?
  5. Hejsa Jeg er begyndt at lege lidt med kompressor på vores indspilninger. Man kan læse op og ned på nettet om kompressor..men det er svært at få noget konkret synes jeg. Det jeg har fundet frem til er: THRES, or Threshold, sets the level at which the compression starts to take effect. The higher (clockwise) you set this control, the harder you must play before compression starts to occur. The lower (counterclockwise) you set this control, the sooner compression starts to occur, and can be audible even when playing softly. COMP or Compression sets the ratio of compression that will be applied to your signal. The ratio, in conjunction with the THRES setting will determine how hard, or how gently, the compressor will affect your signal. Turning the COMP knob clockwise increases the ratio, giving you more compression, while turning it counterclockwise lowers the ratio, giving you a softer effect. There are no right or wrong settings for the ratio, or any other control on a compressor for that matter. It is entirely an artistic choice, based upon what you want to hear. RESP or Response determines the way the compressor responds to your playing. In full clockwise position the unit acts as a peak-limiter, providing a simple "brick wall" attenuation (reduction of the signal) when the signal reaches the point you have set on the THRES knob. The more you turn the RESP knob counter clockwise, the more the unit acts as a modern compressor with signal-dependant attack and release times. In simple terms, If you like a more effected sound, where you can clearly hear the compressor actively shaping your sound, you want more of a compressor response (RESP more counter-clockwise), if you want a limiting function you want the RESP knob more clockwise. THRES, or Threshold, sets the level at which the compression starts to take effect. The higher (clockwise) you set this control, the harder you must play before compression starts to occur. The lower (counterclockwise) you set this control, the sooner compression starts to occur, and can be audible even when playing softly. GAIN is also called "make-up gain", and that is because the more you compress the levels, the softer the signal becomes and this control allows you to compensate for this. By the way, "Gain" is simply a more precise, scientific-term for "volume" or "level" so there is nothing mysterious about this control. Switch the pedal in and out with the footswitch and adjust this knob as needed. You can also use it to get a bit of boost for a solo. If you use single-coil pickups, you will notice that extreme compression settings will accentuate the hum and noise from these pickups. That is simply the nature of compression and single coil pickups, not a function of the pedal, and all compressors exhibit this trait. If you have humbuckers, or you stand where there isn't much hum pickup, you will quickly notice the extreme quietness of this pedal. It really does perform very much like a high-end studio unit.
  6. Hej..Vil du forklare det Storbror setup?
  7. Hæ hæ ..Det er jo ligesom en nødvendighed når jeg er venstrehåndet men spiller med alm. højrehånds setup..altså ja så med undtagelse af mit Ride Men tak for dit indlæg
  8. Hej Morten tak for dit svar Jeg kender godt til alt det med afstanden og fra center af lilletromme osv. Jeg tænker bare at den mic bag/ved min venstre skulder får bedre "fat" i mit Ride bækken som jo står ved siden af Hi-hat'en Samt den mic foran sættet til min højre side jo samtidig står godt i forhold til tam'er? Hilsen Frank
  9. Hej I kloge hoveder Jeg er venstrehånds-trommeslager, men har mit sæt sat op som en højrehåndet, undtagen mit Ride bækken, som står på venstreside af hi-hat'en. Derfor er mit spørgsmål. Hvis jeg vender Recorderman setup'et "om", så den bagerste mic vil stå ved min venstre skulder og den, foran sættet, står til højre for mig, vil Recorderman princippet så stadig virke? Grund til at vende setup'et er mit Ride bækken hovedsagligt. Nogen der har en ide?
  10. Hej Jeg synes ikke overvurderet og undervurderet behøves at have noget med trommeslagerens dygtighed at gøre..Er det ikke nærmere et spørgsmål om popularitet? Hvem er det lige der over og undervurdere en trommeslager?..Det er alle de andre end trommeslageren selv Det er et svært emne at diskutere da der er så mange forskellige indstilninger til, hvad man synes gør en trommeslager god/fed... Perfekt teknik kontra musikalitet...Hurtighed kontra groove osv. (Jeg ved godt der er trommeslagere, man synes besider alle det 4 ting ) Men hvis jeg skal køre efter overvurderet/undervurderet i denne tråd synes jeg: Undervurderet: Ringo: Synes han ligger tæske fedt, spiller musikals og har hans egen stil Roger Taylor: (ham fra Quuen) Jeg synes han spiller nogle fede ting på de gamle Queen plader Phil Gould: (Level 42's gamle trommeslager) Det er mest hans spille stil og små finurliheder Bev Beven: (Trommeslager fra ELO) Han spille meget musikalsk på mange af de gamle ELO plader Overvurderet: Ingen