-SnareDrummer- Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 prøv lige og tjek ham ud han er går da vist lidt amok dér
Jai Jenkov Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Hey Han er jo et monster Du Nicklas kan du ikke lige transkribere den solo han fyrer af der så går vi sgu i gang med at øve. Så ka de lære det.... Det er virkelig fedt at se hvad han kan. Meget sjovt at se hvad du mener med den vestre hånds teknik (du forklarede holbæk_trommer) han viser på et af de andre klip. Det er vist ikke helt basics Men igen ser vi jo her at hans teknik udspringer af typen af tromme + stikkens egenskaber. Nogle af de ting han laver der ville jo nok være temmelig svært på en anden type tromme med andre stikker. Det er jo fordi skottetrommerne er så hårdt spændte. Jeg så ham i øvrigt på Frankfurtmessen sidste år hvor han jammede med to andre gutter - en på congas og en på en egyptisk tabla. Det svingede fedt og var en sjov sammenblanding af stilarter. De spillede for REMO. Cool stuff!
-SnareDrummer- Posted January 18, 2007 Author Posted January 18, 2007 Hehe Ork JA ;D Det gør jeg da bare ;D tror nok jeg vil starte med at tage rytmerne og musikopbygningen så'n lidt i det store hele så senere kan vi begynde og snakke om håndsætning flams og så videre hehe men jeg da klar på at øve hehehe ; D .... men den almindelige drumcorps snaredrum for den amerikanske stil er vel oz ligeså hårdt stemt op? så man kan vel oz gøre det på den tromme... Ved godt at trommen jo stort set er ens men der vist nogle 'bitte små' detaljer på Drumcorps trommen og Pipeband Trommen der er anderledes
-SnareDrummer- Posted January 18, 2007 Author Posted January 18, 2007 men jeg fuldstændig enig! DET BESTEMT IKKE BASICS! REMO STYRER
Jai Jenkov Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Jeg er ikke en expert i skotte og amerikansk marching-stil. Men ja... de amerikanske marching corps benytter også primært high tension snares. Og om der er små forskelle hmm... tja det ved du nok mere om end jeg. Da du dyrker det skotske. I øvrigt spillede jeg for en del år tilbage i Edinburgh. Der fandt jeg i en lille trommeforretning en fantask bog som forklarer hele den skotske teknik. Det var selvfølgelig the grand old master: Alex Duthardt. Den øvede jeg en del i. Det var virkelig en god bog hvis man skal lære hele den elementære teknik i skotsk trommespil. Jeg ved ikke om du har den Nicklas, men så skulle du i hvert fald prøve at få fat i den. Men hvor.... hmmm. det ved jeg faktisk ikke. Men måske har du den allerede. Hilsen Jai
Recommended Posts