Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor er det bare fantastisk at komme ind på siden i dag og så se at der allerede er flere marchnørder som har fundet vej til dette fede site.

Jeg er også glad for at se at jeg rent faktisk kender nogle af jer som har været forbi allerede.

For de som kender mig vil jeg bare sige at det har været fedt at lære jer at kende. Mange weekender og timer har vi flittigt brugt sammen i øveren for at lære de fede tricks og teknikker.

Og til dem som ikke kende mig vil jeg da lige introducere mig selv:

Jeg hedder Jai Jenkov

Født i 1972 og har spille marchtromme lige siden

Startede i Peder Most Garden i 1981 (el. -82 hmmm...)

Har været gennem MGK og KONS i Odense

Jeg er i dag ansat i Slesvigske Musikkorps Haderslev som Janitchar

Jeg har komponeret en del kompositioner for Trommekorps som er spillet en del ved div DM for garder i LGF (landsgardeforeningen)

Og har skrevet og udgivet en bog "Et liv med marchtrommer" en lærebog for trommekorps og marchtrommeslagere. Jeg tror en del har haft stor glæde af bogen.

Har selv vundet en del DM-titler i min tid som garder, det var fede tider. Samt været med til et utal af udenlandske konkurrencer.

Hurra for den danske marchtrommetradition. Stor ros til jer alle rundt om i landet. I er myreflittige og det danske niveau er steget meget gennem årene. Jeg er stolt af at kunne følge jer alle på sidelinien. Og mødes med jer rundt om i landet til div. træf etc.

Lad os få rigtig gang i dette forum!!!

Jeg kigger forbi når det kan lade sig gøre.

Venlig hilsen

Jai Jenkov

Posted

Hey Jai.

Tror ik du kan huske mig, men du underviste på efterårskursus tilbage i 1998 i Gladsaxe.

Det var noget FDF noget. Syntes du var virkelig fed, og det er du vel stadig, har bare ik hørt/set dig siden da.

Vi spillede med bordemaskiner, koste og hvad vi ellers kunne på. Jeg har også brugt din bog, når jeg har undervist elever.

-Kent Vejle

Posted
Hey Jai.

Tror ik du kan huske mig, men du underviste på efterårskursus tilbage i 1998 i Gladsaxe.

Det var noget FDF noget. Syntes du var virkelig fed, og det er du vel stadig, har bare ik hørt/set dig siden da.

Vi spillede med bordemaskiner, koste og hvad vi ellers kunne på. Jeg har også brugt din bog, når jeg har undervist elever.

-Kent Vejle

Hej Kent

Jeg kan huske FDF kurset i Gladsaxe. Det var faktisk et superfedt kursus. Det var en stor oplevelse at spille med alle jer slagtøjsspillere, og vores "en dag på en byggeplads i Bronx" gik over i historien som en fed STOMP-agtig ting.

Jeg husker at vi havde det virkelig skægt og vi grinede en del. Særlig kan jeg huske opførelsen til afslutningskoncerten. Det var stort. Jeg var helt færdig af grin. Alle levede sig helt vildt ind i rollerne.

Jeg har faktisk brugt stykket ved flere lejligheder også inden for FDF i andre regi.

Jeg kan ikke lige sætte ansigt på dit navn, men jeg er også bedre til at huske ansigter end navne, så hvem ved hvem der gemmer sig bag alle disse users. Men hyggeligt at høre fra dig.

Har altid været glad for at undeervise jer FDF'ere i har en fed måde at være sammen på. Gode til at tage hånd om hinanden og være nogle super kammerater og tage hånd om de små.

Stor fornøjelse fra min side. Og så har du min bog. pas godt på den, den bliver måske penge værd en dag den er kun p.t. udkommet i ca. 350 eksemplarer.

Du kan evt. kigge forbi www.slagtojsakademiet.dk som er min og min bror Mikkels trommeskole i Svendborg fyn. Der kan du se lidt om hvad jeg har bedrevet den senere tid.

Hilsen

Jai