Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hola alle jer glade trommeslagere!

Jeg har tjekket ret meget op på forskellige march nummerer/etuder på det sidste...

Det giver virkelig god kontrol og smidighed, for en mening trommeslager som mig.

Men efter adskillige timer på pladen, synes jeg lidt at jeg køre tør.

Synes lidt man at mister musikken i virvaret af noder, teknik, osv. osv.

Tænkte derfor om man ikke kunne få Minus one, March???

Det kunne være en fed måde, at tjekke op på teknik, samtidig med at få en forståelse af march musikken. Og musik idet hele taget.

En stor hilsen!

- Drumkid

Posted (edited)

Alright, jeg formulerede mig måske lidt dårligt

java script:emoticon(':doo:')

Det jeg mener er egentligt bare, om der var nogle der kendte til noget March musik det var godt at øve til!?

Minus One, betyder vidst bare: Et stykke musik uden et instrument.....

Kunne være fedt at finde noget march musik uden trommer, så man kunne spille til det!

Det vil give noget mere variation til noden!

Håber i forsår mig?

:P:lol:

Edited by drumkid
Posted

Ja... det ville faktisk være en god ide at udgive noget marchtrommemusik - minus one - men så vidt jeg ved findes det ikke. Jeg er i hvertfald aldrig stødt på det.

Personligt ynder jeg at øve lilletromme/teknik på en rigtig tromme og så dække ørerne godt til. Jeg synes at det er mest inspirerende at mærke trommens rebound (tilbageslag) og klang.

Det kan godt være temmelig kedeligt at øve på øveplade, for det lyder bare så utrolig tørt. Og det kan godt resultere i at man mister lidt af det rigtige touch... og derved måske også at det så bliver lidt for monotont i længden.

Og så kan jeg godt lide at trommen har massere af klang/efterklang på den fede måde altså. En godt mufflet trommesætslilletromme kan godt være noget "tør" at sidde længe ved, ihvertfald hvis det er march man gerne vil øve.

Men hvis man gerne vil spille march så invester da i en marchtromme, så har man den rigtige klang til denne genre :tu: