Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg står inde i det gamle Slagtøjscenter(Aarhus), som nu blevet til det nye House of Drums, og kigger lidt på div. ko-klokker, metalplader, gurios etc. .. pludselig får jeg et opkald af min far, som er min trommeleder i garden. Han fortæller mig, at vi skal have nogle nye trommeskind til garden, og så kigger jeg lidt rundt på hylden med de uhyggelige mange forskellige skind... der er lige fra Renæssance til sorte tendura skind. Hva' skal man vælge til 6 marchtrommer? Der skal have en høj, skarp og klar tone/lyd. ... hmm ... jeg kigger lidt på et hvidt ambassador(glat plastic) skind fra remo.. og aner simpelthen ikke hvad jeg skal vælge... for ... hvad sort ebony ambassador skind fra remo ???

;-)

hva ville i vælge til 6 marchtrommer ???

Posted

På en marchtromme skal der være meget kraftige skind, fordi de er stemt ekstremt højt op. Du kan ikke bare smide et Ambassador på, det vil flække. Du skal have fat i nogle kevler skind el. lign.

Posted

Nu spiller jeg selv i garde, hvor jeg har en ledende rolle hvad angår trommer...

Vi har coated ambassador på alle trommer... Det holder godt, er billigt og det lyder højt, kort og kontant... Jeg ved at det er det mest udbredte skind til marchtrommer....

Hvis man har lidt (for) mange penge skulle man tage at kigge på kulfiberskind... Jeg har ingen anelse om hvad det koster, men det er sikkert pisse dyrt... Så får trommen en meget "Skotsk" lyd...

Hvilke trommer er det?

Posted

vi har nogle ''nye'' trommer som er af den udgået version Premier traditional 1047 med topseiding ... Den er meget lig med ''spejder''-trommen... bortset fra bundseidingen har den samme system(i en lidt projiceret version) som HTS 784;)

og vi drømmer lidt om sorte skind :tu: er der nogen der sys at det burde frarådes ? og hvis da ... hvorfor??

P.S.

så vil jeg lige sige at Kevlar har mest effektivitet i sound(pitch) på en HTS tromme... Plastic vil eller anden form for skind, end kevlar, på HTS vil meget nemmere gå i stykker på grund af det metal, skindet bliver spændt på... tror ikk at plastic går i stykker på en almindelig marchtromme, lige med det samme, det kommer self an på hvor meget man knalder igennem, hertil med kevlar på marchtromme, tror jeg at kevlar omvendt vil ødelægge trommen, da det jo rent faktisk overhovedet ikke er umuligt, det kræver blot et spændt skind, en 2 år, + en fyr som elsker at slå på tromme--- imens trækker kedlen sig ligeså stille sammen(hvis ikke hurtigt, ... kommer an på træets alder og kvalitet).

Posted
De sorte ambassador er lavet til bundskind på tammer...

Siger hvem?

-SnareDrummer-, du bliver nok nødt til at skrive en del mere forståeligt, ihvertfald hvis jeg skal kunne hjælpe..

Posted
Siger hvem?

-SnareDrummer-, du bliver nok nødt til at skrive en del mere forståeligt, ihvertfald hvis jeg skal kunne hjælpe..

Siger jeg... Og sikkert mange andre..

De alt ALT for tynde til at sætte på en lilletromme

Posted

De SORTE Ambassador skind er sQ da ikke lavet for at sidde i bunden... det giver da ikke nogen mening ??

- de kan da sagtens sidde på topskindet uden problemer! ligeså vel alt andet plastic skind til marchtrommer !

- Det er noget andet når vi snakker HTS(High Tension)-trommer/Skotske trommer. Der er Remo falams, tendura, Cybermax, eller andet kevlar skind godt til ...

Posted

Spiller selv i en garde hvor vi oftest bruger REMO weatherking ambassador som fungerer helt fint. Jeg har brugt det i snart 3 år og der har ikke været nogle problemer og så har de også fået lidt tæsk af nogle børn ved diverse promotions-arrengementer og det har de da holdt til.

Så kan da kun anbefale dem.

PS. Hvis de stemmes ordentligt kan de sagtens få en dejlig skotsk lyd.

Posted

Jeg tror tilslutte mig Holbæk-drummers holdning og lige tilføje, at med den rigtige erfaring eller viden om trommer, kan man sagtens få (næsten) hvert fald få de fleste lilletrommeskind til at lyde godt, hvis man kan finde ud af at stemme det ordentligt, og måske kan man endda få dem til lyde skotsk :tu: hvert fald nogle af dem :P