Mathias Posted June 1, 2003 Posted June 1, 2003 Davs. Hvilke whiskers (hvis der er nogle på det her forum der bruger det) kan anbefales?? de skal kun bruges til lilletrommen og ride, altså ikke tommer. Hilsen Mathias
Daniel Fuglesang Posted June 1, 2003 Posted June 1, 2003 Et par ganske almindelige Vic Firth. De er lidt dyere end andre mærker. Men da whiskers som regel skal bruges i mange år, i modsætning til et par trommestikker (fordi de simpelthen blir hurtigere slidt), synes jeg det er klogt at købe et godt par fra start.
Bestchops Posted June 1, 2003 Posted June 1, 2003 Enig! Vic firth er super fede og rubuste.. dem kan man ha længe! Altså dem med hvide håndtag og rød skrift..
Mads Valther Posted June 1, 2003 Posted June 1, 2003 Regal Tip laver nogle fede Whiskers! Kan fås i slagtøjscentret
Daniel Fuglesang Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 Ja jeg mente også dem med hvide håndtag og rød skrift. Jeg kunne bare ikke lige huske farverne. Regal Tip er også ganske OK
Gunnar Kristiansen Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 Davs. Hvilke whiskers (hvis der er nogle på det her forum der bruger det) kan anbefales?? de skal kun bruges til lilletrommen og ride, altså ikke tommer. Hilsen Mathias Hej. Regal Tip's Model 583R er helt sikkert den bedste all round whiskers. Jeg synes personligt at Vic Firth hvide model er for tung og alt for stiv i skaftet. Derudeover vil jeg anbefale ALLE trommeslagere at anskaffe et sæt Regal Tip 594P nylon brushes (Ed Thigpen Signature). De er ikke det fede som whiskers, men geniale når stikkerne spiller for højt. De har en lækker lyd, god bund i tommerne (i modsætning til alm. whiskers og blomsterpinde). De kan rede mange situationer, og er f.eks. sublime til kor sammenhænge... Mvh
Mathias Posted June 3, 2003 Author Posted June 3, 2003 Tak, jeg tror jeg skal have mig de der Regal Tip. Der er vist ret mange der bruger dem!
Mathias Posted June 18, 2003 Author Posted June 18, 2003 davs. jeg har lige købt nogle regal tip. de er rigtig fede! hilsen mathias
anders Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Holder ellers på de lilla Vic Firth eller de "gamle" hvide Ludwig...de er fede!
Bærner Posted August 8, 2003 Posted August 8, 2003 jeg købte engang nogle VIC FIRTH der hedder Rock rake! det er den ondeste gang lort i skal ALDRIG købe dem.. "piskerisene" falder ud! såå det ville jo ikk være fedt at bruge 200 på dem!
anders Posted August 10, 2003 Posted August 10, 2003 Vic Firth "Heritage" ER de fedeste! Basta! Har I spillet efter "The Sound of Brushes" af Ed Thigpen? Det er den bedste bog på markedet om brushes, skrevet af mesteren! Jeg spillede den igennem med ham selv, da jeg studerede hos ham. Den kan VARMT anbefales!!!
Gunnar Kristiansen Posted August 10, 2003 Posted August 10, 2003 davs. jeg har lige købt nogle regal tip. de er rigtig fede! hilsen mathias Jep! Regals holder! Mvh
Mathias Posted August 10, 2003 Author Posted August 10, 2003 Jeg stod og prøvede Vif Firths (de lillae) og Regal tip: De er meget ens. Regal Tip er en anelse hårdere i 'viften' end vif firth. Det kan jeg bedre lide. De er de klassiske!
anders Posted August 13, 2003 Posted August 13, 2003 Der tager du fejl. Den "klassiske" wire-brush er BLØD i børsterne. Som f.eks de gamle hvide Ludwig- DE er klassiske. Først senere blev de hårde.
anders Posted August 13, 2003 Posted August 13, 2003 Der tager du fejl. Den "klassiske" wire-brush er BLØD i børsterne. Som f.eks de gamle hvide Ludwig- DE er klassiske. Først senere blev de hårde.
Guest Alvar fra Norge Posted October 13, 2003 Posted October 13, 2003 Hva i all verden er "whiskers"?
mpj- Posted October 13, 2003 Posted October 13, 2003 Hva i all verden er "whiskers"? Whiskers er et andet ord for brushes. The main weapon of a jazzdrummer. I Norge kalder i dem sikkert "viftepinde", eller "ritchtritch-stikken". M
Gunnar Kristiansen Posted October 14, 2003 Posted October 14, 2003 Jeg er i øvrigt spændt på at se hvad der kommer fra Regal. Jeg foreslog dem at lave en "forbedret" version af Ed Thigpens nylon brushes (som jeg har anbefalet længere oppe i tråden). Det eneste er, at de godt kunne være lidt længere. Det forslag kom der positiv respons på fra Regal, så jeg er spændt på om de laver en "2'er" nu... Mvh
anders Posted October 14, 2003 Posted October 14, 2003 Carol Calato fra Regal tager altid imod alle forslag, men om de ændre noget?!? Nå, holder stadig på den lilla vic firth...den er no. 1!
Guest Alvar fra Norge Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Whiskers er et andet ord for brushes. The main weapon of a jazzdrummer. I Norge kalder i dem sikkert "viftepinde", eller "ritchtritch-stikken". M Takk. "viftepinde" var ikke så langt unna. De heter nemlig "visper". Logisk nok, men jeg vil bare unngå misforståelser.
Recommended Posts