Seidings

BoA1967
 Share

Recommended Posts

Kan en af jer ikke oplyse mig om, hvilken effekt antallet af "strenge" på seidingen har på lilletrommens lyd. F.eks hvad får jeg ud af 16 strenge, kontra 20, og omvendt, samt hvilken betydning har materialet de er lavet af??

PFT :D

Og hvorfor er dyrere seidinger bedre end billigere? :doo:

fordi man betaler mere?

... bedre fremstillet... bindingerne i enderne kan være lavet mere robust... tror de lodes i nogle tilfælde.

der er en forskel på hvordan de ressonere, og der er selvfølgelig en lyd som flere går efter end andre - derfor er de selvfølgelig dyrere.

42 strenget er vel bare dyrere fordi man har brugt mere matetiale.

Og hvorfor er dyrere seidinger bedre end billigere? :doo:

Bedre materialer simpelthen - bedre og dyrere legering af strengene, som giver en bedre lyd. Jeg har i hvert fald oplevet markant bedre lyd med f.eks. Puresound seidinger på de fleste lilletrommer!

jeg spiller på en Steve Gadd signatur 14x5½ snare med hans specielle signatur seiding. Den har vist 12 strenge og er den mindste seding jeg har set, men hold kæft den siger fedt. Den kan buzze og er lige så følsom som en 20 strengs men den reagere meget kraftigere på når du strammer den. Hvis den bliver strammet en smule op blivet den meget focuseret næsten uden snare buzz men løsner man det bare en smule for den den karaktaristiske rock n roll sound.

Der er virkelig forskel fra seiding til seiding, men selvfølgelig handler det om hvad man kan lide. Jeg har prøvet nogle af de billige 42 strengs og dem vil jeg altså ikke anbefale. De buzzer helt vildt og giver en meget rodet effekt og man kan næsten ikke stramme dem nok op til at få en fed lyd uden at ødelægge sit seiding system.

Dog vil jeg lige tilføje at dit Hazy skind også har en del at sige. Hvis du gerne vil have en følsom seiding skal du nok vælge Remos Hazy omvendt kan du tage Evans. Deres 500gl hazy er næsten dobbelt så tygt som Remos og jeg synes ikke helt det giver så meget seiding som Remos..

Prøv dig frem.. det koster ikke alverden.

Jeg har et Remo hazy-skind liggende, som er dug-frisk. Det starter jeg med,.... er godt bekendt med det!

Fedt at en smal snare virker, så alsidigt!!

Men desværre bestyder det som så meget andet at der ingen konsekvens er i, de retnigslinier der eller var!!

Smutter lige forbi "aage" og lytter hvad der er monteret derinde!!

Jeg har et Remo hazy-skind liggende, som er dug-frisk. Det starter jeg med,.... er godt bekendt med det!

Fedt at en smal snare virker, så alsidigt!!

Men desværre bestyder det som så meget andet at der ingen konsekvens er i, de retnigslinier der eller var!!

Smutter lige forbi "aage" og lytter hvad der er monteret derinde!!

tjae men det kan måske have noget at gøre med at den seiding som sagt er signatur (med navn på) og den er formentlig lavet ret ekslusivt og derfor den bedre lyd.

Du skal nok ikke forvente at en 12 strengs seiding til 55kr har samme egenskaber.

Så jo, flere strenge mere seiding.. men såvel som mere kvalitet mere seiding :dev: