Gravengaards Logbog

Gravengaard
 Share

Recommended Posts

• Replies 370
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Graver

Jeg må indrømme at jeg har sprunget lidt i din blog, men jeg lover (på trommeære) at jeg skal nok nærstudere det hele i din blog nærmere når jeg får tiden. Jeg har dog lige et spørgsmål jeg vil have svar på....

Nemlig om.. det er synsvinkelbedrag eller om jeg har set rigtigt? Sidder dine bækkener ikke langt nede i dine tammer? og sidst men ikke mindst en bette comment til dine bækken-antal :) Kæft man du har flere bækkener end du har tønder..sygt sæt !

Jeg tager sgu hatten af for dig og bøjer mig i støvet :-) Rææættig najs sæt du har dig der :P

Hey Champ

Tak for alle de fine ord! :)

Ved såmænd ikke om mine bækkener sidder lavt - de sidder lidt over skulderhøjde, men de sidder dog så lavt, at det nogen gange giver lidt besvær for en lydmand at sætte mikrofoner på de to rack tammer... Men de bækkener rammer bestemt ikke nogen trommer - det er jeg meget opmærksom på. Så jeg tror det er synsbedrag :P

Noget der dog ikke er synsbedrag er, at 10" og 12" tammerne er byttet om, så 12" kommer først og dernæst 10"

Og mht. antal - ja, jeg har altid kørt efter devisen "flere bækkener end trommer!"

:-)

Håber det kan bruges og stil endelig flere spørgsmål

Tak for det hurtige svar...

og jamen okay så må jeg sige at jeg er blevet taget godt ved næsen af mine egne øjne :tu:

Fordi mit førstesyns indtryk sagde mig at de sad MEGET lavt men hvis du har det godt med den stilling så er det jo bare sådn det er :)

Jeg vil da lige høre dig....du er ca. oppe i samme alders gruppe (20érne) som jeg er dog er jeg lidt nærmere 30 end du er men lad det nu ligge :)

Hvordan finder du bands? og hvordan finder du lokaler?

Jeg er pt. i gang med at finde ud af at spare sammen til mit første sæt, som jeg håber vil komme indenfor de næste par år (Come on let me Win in Lotto or something ;-) )

Jeg sidder pt. på en computer uden lyd (ingen højtalere) men når jeg kommer hjem på min egen pc kan jeg for alvor kigge og lytte til dine klips fra Youtube (glæder mig) :)

Så vil jeg lige give dig en comment omkring dem :)

/Champ

Mojn igen

Ja, jeg faktisk kun haft 2 reelle bands i hele min karriere. Nemlig det mytiske Schöpfer Band fra Aabenraa som jeg spillede i i 5½ år og mit nuværende Levitate fra Kolding, som jeg selv har været med til at starte op.

Så jeg har faktisk ikke den store erfaring udi at søge efter bands, men prøv på på aage.dk eller soundcheck.dk og søg efter bands der..

Jeg har øvelokale på Godset og kom til at øve der, fordi nogen af dem jeg spiller sammen med, var der i forvejen..., så derfor kan jeg heller ikke hjælpe dig særligt meget der :tu:

Hvis du vil tjekke videoer, skal du være velkommen til det, og jeg vil anbefale dig at kigge forbi http://www.myspace.com/levitatemetal hvor vores første EP er udkommet, og den viser lidt mere mine evner bag et trommesæt end de klip på Youtube. Jeg er nemlig en dør til at øve selv, og har det derfor bedst når jeg øver/spiller sammen med andre ;-)

Hvordan finder du bands? og hvordan finder du lokaler?

/Champ

Så vil jeg da lige sparke lidt ind her.

Jeg fandt mit nuværende band på soundcheck.dk, de har et rigtig godt forum for den slags. Men jeg søgte også på Aage.dk, og her på siden.

God jagt.

• 4 weeks later...

En lille teaser...

Min mor fik en større arbejdsskadeerstatning i går, og for at dele glæden med hendes eneste barn (undertegnede), sagde hun - nej hun nærmest BEFALEDE - at jeg skulle bestille den lilletromme jeg mangler for at gøre mit sæt komplet; nemlig en Pearl Masterworks Carbonply snare - og hun vil betale!!! :doo::lol:

Jeg har lige sendt en mail til Pearl Music Europe, da jeg gerne vil ha en übercustom Masterworks snare som følger:

Pearl Masterworks Carbonply

14x6,5" Shell

22 ply - 2 plies of carbonfiber (inner and outer), 6 plies of birch (inner) and 14 plies of maple (outer)

Black Chrome Hardware

Master Cast Hoops

BRL-65 lugs

SST-5047 Tension Rods

SR-1000 strainer

SN-1420D snares

I min mail spørger jeg, om det kan lade sig gøre med så mange lag, da der står i Pearls katalog at Carbonply "serien" leveres i 6 lag 5,4 mm - men de siger jo selv at at Masterworks er "completely custom", så mon ikke det kan lade sig gøre??

En lille teaser...

Min mor fik en større arbejdsskadeerstatning i går, og for at dele glæden med hendes eneste barn (undertegnede), sagde hun - nej hun nærmest BEFALEDE - at jeg skulle bestille den lilletromme jeg mangler for at gøre mit sæt komplet; nemlig en Pearl Masterworks Carbonply snare - og hun vil betale!!! :doo::lol:

Jeg har lige sendt en mail til Pearl Music Europe, da jeg gerne vil ha en übercustom Masterworks snare som følger:

14x6,5" Shell

22 ply - 2 plies of carbonfiber (inner and outer), 6 plies of birch (inner) and 14 plies of maple (outer)

Black Chrome Hardware

Master Cast Hoops

BRL-65 lugs

SST-5047 Tension Rods

SR-1000 strainer

SN-1420D snares

I min mail spørger jeg, om det kan lade sig gøre med så mange lag, da der står i Pearls katalog at Carbonply "serien" leveres i 6 lag 5,4 mm - men de siger jo selv at at Masterworks er "completely custom", så mon ikke det kan lade sig gøre??

Jeg misunder dig.... Det må være fedt at være ene barn..

Jeg misunder dig.... Det må være fedt at være ene barn..

Tjaeh, nogen gange - men det skal så siges at min mor sjældent har haft så mange penge at rutte med, så jeg har ikke være sådan overforkælet... men er godt nok glad! Og glæder mig til at kunne bestille...

jeg vil ikke spille 13" tommer igen, en 5,5 er for smal til min smag og en 7 og opefter bliver for højt til mit stativ (som ikke kan komme så langt ned) - og 6,5 er sgu lige mig :doo:

Min nuværende Starclassic er 6,5" og den er sgu bare lækker, men vil gerne ha noget der matcher! :lol:

Fedt Rune, det blir en fed snare, helt sikkert. Jeg er dog lidt enig med Frank, prøv at forhør dig med muligheden for f.eks. 13"x7" - det er satme en fed str. også til metal.

Edit: Hehe, der var jeg vist for langsom.. Så giver det jo sig selv, at det skal være en 14"x6,5" :doo:

Edited by Achermann

Har lige fået en mail retur fra Pearl Europe, og alt andet end lagene var han 100 på kunne lade sig gøre, men han skulle lige dobbelttjekke med fabrikken om det kan lade sig gøre at lave en sådan tromme...

Hvis det kan, vil den dog maks blive på 20 ply. 13 ahorn, 5 birk og 2 kulfiber :D

Så er trommen bestilt... Grundet min utålmodighed, har jeg valgt to optioner, såfremt den første ikke er muligt - uanset hvad bliver den KILLER!!!

14x6,5" Shell

20 ply - 2 plies of carbonfiber (inner and outer), 6 plies of birch (inner) and 12 plies of maple (outer)

Black Hardware

Master Cast Hoops

BRL-65 lugs

SST-5047 Tension Rods

SR-1000 strainer

SN-1420D snares

Og hvis det ikke kan lade sig, bliver det...

Pearl Masterworks Carbonply Free-Floating

14x6,5” Free-Floating Shell

Standard Pearl Masterworks Carbonply shell w./ 6 ply 5,4 mm maple and 2 plies of carbonfiber

Black Hardware

Pearl Free-Floating System

Mastercast Hoops

FT-65 lugs

SST-5042 tension rods

SR-1000F strainer

SN-1420D snares

:cigar:

Så er trommen bestilt... Grundet min utålmodighed, har jeg valgt to optioner, såfremt den første ikke er muligt - uanset hvad bliver den KILLER!!!

14x6,5" Shell

20 ply - 2 plies of carbonfiber (inner and outer), 6 plies of birch (inner) and 12 plies of maple (outer)

Black Hardware

Master Cast Hoops

BRL-65 lugs

SST-5047 Tension Rods

SR-1000 strainer

SN-1420D snares

Standard Pearl Masterworks Carbonply shell w./ 6 ply 5,4 mm maple and 2 plies of carbonfiber

Black Hardware

Mastercast Hoops

FT-65 lugs

SST-5042 tension rods

SR-1000F strainer

SN-1420D snares

:D

*GULP* :cigar:

14x6,5" Shell

Black Hardware

Master Cast Hoops

BRL-65 lugs

SST-5047 Tension Rods

SR-1000 strainer

SN-1420D snares

Black Hardware

Mastercast Hoops

FT-65 lugs

SST-5042 tension rods

SR-1000F strainer

SN-1420D snares

:lol:

:argh:

Altså, kul er totalt yt, du! Nu hedder det vedvarende energi, så sikke da noget pjat at bestille den slags miljøbelastende vintage!

Når du modtager trommen er du ts' farligste mand, det er sgu ikke en tromme, det er et våben!

Så glem fornærmelsen (misundelsen) først i beskeden, da jeg faktisk er bange for dig!

Ja, jeg tager sgu ikke hensyn til noget som helst! And I like it! Heller ikke de stakkels kinesere (eller Taiwanesere) der skal samle min tromme - nye undersøgelser har jo vist, at det at arbejde med kulfiber i rå form er lige så farligt som at lege med asbest.

Så ikke nok med at jeg sviner miljøet, så dræber jeg måske også en skilled trommebygger - i hvert fald på lang sigt!

Alt dette gør den jo bare ENDNU mere ond!!! :tu: