Meinl / Tama Mini Timbales

Guest Skav

Recommended Posts

Hey

Overvejer lidt om jeg skulle anskaffe mig et sæt mini timbales til mit sæt, da jeg syntes de har en ret fed lyd. Har prøvet Meinl's i 8 og 10", men ville egentlig gerne have en lidt lysere lyd, og har derfor kigget lidt på Tama's i 6 og 8". Men har de ligeså meget tone som Meinl's, og er kvaliteten ligeså god? Generelt: Lyder de lige så godt?

- Andre erfaringer mht. sådanne trommer er meget velkomne!

Mvh. Skav

Tror nu ikke ikke du skal tvivle på Tama's kvalitet :P

Nææ det kan godt være at jeg ikke burde det, men hvis nu nogen har dårlige erfaringer med dem, vil jeg da tage det med i mine overvejelser.

- PJ havde jeg slet ikke tænkt på, nogen der kender en butik i Århus hvor det er muligt at prøve Tama'erne overfor PJ's?

Lyder timbales meget ens fra mærke til mærke, eller er der en meget stor forskel der? Prisen ligger jo meget på samme lav..

:argh:

Tror de fleste timbales lyder ret ens. En butik i Århus kunne være Slagtøjcentret/House of Drums. De har tit sådanne lidt "specielle" ting. Ellers kig i DC, det ligger jo i gåafstand fra HOD, og Joakim er så flink :P

Hey

Overvejer lidt om jeg skulle anskaffe mig et sæt mini timbales til mit sæt, da jeg syntes de har en ret fed lyd. Har prøvet Meinl's i 8 og 10", men ville egentlig gerne have en lidt lysere lyd, og har derfor kigget lidt på Tama's i 6 og 8". Men har de ligeså meget tone som Meinl's, og er kvaliteten ligeså god? Generelt: Lyder de lige så godt?

- Andre erfaringer mht. sådanne trommer er meget velkomne!

Mvh. Skav

Jeg har Meinl Mini Timbales - og Jeg kan varmt anbefale dem! :ph34r:

Derudover vil jeg da lige tilføje at ønsker du en højere pitch, så kan du jo stemme dem højere.. :hmm:

god fornøjelse

Jeg har Meinl Mini Timbales - og Jeg kan varmt anbefale dem! :huh:

Derudover vil jeg da lige tilføje at ønsker du en højere pitch, så kan du jo stemme dem højere.. :huh:

god fornøjelse

Ok lyder godt. Tror nu egentlig ligeså meget at 8 0g 10" bliver for stort at have ved mit sæt, da de lige skal passe ind mellem et par bækkener ved mit sæt. Har også tjekket et par videoer med dem, og de lyder til være helt fine.

- Er de nemme nok at få integreret i sit spil?

Selvfølgelig lyder timbales da ikke ens! Det er ligsesom at sige, at de fleste lilletrommer er ens...

Der er da stor forskel på mærkerne. Hvis jeg skal give et råd, må det være at styre efter de firmaer, der primært laver percussion. LP, PJ, Meinl osv. Meinl timbales er dog ikke ret fede, synes jeg, men det er jo en smagssag. PJ laver nogle rigtigt gode, billige timbalitos, der kan købes i slagtøjcentret.

Hilsen en fornærmet percussionist

;-)