Formstøbte ørepropper


Fisk

Recommended Posts

Hey folkens

 

Min næste investering blir nok et sæt formstøbte ørepropper(sammen med et erstatning af mit tonser-crash, som jeg lige har smadret...suk :D:) ), så jeg ville høre om i har nogle erfaringer om pris/kvalitet osv.

 

PS. jeg vil gerne have nogen hvor dæmpningsstyrken er let udskiftelig...hvis det da kan lade sig gøre....

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan få dem lavet et hav af steder, sikkert også Silkeborg. Alle formstøbte er med filtre på 9,15 eller 25 db dæmpning. Jeg vil selv klart anbefale 25 db til trommeslagere, men der er sikkert mange der er uenige! Du kan evt. få både med 15 og 25 og skifte ud efter behov.

Jeg fik lavet mine i Randers hos DOT til ca. 1500,- alt inklusiv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en mor der er lære på døveskolen i fredericia.

det er en meget klog invistering. men er som nævnt heller ikke helt billig. alt efter styrke koster de fra 1200, og op efter. men det er helt klart invisteringen værd vil jeg mene.... :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jumpfoot

:D Hej Fisk.

 

Jeg har de formstøbte, gav vist 1200.

Det er fedt når man har vænnet sig til den lavere lyd.

På små jobs kan jeg finde på at hive dem halvt ud, så der kommer mere lyd ind..

 

Jeg brugte tidligere de gule, sån noen billige Matas noen. De dæmper alt for meget, og giver et mærkeligt lydbillide, men de er bedre end ingenting...

 

Held og lykke

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene!

 

Jeg har også brugt "juletræer" altid, men efter at jeg er begyndt at interessere mig mere for klang og for at få den fede lyd når jeg spiller er det bare ikke godt nok....De farver lyden alt for kraftigt! Jeg skal have så jeg ka skifte mellem 9, 15 og 25 dB's dæmpning. Hva jeg ellers har fundet ud af er at det er ca. 2000,- for et sæt inkl. de ekstra filtre, så nu må jeg lige skrabe lidt penge sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

problemet med grantræer er at de dæmper sådan mere genrelt... lyden er ikke ligeså go (hi-fi)

Formstøbte er jo regnet ud til at skulle dæmpe de mest skadelige lyde/toner.

godt nok er de grantræer til omkring en 200,- også regnet lidt ud fra samme... men de dæmper stadig ikke helt optimalt.

- mit råd er at bruge formstøbte til øvning med bands, osv. men det bedste alene bag sættet er hi-fi dæmpehovedtelefoner. fås i DrumCity. specielt designet til trommespil.... :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu