Jump to content

Recommended Posts

Posted

Måske et dumt spørgsmål, but anyway jeg prøver s.. alligevel..

Jeg spiller el-drums til midifiler

Er det mulig her i det tyvende århundrede at importerer ens egen hi-hat beat (speed)(midisignal) til midiafspilleren, så trommeslageren styre tempoet og ikke midifilerne der styre trommeslagerens tempo, har som sagt lidt svær ved at følge midi filerens tempo 100%, man skal jo fanme næsten være født robot, med potmetre i rykken der kan programmeres til 126,7 beat eller 100 eller.... ;)

Posted

Hvad ville idéen være? Du øver vel netop til en MIDIfil for at blive mere tight. Det omvendte ville ikke ligefrem forbedre dit spil...

Men dét sagt, findes der faktisk en såkaldt omvendt metronom, hvor du med en trigger får metronomen til at registrere præcis hvor mange BPM du spiller. Det er dog knap så meget en hjælp, hvis du ikke er meget rutineret i forvejen.

Posted
Hvad ville idéen være? Du øver vel netop til en MIDIfil for at blive mere tight. Det omvendte ville ikke ligefrem forbedre dit spil...

;);)

Posted

Apleton's LIVE kan det du nævner der...

Den han en funktion hvor du bare vælge en pad eller tangent til at tappe tempoet med..

Det kræver du bare at du ikke spiller andet end 1/8 eller 1/4 i Hihatten ;)

Posted

Jeg forstår heller ikke helt pointen. Hvis du er frustreret over ikke at kunne holde takten, så skal der øves og øves. Det må trods alt være dig, der burde følge takten. Du er måske ikke født robot, men forsøg at blive til en ;) Når det er sagt, skal du også huske på musikalitet og groove. Det er måske (endnu) vigtigere end at lyde som en midi-fil ;)

Posted

Men dét sagt, findes der faktisk en såkaldt omvendt metronom, hvor du med en trigger får metronomen til at registrere præcis hvor mange BPM du spiller. Det er dog knap så meget en hjælp, hvis du ikke er meget rutineret i forvejen.

Hvad hedder dette system link mm

Posted

Puha, pas på du ikke går hen og gør dig selv en bjørnetjeneste... Du skulle helst ikke vende til dig IKKE at spille tight. Du opnår ikke andet end en ustabil time feeling, uden pondus og groove.... Nej bliv du ved med at spille til dine midifiler og cd'er, det er nu det bedste råd jeg som trommeslager kan give dig :cigar:

Posted (edited)
Hvad hedder dette system        link mm

Det hedder Groove Guide. Læs om den på http://www.bloodyrich.net/metro.html.

Kort resumé af teksten: Hvis det drejer sig om 2-3 bpm du svinger i tempo, er den et nyttigt værktøj. Ellers hedder det en almindelig metronom.

I øvrigt er denne metronom med trigger(-e) en anelse pebret prismæssigt.

Edited by difquin