Danmarks Bedste Trommeslager


Gæst Høyen

Recommended Posts

Ja vi kommer jo ikke udenom Reno Kiilerich...

Men har i tænkt på at Morten Gade Sørensen blev kåret til verdens 3. bedste??

 

Efter min mening er Morten altså flere niveauer bedre end Reno.

 

The Tormentor

Ja Morten Sørensen spiller for vildt.

Hvem har kåret verdens 3. bedste trommeslager?

 

 

/trvk

Redigeret af TRVK
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan bliver man forøvrigt verdens 3. bedste trommeslager.....eller cykelrytter for den sags skyld......for mig er det et ret u-underbygget statement at være den 3 bedste i verden på trommer......

 

Jeg er faktisk verdens 2 bedste til at børste tænder.....nå ja, altså ikke mine egne...... :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Der er kommet mange gode bud, og kan da tilslutte mig de fleste...

Skal jeg trække en ud, må min stemme falde på Laust Sonne. Både i D-A-D og Bug Powder, sparker han for hårdt røv!!!

 

-I Jazz afdelingen, tja der blir det nok Alex Riel. Eller muligvis Ed Thigpen. (som vist ikke har været nævnt endnu, det må være en fejl. )

Link til kommentar
Del på andre sites

Thomas Duus med love shop. Det bliver sku ikke meget mere smagfuld.

 

Menzer kan man kun elske. Han er bare Aske Jacoby på trommer. Manden der altid har det fede licks på det rigtige tidspunkt.

 

Snakker vi jazz kan jeg ikke se at nogen, overall, kan nå Riel ril sokkeholderne da han var på sit bedste. ...Hvis det skal være lidt mere nyt er Karsten Bagge dog en mester i lyd og Kresten Osgood i musikalsk brede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Her i weekenden spillede jeg til et arrangement på Bornholm.. Inden os spillede Menzer med Moussa Diallo, og hans afrikanske orkester, med Mikkel Nordsø på guitar.

 

 

My god, jeg blev helt nostalgisk.. Klaus spiller simpelthen så lækkert. Der kan man fandme snakke om smagfuldt spil, med overlegent teknisk overskud (som aldrig rigtig bliver skudt af, det er fedt!!) I det hele taget et møg groovie setup. I burde tjekke det ud hvis i får mulighed for det!!

Jeg så Moussa Diallos band for et par uger siden som afslutning på Afrikansk Sommerlejr (Utamaduni-lejr), men det var desværre uden Klaus Menzer. Dog stadigvæk rigtig fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit bud er dog at disse 2 skal i betragtning indenfor Heavy musik og jazz når vi snakker Per.

Per M. jensen( invocator, The Haunted)

 

Morten spiller ikke proff. mere men er at finde i Red Warszawa.

Morten Hansen (ex Mercyful Fate, furious Trauma)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var dog utroligt... ;-) INGEN har nævnt Jonas Johansen?!

I nævner navne som Riel, Frost og Osgood når i snakker om de bedste inden for jazz, men ingen nævner Johansen... Jeg er skuffet! :-):D Jovist, de andre drenge fantastisk dygtige, men Johansen er da såmend på samme "niveau".

 

Manden spillede trods alt med DRs Big Band / DRs Jazz Orkester fra 1990-99 og har spillet med nogle af de største navne, inkl NHØP, John Scofield, Johnny Griffin, Eliane Elias, Toots Thielemanns etc. etc. etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var dog utroligt... :huh: INGEN har nævnt Jonas Johansen?!

I nævner navne som Riel, Frost og Osgood når i snakker om de bedste inden for jazz, men ingen nævner Johansen... Jeg er skuffet! :P:) Jovist, de andre drenge fantastisk dygtige, men Johansen er da såmend på samme "niveau".

 

Manden spillede trods alt med DRs Big Band / DRs Jazz Orkester fra 1990-99 og har spillet med nogle af de største navne, inkl NHØP, John Scofield, Johnny Griffin, Eliane Elias, Toots Thielemanns etc. etc. etc.

Ja, han er sej. hans lærermester er faktisk Riel.

 

Tjek også hans egne projekter MOVE og band mrazem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Lars Ulrich, var min grund til at starte på diverse slagtøj, så jeg vil nok sige at han sikkert er den bedste danske trommeslager, efter hvorledes man selv ser sin startidol og hovedårsag til trommer kommer ind i sit liv.... Men jeg holder sgu fast i ham. Lars Ulrich, sikker vinder...

Link til kommentar
Del på andre sites

Lars Ulrich, var min grund til at starte på diverse slagtøj, så jeg vil nok sige at han sikkert er den bedste danske trommeslager, efter hvorledes man selv ser sin startidol og hovedårsag til trommer kommer ind i sit liv.... Men jeg holder sgu fast i ham. Lars Ulrich, sikker vinder...

Præcis ,kan godt ske at lars ikke er den mest groovy slager.

Men han er bl.a skyld i at små 10 årige knægte starter med at spille trommer / for smag for det , synes det er fedt .( Nogle springer fra igen , andre blir ved). Fordi de ser den store lars der er nået så langt.

- Simpelt fordi han som regel er den første trommeslager der falder på "uvidende" ikke trommeslagere's læber ,

 

Nævn en trommeslager , og alle alm. mennesker vil sige : Lars ulrich.

 

Et par af mine danske favoriter:

hvis stil og attitude jeg synes om:

I ligegyldig rækkefølge:

Thrane

Claes Antonsen

Ratzer

Henrik from

der er så mange fede.. Alle slager har sider jeg synes om / og ikke synes om.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Dem som jeg synes er mest inspirerende og får mest fornøjelse af at se på er:

 

Morten Lund (har sq selv spillet med ham)

Søren Frost

Niels Ratzer

Kasper Langkjær (danser med drenge)

Jan Lysdahl

Gert Smedegård

Først og fremmest vil jeg gerne sige at en tråd som denne altid vil blive en med mange personlige svar og ikke et endegyldigt svar på hvem der er bedst. Jeg synes dog ikke det gør en tråd, som denne, mindre værdifuld. Titlen el. spørgsmålet burde bare laves lidt om, så det måske var; Hvilke(n) trommeslager synes i bedst om og hvem inspirere jer mest??

 

Jeg personligt har først indenfor de sidste 1 - 2år begyndt at udvide min trommevidens horisont, så jeg på den måde lærte navne og hvad personen (trommeslageren) kunne. Så jeg kunne svare på et spørgsmål som denne tråd opfordrer til.

 

Jeg blev så meget glad da ham jeg citere fra nævner Kasper Langkjær, som hans favorit. Fordi det er nemlig ikke særlig ofte jeg hører hans navn blive nævnt i trommeverdenen. Det er lidt synd da Kasper Langkjær er en super god trommeslager. Dernæst vil jeg også sige jeg blev glad da jeg så Niels Ratzer blive nævnt af selv samme person her i tråden. Han er en veteran i dansk trommeverden og en jeg synes er kanon god og har en særdeles god lyd i sit spil. Det er derfor jeg nød at se f.eks "Hit med sangen" bl.a :huh:

 

Jeg har self. set mange trommeslagere men navnet har ikke altid hængt ved. Det er måske en dum ting at glemme, men jeg har kigget mere facineret på spillet end på navnet, men det er så ved at vende lidt nu her.

 

Mine svar på spørgsmålet kan ikke skrives som en "rang-liste" men derimod ville jeg forklare hvorfor imens deres navn var i teksten. Trommeslagerne som på hver deres måde at spille på indspirere mig og gør mig nysgerrig. De får mig til at lytte kort sagt!

 

 

Langt svar men håber i overlever!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu