Auktions Regler

yamaha freak
 Share

Recommended Posts

Hejsa... nu har jeg i den seneste tid set megen problematik omkring auktioner på TS...

BLA. medlem Joe_king's salgstråd af en suzuki snare

og den vistalite salgstråd, som gik helt i kage...

mit oplæg var derfor/eller min meing med denne tråd var:

at høre om ikke der er ved at være basis for at fastlægge nogle faste regler for auktioner, her på TS?

mvh

Emil

Enig! Det var i sandhed en mystisk affære med det Ludwig-sæt.

Jeg mener også der bør være helt klare retningslinier for auktioner her på sitet - evt. et byde-system, hvor man hele tiden kan se hvad det højeste bud er, hvem der har budt, hvad minimumsforøgelsen er og hvor lang tid der er tilbage af auktionen.

Jeg har desuden et forslag til en altid gyldig regel ved auktioner, hvorved intet andet er foreskrevet:

Ved auktioner med fastsat uløbstidspunkt, hvor der med mindre end 5 minutter til udløbstidspunkt bydes; skal udløbstidpunkt udskydes med 5 minutter.

Hvis der herefter bydes, med mindre end 5 minutter til efterfølgende udløbstidspunkt vil dette medføre genudskydelse af udløbstidspunkt med 5 minutter osv.

Mvh Peter Emil

Det kan godt være, at der er et par handler i ny og næ, som ikke går helt efter bogen, men det er vel til at leve med? En del af TS' charme ligge i, at det ikke er et gennemreguleret site, men at der hersker et slags brugerdefineret gentlemans-kodeks.

Jeg synes det er til at leve med et par smuttere, fremfor at skulle lave alt for mange regler.

Vh Lasse

Det kan godt være, at der er et par handler i ny og næ, som ikke går helt efter bogen, men det er vel til at leve med? En del af TS' charme ligge i, at det ikke er et gennemreguleret site, men at der hersker et slags brugerdefineret gentlemans-kodeks.

Jeg synes det er til at leve med et par smuttere, fremfor at skulle lave alt for mange regler.

Vh Lasse

Kan udemærket se charmen :tu:

Jeg synes dog problemet er at sælger en gang imellem kommer klemme, fordi flere gør krav på samme vare. Det er ikke rimeligt at sælger selv skal opfinde reglerne, hver gang han/hun sætter en ting til salg for højeste bud.

Det er ikke fedt at være bussemand ;-) Derfor ville det være mere fair for de bydende og behageligt for sælger, med fastlagte regler så enhver kan se, hvem en vare bør tilfalde.

Bare min mening

Mvh Peter Emil

Edited by Guest

Syntes det er fint nu!

- Hvis man begynder at lave det med at se hvad budet ligger på, og hvad minimum forøgelsen er, bliver Ts.dk til et auktionshus, ligesom QXL og dem!

- Ts er da ikke kun til for at folk skal sælge og købe, men også for at snakke om trommer og udveksle råd og anbefalinger!

Forresten, GO' Jul! :tu:

- Hvis man begynder at lave det med at se hvad budet ligger på, og hvad minimum forøgelsen er, bliver Ts.dk til et auktionshus, ligesom QXL og dem!

Det med den der "auktions-robot" var vist også en sidebemærkning fra min side, der kom til at stå lidt for klart.

Dog står jeg 100% ved mit forslag om bud og udskydelse af sluttidspunkt.

Men cool synspunkter i har!

Mvh Peter Emil

Synes lidt det er sælgers ansvar at gøre det klart i hans annonce hvornår annoncen udløber, HBO osv.

Det behøver sgu ikke at være så svært altså...

Vi skal bare være gode (det synes jeg nu også at vi er) til at oprette nogle gode, klare annoncer. :tu:

ENIG! det er min personlige holdning... men synes bare, at der var en del annoncer der var gået kage i... så var det værd at overveje...

mvh

Emil

Kunne man ikke lave en form for skabelon til brugtsalg. Altså en færdig (kage-*) form med forskellige punkter, som fx mærke, model, alder og pris - så slipper man for de halv-færdige annoncer som ikke giver tilstrækkelig information om den ting der sælges. Noget lignende findes allerede på DBA.dk...

* Glædelig 1. december! :D

Hvis bare der er klare retningslinjer fra sælgers side kan det vel for hel**** ikke være så svært at indordne sig under dem. Når konkrete eksempler nu alerede er blevet nævnt, vil jeg da også kommentere dem. I joe_kings tilfælde er det eneste der mangler bare en klar og fast udmelding fra sælger - ikke en ændring af auktionsmåde midt i auktionen :gross:

I Vistalitets tilfælde har sælger intet gjort forkert, men et vist medlem udviser afuttelige mængder barnagtighed og manglende empati. Sælger gør IMO intet forkert.

For at slå fast: En afklaret og bestemt sælger burde være alt hvad der skal til.

Ved auktioner med fastsat uløbstidspunkt, hvor der med mindre end 5 minutter til udløbstidspunkt bydes; skal udløbstidpunkt udskydes med 5 minutter.

:gross: Hvor er auktionen lige henne i det der?????? - Hvordan fastsætter man et udløbstidspunkt, når der egentlig ikke er noget?

:tu: Hvor er auktionen lige henne i det der?????? - Hvordan fastsætter man et udløbstidspunkt, når der egentlig ikke er noget?

Kan du ikke lige prøve at uddybe? :-)

(spacedrummer @ 2 Dec 2006, 14:50)

Hvor er auktionen lige henne i det der?????? - Hvordan fastsætter man et udløbstidspunkt, når der egentlig ikke er noget? 

Det er der jo også hvis der ikke bliver overbudt

Dvs. en auktion er fuldstændig overflødig. Hele ideen med en auktion er vel, at man kan lave en god handel og samtidig bliver sælger også tilfreds. På den skitserede måde kan sælger i princippet lige så godt lade være med at sælge til han/hun opnår sin minimumspris.

Dvs. en auktion er fuldstændig overflødig. Hele ideen med en auktion er vel, at man kan lave en god handel og samtidig bliver sælger også tilfreds. På den skitserede måde kan sælger i princippet lige så godt lade være med at sælge til han/hun opnår sin minimumspris.

Jeg forstår ikke hvad du mener. Man har vel allerede sat sin minimumspris som hbo