Jonas Dam Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 jeg vil prøve at tjekke Dante Agostino bøgerne så, men jeg føler stadig at jeg ikke er helt klar over hvad det er man skal til den teoretiske prøve (hvis man kan kalde den det,) altså hvilke ting man skal kunne? synge lidt? læse nogle noder, klaver eller tromme og sådan? hvordan foregår prima vista, er temmelig meget på bar bund her synes jeg, for jeg har stort ikke kendskab til noder, er kun ved at lære det og har nemlig aldrig fået decideret undervisning. kan i hjælpe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rallaei Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 hvor søger du henne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Dam Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 i holstebronx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Kan du spille klaver? Hvis ja, så kan du godt gøre... men det er ret ligegyldigt!Det drejer sig om dit hovedfag, altså trommerne.... Hvis du er en fed trommeslager, så er de sgu ligeglade med om du kan spille klaver...! Arhhhh, så ligegyldigt er det nu heller ikke, da der typisk er hård konkurrence (og især på Holstebro) og så er det sgu godt at have nogle esser i ærmet! Vh Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rallaei Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Tja, måske... der er som regel altid konkurrence... Men hvis du ikke kan spille trommer, er det sku ligemeget hvor godt dit klaverspil er... Omvendt, hvis du er pisse fed trommeslager, så er de sku ligeglade med dit klaverspil! Det drejer sig om dit hovedfag - 100%, det er det der er det vigtigste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lysgaard Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Jeg søger i Kolding og spiller Powered af Bentzon Brotherhood, Tchfunkta af Stanton Moore, og på klaver; More Human af Lars Jansson... Er der andre som søger i Kolding? Super fede numre Hr Svane. Held og lykke med det. Jeg er i gang med mit første år på mgk. Spillede Oaklands stroke og bim bam busse til min prøve. Lidt funk og lidt latin. Som alle andre siger så spil det i kan li' at spille og lad være med at vælge et nummer bare for at imponere. De forskellige teoriprøver er ikke helt de samme alle steder så forhør jer hos det mgk i søger ind på. Derudover kan det virkelig anbefales at spille med folk som allerede går der. Bare spørg, vi vil så gerne have nogle nye at lege med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birk Kromann Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Til det lidt jazzede ville jeg synes Take Five ville være god . Super fed sang . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spritulrik Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Jeg søger i Kolding og spiller Powered af Bentzon Brotherhood, Tchfunkta af Stanton Moore, og på klaver; More Human af Lars Jansson... Er der andre som søger i Kolding? Hey - skal du spille klaver til din prøve?? Det er da i så fald noget nyt, hvis det er. Jeg har en masse prima vista liggende. Både fra mgk prøver og kons prøver. Pisse godt at tjekke ud i månederne op til. Jeg gjorde det og fik 11 i prima vista i Århus på kons . Men jeg glæder mig til at høre det - du skal sgu nok klare den Esben! Asker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esbensvane Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Wooow, 11 Asker. Impressive! Altså det er ikke noget de har bestemt i Kolding - Jeg vælger bare at spille det for at vise at jeg også kan det... nu må vi se hvordan det går... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rallaei Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Tillykke Asker... det er sgu da fedt! Hvordan er det gået med de andre prøver? Altså, jeg vil jo mene at det er unødvendigt at spille klaver til sin prøve - ihvertfald i kolding... Jeg tror faktisk ikke der er nogen der har gjort det! På århus kons hjemmeside kan du downloade primavista prøverne fra de sidste 4 år... De er rimeligt nemme, og det er god øvelse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spritulrik Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Jeg har fået 8 i hovedfag - og derefter to 9-taller, tre 10-taller og altså en 11'er. Så det er gået mega godt! Og jeg kan understøtte Rasmus omkring klaveret til prøven. Jeg overvejede det også (guitar, godt nok), men droppede det igen, hvilket var klogt. 10 min er ikke lang tid at bevise sit værd, og så tager sådan et stykke klaver alligevel ret meget tid - men selvfølgelig er det meget fedt, hvis du virkelig føler at de to sammenspils numre repræsenterer dit niveau rigtig godt! Jeg havde også tjekket århus kons prima vistaerne ud - og da den i år var nærmest identisk med de tidligere, var det jo en smal sag... Asker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lysgaard Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Jeg har fået 8 i hovedfag - og derefter to 9-taller, tre 10-taller og altså en 11'er. Så det er gået mega godt! Og jeg kan understøtte Rasmus omkring klaveret til prøven. Jeg overvejede det også (guitar, godt nok), men droppede det igen, hvilket var klogt. 10 min er ikke lang tid at bevise sit værd, og så tager sådan et stykke klaver alligevel ret meget tid - men selvfølgelig er det meget fedt, hvis du virkelig føler at de to sammenspils numre repræsenterer dit niveau rigtig godt! Jeg havde også tjekket århus kons prima vistaerne ud - og da den i år var nærmest identisk med de tidligere, var det jo en smal sag... Asker Sjovt. i viborg er det et krav at spille klaver. Jeg både sang, spillede klaver, og guitar til min prøve. Udover de to numre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vibe Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Alle har jo sagt det.. Men prøv selv at find en sang du sys er fed. Og ikke spørge for meget. Prøven skal reflektere dig og ikke hvor fed en anden pro trommeslager er! Hellere spil noget du er 100% på så du har overskud, end at spille noget du skal kæmpe alt for meget for.. Det der ting går galt.. Anyways.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias-Frank Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 John Scofield A go go. VIlle være mit bud Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasBramming Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Jeg er klar over det her er en gammel tråd, men jeg kunne forfærdelig godt tænke mig og finde nogle noder på tchfunkta af stanton more, altså noder til med musikanterne, men også gerne til trommer. Esbensvane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts