percussion-freak Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 heyy;D jeg skal snart arbejde med march og slagtøj i oso opgave i skolen men jeg mangler nogle bøger om det så hvis der er nogle i kan anbefale såå skriv venligst....;D Mads;D
basse36 Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Prøv at skrive til Jai Jenkov der går under samme brugernavn. Det emne er han 100-meter-mester i. Han har i øvrigt skrevet temmelig en del selv.
Sjønne Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Der er jo bogen NARD, men hvis det er sådan mere general info du søger er det nok ikke lige den, men ellers kan den anbefales
David Sachsenskjold Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Jeg vil også helt klart anbefale NARD bogen. Ang. litteratur, der beskriver marcher og slagtøj vil jeg tro man kan finde meget på nettet.
-SnareDrummer- Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Ja Jai Jenkovs Bog er bestemt god hvad angår beskrivelser af marchtromme-instrumenterne. Der er jo også Morris Goldenberg, tror jeg han hedder, som også har skrevet noget i sine bøger - men det bare på engelsk, så for os der er lidt ude af træning med hensyn til engelsk, så er det måske et mindre minus. Der er også nogle beskrivelser inde på Tamburforum.dk
David Sachsenskjold Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Hvor Jenkov og NARD bogen tager afsæt i den hhv danske og amerikanske marchtromme tradition er Goldenberg mere orkester minded.
percussion-freak Posted January 22, 2008 Author Posted January 22, 2008 NICE... taak for svarene tror jeg har lidt at gå efter nu.. nogle som ved om man muligvis kan købe den der NARD bog ved sin lokale musik butik. eller ved hvor man nu ellers kan finde den?. øve bøger med noder i kunne vidst også være en lille hjælp...
percussion-freak Posted January 22, 2008 Author Posted January 22, 2008 ehm...!? findes der egentligt en titel på Jai Jenkovs Bog??
-SnareDrummer- Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 kan ikke lige huske - men prøv og kontakt ham? han har en profil her på dette forum, eller også kan du kontakte hans firma "Takai" som du finder på webadressen Takai.dk
Kenneth Nielsen Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Jeg har JaiJenkovs bog. Den hedder "Et liv med marchtrommer" og er, som beskrevet ovenover, udgivet på forlaget Takai
Recommended Posts