Bundskind På Snare...


ZimmeBiatch

Recommended Posts

Jeg fatter det simpelthen ikke, jeg bliver ved med at smadre mine bundskind på mine lilletrommer. den ene er en 5½" og det anden 3½". Bundskindene er stemt med tension watch og har fået lov til at sidde og sidde mindst 24 timer før jeg spiller på dem! jeg kører med purepercussion seiding på begge og selvseiding system er ikke på noget måde overspændt! hvad gør jeg forkert, der ryger mindst ét bundskin hver anden uge. Jeg har prøvet at bruge emperor skind i bunden med det lyder rent ud sagt af pis! findes der tykkere "hazy" skin?

 

HJÆLP MIG!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ville ønske jeg kunne komme med et bud - men er kedlen på trommen evt. speciel skarp i kanten, der hvor hullerne til seidingen sidder? Der er jo også en smule friktion hver gang du spænder seidingen, og de to ting tilsammen resulterer evt. i en revne?

Who knows, men det er mit bedste bud :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan det være fordi at kedlen er blevet lidt skæv, og at skindet derfor bliver udsat for et unaturligt, uligeligt fordelt stræk?

 

Med venlig hilsen, og håbet om at du finder en holdbar løsning..

Link til kommentar
Del på andre sites

-"Bundskindene er stemt med tension watch "

 

Det er da derfor :cigar:

 

Seriøst, prøv at stem skindet efter gammeldags metode. Se Drum Doctor her på siden.

 

Passer du ordentligt på skindet under transport? Kasser?

 

Bruger du et stativ uden gummi på klørene, der holder trommen? Måske støder det på, når du sætter trommen i.

 

Ps. der er ingen grund til at skindene skal sidde på trommen 24 timer før brug. Det er en skrøne. Spil bare løs med det samme.

 

Der skal kun et lillebitte hul i skindet før det revner under det store lufttryk fra topskindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Anderz
-"Bundskindene er stemt med tension watch "

 

Det er da derfor :rock:

 

Seriøst, prøv at stem skindet efter gammeldags metode. Se Drum Doctor her på siden.

 

Passer du ordentligt på skindet under transport? Kasser?

 

Bruger du et stativ uden gummi på klørene, der holder trommen? Måske støder det på, når du sætter trommen i.

 

Ps. der er ingen grund til at skindene skal sidde på trommen 24 timer før brug. Det er en skrøne. Spil bare løs med det samme.

 

Der skal kun et lillebitte hul i skindet før det revner under det store lufttryk fra topskindet.

OK Copeland

 

Her er igen et eksempel på at du ikke kan lide tension watch.

 

Det er cool nok men i dette tilfælde er der andre faktorer på spil.

 

Lige for at gøre det klart igen.

 

Tension watch gør det den er designet til. Så drop de fordomme :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Anderz

Ja det bliver godt nok off topic hvis snakken går over til tension watch for gud ved hvad gang.

 

Faktisk så opdages skævheder ved fks. en reife hvis der er nogen.

Da jeg skulle skifte topskind på min 16 tommer gulvtam kunne jeg ikke stemme alle skruerne ens som jeg ville havde det. 7 skruer ens og den sidste 8-10 streger over!

Vidste godt at reifen var en anelse skæv hvilket er det der gjorde udslaget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld min kommentar til Tension Watch. Jeg håbede en :D kunne bløde lidt op på det. Nogle af dem virker, har jeg fået fortalt.

 

Jeg mener seriøst (Uden fordomme) at der, hvor Tension Watch er mindst andvendeligt er netop på snareskindet. Man kan nemt komme til at stramme det skævt op.

 

Det er bare et forslag. Prøv den gammle metode. Virker det, er det fedt. Virker det ikke er det jo ikke spild af tid at stemme lidt manuelt på sin tromme.

 

Det med reifen er et godt bud, men det drejer sig om to forskellige trommer. Odsene for at begge bundreifer er skæve er ret små. Det må ligge i montering af skindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu