Tromme Mics..hjælp Ligesom..

Fraja
 Share

Recommended Posts

Hey...Yup der arbejdes på en "lyd-bid" og en anmeldelse :D

Dog kan jeg allerede fortælle om kvalitet af mics - Den HOLDER! Da jeg åbner hardcase'n/kufferten i alu, ligger der nogle meget elegante mørkerøde trommemics - Da jeg tager BD mic op, bliver jeg overrasket over hvor tung den er! Der er squ gods i!

Et af firmaets principper er osse: "No plastic - All Metal" og det må man sige de efterlever!

Jeg har kun fået sat dem rundt på sættet men desværre ikke haft tid til at lave lyd/høre dem endu..MEN det kommer :huh:

CDMK_71.jpg

• 2 weeks later...
Hej..Jeg nu at have læst mig til at Thomann's T.Bone microfoner er "backward engineered" microfoner af kendte producenters mærke..Shure, AKG osv

Det var ellers meget interessant. Hvad betyder backward engeneering? Da jeg selv leder efter mikrofoner kunne T.Bone være et alternativ?

Det er meget coool som man er enig om shure sm57 til lilletrommen og (2X?) RØDE NT-5 (den er stereo) til overhead. Bassmikrofonen skal være AKG D112.

Lige for at generalisere (Hold op hvor kedeligt)Jeg ville nok prøve at skaffe lidt kvalitet hen ad vejen. Evt købe noget lort for 1200, og så opgradere når der er råd. En mellemløsning er lidt for risikabel - er man lower high end, eller top bottom drawer?

Alternativt så tag det med ro og brug dine surt optjente/opsparede penge på gode mikrofoner hen ad vejen. Det er jo også meget sjov at have en mikrofon som man kan bruge til andet end at banke på.

"Backward engineered" betyder at f.eks Thomann(eller hvem der laver deres Thomann-mics.) køber f.eks en Shure SM57...Piller den fra hinanden for at finde ud af hvordan den er lavet...Så de kan lave en lignende/kopi

Modsat "engineered" hvor det er Shures folk der har brugt tid, penge og ressourcer på at lave/udvikle SM57 fra "bunden" :tu:

Hej..så er der "lydprøve" :doo:

Jeg har fundet en midi file på nettet (Jeg har modificeret den lidt) som jeg spiller trommer til..og ja det er små fejl :dev: (Det er indspillet uden click til en CD)

og så er der lidt solo tromme oså

Gulv tam mic knaser lidt nogle gange..men det har jeg fundet ud af er indgangen på mixeren

Den/disse optagelser er uden lydmand..Det er kun mig selv der har skruet lidt på eq'en på mixeren:-)

Dem der vil høre disse mics./lydprøven kan give mig en mail adresse, så sender jeg noget retur:-)

Edited by Fraja

• 2 weeks later...

Ganske enkelt.... -de ultamative fedeste tromme-microfoner er og bliver

Storetromme: AKG D112

Lilletromme: Shure 57

Tammer: Sennheiser E604

Glem alt om overheadmic.