Recommended Posts

Posted

Jeg var i Kbh. her i sidste uge, og jeg blev jo nødt til lige at tage et smut i Aage - havde nemlig ikke set deres "nye" trommeafdeling endnu. Fed forretning, især bækkenudvalget tiltalte mig meget.

Nå, men tilbage til historien. I butikken, da jeg kom, stod Niels Ratzer ved kassen og fik sig en snak. Jeg måtte jo lige fortælle min kæreste (som gerne ville med i Aage :D), hvem han var. Jeg gik nedenunder for at kigge på de udstillede sæt og jeg gik en lille runde. Jeg fandt dog pludselig en mobiltelefon på gulvet, en ret ny en af slagsen endda. Jeg tænkte, at jeg hellere måtte aflevere den ved kassen. Da jeg så kommer derop, står Niels Ratzer der stadigvæk, og det viser sig så, at det rent faktisk var hans telefon :tu: Han blev selvfølgelig glad osv. Lidt spøjs historie fra det virkelige liv!

Posted
- men nu kan jeg bedre forstå at han er umulig at kontakte via mobiltelefon :dev:

man skal bare ringe ned i Aage. Så er der kontakt. :uhm:

Posted
Fed forretning, især bækkenudvalget tiltalte mig meget.

Kan forstå du godt kan lide turkish-bækkener så :) De har jo stort set ikke andet.

Hyggelig lille historie. Du skulle dog ha nakket telefonen :wacko:

Posted
Kan forstå du godt kan lide turkish-bækkener så :) De har jo stort set ikke andet.

De har da en hel væg med Sabian og en med Zildjian.. Og vist også en med Meinl?

Skulle da mene at Turkish var en minimal del af deres udvalg. ;)

Posted

Ratzer er en rigtig guttermand. Jeg kan huske tilbage engang i slutfirserne da jeg som ung, trommefikseret, håbefuld purk var i skolepraktik i Drumstick. Det var var dengang det stadig lå på Falkoner Alle og Simon Koppel stod oppe i vækstedet og røg fjolletobak. Der kom Niels Ratzer en af dagene ind i butikken, (som sponserede ham på det tidspunkt). Og det skal lige siges, at jeg var/er meget stor ´fan´ af Ratzer som jeg synes er en af verdens fedeste trommeslagerer, og som jeg virkelig var inspireret af på det tidspunkt. Vi fik en rigtig god snak og jeg spurgte ham blandt andet hvordan han spiller det trommefill der er i Blastnummeret: "Tell Me Why" fra Fan-albummet (ca. 1.48 inde i nummeret). Et fill jeg synes lyder ski.. godt men havde problemer med at spille. Han fandt et par trommestikker og vi gik ind i deres lille bækken/trommerum hvor han forklarede/viste mig hvordan han spillede det. Bagefter jammede han lidt forskellige ting, og inden jeg så mig om var det forholdsvis lille rum fyldt med nysgerrige kunder der lige skulle se hvem pokker der spillede så fedt. En fed oplevelse. Ratzer er en af de flinkeste musikkere i branchen. En rar mand der er helt nede på jorden. Og så er han jo DKs bedste trommeslager!!

Posted

Ja, de har en hel Sabian væg og en Zildjian væg - også en del Meinl. Jeg er mest Sabian-mand, og de havde mange af de bækkener, som man ikke lige ser i alle trommebutikker - vi snakker HHX Evolution O-Zone crashes og specialbestilte HH Fierce Crash bl.a.

Derudover stod der er Pearl MMX i Diamond Burst, som lød rigtig fedt - især stortrommen. Desuden stod der en Pearl Reference snare ved sættet - 13" tror jeg.

• 6 months later...
Posted (edited)
...hvem pokker der spillede så fedt. En fed oplevelse. Ratzer er en af de flinkeste musikkere i branchen. En rar mand der er helt nede på jorden. Og så er han jo DKs bedste trommeslager!!

Enig - han spiller super fedt og kan lide at snakke trommer :-)

Edited by JBJ
Posted

Aage er en elskelig butik med masser af sjove og venlige ansatte og kunder ;-) jeg har kun haft gode oplevelser derinde. Det er godt at vide at jeg ikke er den eneste :lol:

• 3 months later...
Posted

Hvad var det for en telefon? Læste du alle hans beskeder? Havde han nogle frække billeder liggende?

Niels Ratzer er en verdensmand!