pad Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 Hej med jer Er der nogle der spiller efter midifiler ? Vi er duo der spiller udelukkende efter midifiler,, Guitar og el-drums, hvor vi har fjernet tromme og guitar spor,, så det bliver lidt mere "live" Er der nogle der har erfaring med det? og med hele tiden at holde takten, det kan godt være lidt svær, når det er en maskine man spiller efter Er der nogle "guldkorn" til at holde takten (tempo) ????
difquin Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 Det svarer vel i bund og grund til at spille efter clicktrack, men når selve clicket nu mangler, kan det godt blive svært at følge - med mindre man selv er bentight. Prøv at smid et click ind over. I kan jo fjerne det, når I føler jer sikre nok uden og naturligvis live.
ok_ralle Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 Ja og sørg for at skrue højt nok op for tracket så i kan høre det ordentlig. Hvis det er lavt kan det være ret svært at spille med, hvis man ikke er god til at holde time.
Koma Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 ..så heller ikke alt for højt! Men en god huskeregl er, når man ikke kan høre tracket er det fordi man er tight. Når man så begynder at kunne høre det igen, er det jo så fordi man er lidt ved siden af, og så må man rette sig ind igen. Husk på at lytte ekstra godt efter i fills, der kan man godt have en tendens til at løbe lidt..!
Kristian Klitgaard Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 eller er det ofte en god ide altid at øve efter click. I hvert fald for en periode
Koma Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 eller er det ofte en god ide altid at øve efter click. I hvert fald for en periode Ja, det er i det hele taget ALTID godt at øve efter click!
Kristian Klitgaard Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 nej ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilken 'periode' man er inde i (det er min opfattelse).
Simon Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 (edited) ...Og medmindre man er totalt sej, må den periode meget gerne være lige op til indspilning. Damn, hvor er jeg træt af trommeslagere der ikke kan spille på et klik. De fleste kan spille til et klik og svinger et par procent over eller under i løbet af en sang. Mange løber fra klikket (eller klikket løber fra mange) når omkvædet kommer, eller når de skal spille et fill. Prøv at se om du ikke kan spille på klikket. Om du er foran eller bagved er jeg ligeglad med, bare det passer til sangen og er konsekvent - hele sangen igennem. Edit: Der spørges til tips og guldkorn... Det er ret simpelt: Øv! Edited December 27, 2007 by Simon
Jeppe Justesen Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 Hmmm det er altid sjovere at spille til plader og musik man godt kan lide. Jeg synes personligt at et klik bliver lidt for trivielt i længden.
pad Posted December 28, 2007 Author Posted December 28, 2007 Hej derude tak for mange gode svar hvilken monitor er gode at spille til, er det almindelig monitor ? eller earplugs ? eller ?
madshovgaard Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Min stærkeste side har altid været at groove, og være tight, ikke de der syge tekniske fills.. Mit råd: Spil til enkel pop musik! (4-4, bord -stol) En mp3'er eller et par hovedtelefoner fra vic firth er guld værd.. Når du groover godt til pop musikken, kan du gøre det lidt svære med noget shuffle eller noget jazz fx.. Jeg har øvet virkelig meget til musik, og efter syv års spil, er det min aller stærkeste evne!
Recommended Posts