Jump to content

Recommended Posts

Guest Jensen#49
Posted

Haløjsa!

Det ser da ud til at være en fin ide det her. Men hvordan svarer man på andre indlæg end den sidste?

Det kunne jo være det blev aktuelt.

Nå! Hvad skal man lige starte med at skrive sådan et sted?

Jeg har spillet i Skjern Garden i 9 år. har spillet Bækken, stortromme og nu lilletromme.

Jeg kunne se en anden omtale Søværnets Tamburkorps, og der har jeg været inde forbi sidste år.

Til alle der ikke er fra en garde, så synes jeg i skal kigge forbi www.lgf.dk og endnu bedre Frederiksberg til sommer, hvor der er DM for Danske Bygarder og danish Open.

Mvh.

Jensen#49

Skjern Garden

Posted
Haløjsa!

Det ser da ud til at være en fin ide det her. Men hvordan svarer man på andre indlæg end den sidste?

Det kunne jo være det blev aktuelt.

Nå! Hvad skal man lige starte med at skrive sådan et sted?

Jeg har spillet i Skjern Garden i 9 år. har spillet Bækken, stortromme og nu lilletromme.

Jeg kunne se en anden omtale Søværnets Tamburkorps, og der har jeg været inde forbi sidste år.

Til alle der ikke er fra en garde, så synes jeg i skal kigge forbi www.lgf.dk og endnu bedre Frederiksberg til sommer, hvor der er DM for Danske Bygarder og danish Open.

Mvh.

Jensen#49

Skjern Garden

Jeg vil gerne sige, at jeg kommer fra Vejen, hvor vi har en garde, vi kan stolt af! :-)

Desuden spiller jeg selv march, men kun for mig selv i lejligheden, til dem af jer, som kender den, improviserer jegfor tiden lidt over temaer fra Gert Mortensens Cadenza. hmmm ja, søger egentlig undervisning i march, men er studerende, så jeg kan desværre ikke give meget i løn :P Jeg bor 1307 kbh k, hvis der er nogle i nærheden, som kan lære mig noget.

sam

Posted (edited)
Jeg vil gerne sige, at jeg kommer fra Vejen, hvor vi har en garde, vi kan stolt af! :-)

Desuden spiller jeg selv march, men kun for mig selv i lejligheden, til dem af jer, som kender den, improviserer jegfor tiden  lidt over temaer fra Gert Mortensens Cadenza. hmmm ja, søger egentlig undervisning i march, men er studerende, så jeg kan desværre ikke give meget i løn :P Jeg bor 1307 kbh k, hvis der er nogle i nærheden, som kan lære mig noget.

sam

Du kan prøve at komme ind i et tambourkorps eller lign.

Der er undervisningen på et relativt højt nieveu (hvorfor kan jeg aldrig stave det ord) Uden at der kommer så meget spejder ind over...

Tror bare måske at det tættest på dig er Allerød :)

Edited by custom_guy
Posted

Det er ikke lige i nærheden, men i Holbæk er der et trommekorps på et højt niveau - Nuclear Devils - som du kan prøve at høre ad.

Hvis de ikke har ledige pladser (eller deres niveau overstiger dine evner), kan de måske hjælpe dig med undervisning på en eller anden måde.

PS: Godt med et march-forum. Jeg har aldrig marcheret selv, men spiller på en (opgejlet) marchtromme nu i Copenhagen Showband

Posted
Jeg vil gerne sige, at jeg kommer fra Vejen, hvor vi har en garde, vi kan stolt af! :tu:

Desuden spiller jeg selv march, men kun for mig selv i lejligheden, til dem af jer, som kender den, improviserer jegfor tiden lidt over temaer fra Gert Mortensens Cadenza. hmmm ja, søger egentlig undervisning i march, men er studerende, så jeg kan desværre ikke give meget i løn ;-) Jeg bor 1307 kbh k, hvis der er nogle i nærheden, som kan lære mig noget.

sam

Hey

Gert Mortensens March og cadenza det er cool stuff. Spillede den til min optaglsesprøve på både MGK og KONS.

Hvilke af temaerne på hvilken side improviserer du over?

Der er også nogle fede gutter inde i Vesterbro Tambourkorps. De er også i gang med at trykke den af. De øver som gale og spiller fedt. Deres aldersgennemsnit er også rimeligt højt, i hvertfald set i forhold til de fleste andre trommekorps. De hygger sig men spiller også seriøst. Du kan finde frem til dem via www.lgf.dk

Jai