Kimmo Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Hey guys... jeg har gået og leget med tanken om at gå ind på det elektroniske og eksperimentere her... drum'n'bass er nok der jeg ville finde mig bedst til rette med min nuværende spillestil... tænkte på om der var nogen af jer der synes der er et MUST HAVE når man spiller drum'n'bass på trommer.. her tænker jeg specifikt på gear! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NavyGator Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 en lille dyb stotromme tror jeg er godt (fx. en 20x20/22x20/20x18) Correct me if im wrong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Klitgaard Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 en x-hat så du kan forsøge at lære 'hihat-tricket' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Korgaard Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 en x-hat så du kan forsøge at lære 'hihat-tricket' Hihat-tricket ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Klitgaard Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 hør nøget F.U.K.T. - og tjek videoer med Anders her på siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
ManUtdFan Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Artiklerne med Anders Meinhardt her på siden giver et rigtig godt indblik i, hvad han med stor succes bruger. Mange forskellige hihats, tre forskellige lilletrommer (gerne i vidt forskellige størrelser og typer, f.eks. piccolo og alm.), to forskellige stortrommer, "stacks" af bækkener (f.eks. crash+china) for mere "distortede" lyde... Du bør også tjekke Jojo Mayer's set-up ud, med hans aparte samling bækkener - hans trommesæt til elektronisk musik er dog ret almindeligt. Han har haft et drum 'n' bass-projekt kørende kaldet Nerve - der er nogle videoer på YouTube med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Hatte og snares i massevis. Og de skal være forskellige selvfølgelig. Men hvad har du, det er lidt svært at fortælle hvad du mangler, når vi ikke ved, hvad du ikke mangler. Teknik er i hvert fald en vigtig ting. Og hurtighed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Kaae Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 (edited) Hatte og snares i massevis.Og de skal være forskellige selvfølgelig. Men hvad har du, det er lidt svært at fortælle hvad du mangler, når vi ikke ved, hvad du ikke mangler. Teknik er i hvert fald en vigtig ting. Og hurtighed. Men der findes mig bekendt ingen "regler" for indholdet i ens setup "udover" at "hittet" er, at få et akustisk setup til at give illusionen af en trommemaskine Og det er klart, at med teknik er det nemmere at opnå den nødvendige hurtighed OG udholdenhed for genren... Edited March 24, 2008 by Anders Baarts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Men der findes mig bekendt ingen "regler" for indholdet i ens setup "udover" at "hittet" er, at få et akustisk setup til at give illusionen af en trommemaskine Det er sandt, Anders Meinhardt spiller fx uden tammer, fordi de ikke er med i ren drum n bass, hvor Jojo Mayer og Johnny Rabb har tammer, fordi deres tilgang er mere jazzet. Det hele lyder jo fedt men er hver sin stil, så det kommer også an på, hvad du vil med det. Du kunne jo starte med et større setup, 2 forskellige stortrommer, en 2-3 tammer, 2-3 lilletrommer, en del hihatte, rides, crashes, effektbækkener og percussion som tambourin og den der ham fra Muse også bruger. Så kan du jo derfra se, hvad du bruger og hvad du ikke bruger og barbere dit sæt ned til det, der er optimalt for dig. Eller du kan gøre som jeg måske ville. Starte med et meget skrabet setup, hat, stortromme, lilletromme - og så bygge gradvist på alt efter hvad du synes, at du mangler. Det kommer lidt an på, hvor meget du har i forvejen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Meinhardt Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 -Lilletromme -Stortromme -Hihat Det er det du behøver Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 -Lilletromme-Stortromme -Hihat Det er det du behøver Ja, så kan vi lukke den tråd. Mester har talt Ikke for at kysse r¤v, men Anders´s svar ville svare til, at nogen spurgte om, hvordan man spiller en shuffle, og Jeff Porcaro svarer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Ja, så kan vi lukke den tråd. Mester har talt Ikke for at kysse r¤v, men Anders´s svar ville svare til, at nogen spurgte om, hvordan man spiller en shuffle, og Jeff Porcaro svarer. Ergo er Anders Meinhardt genopstået? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Hvis man vil misforstå det jeg skriver, kan det åbenbart lade sig gøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Meinhardt Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Hehe, Ej, mit svar var vist også lige lovligt "helligt" set i lyset af hvor meget isenkram jeg spiller med Men min pointe er at Drum'n'Bass i sin reneste form jo sådan set udelukkende handler om kompromiløst, ubesværet flow og energi. Alt der ikke direkte bidrager til fremdriften i rytmikken hæmmer den. Af samme årsag fjernede jeg tammerne fra mit DnB setup ret hurtigt! Hvis man skulle være breakbeat-genren tro, så skulle man jo ikke bruge andet end Hihat, stortromme og lilletromme. MEN! Det ville nok også begrænse ens spil for meget i længden... Jeg prøver med mit setup af snares og hihats og percussion at holde breakbeats'ne mere eller mindre "simple" men alligevel varierede rent lydmæssigt. Jeg synes da det ville være spændende hvis du (Kimmo) begyndte at fortolke de programmerede beats med pauker, gonger og timbales (??) Så prøv dig frem!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts