Thomas Blackman

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 9 years later...

Blackman er en rigtigt dygtig trommeslager. Det er efter min mening fuldstændigt åndsvagt at bedømme hans (eller andres) kvalitet ud fra en diskussion af, om manden nu også er internationalt (aner-)kendt i USA, det er der jo i hundredevis af voldgode trommeslagere, der ikke er.

Hør ham, når han spiller live. Han har været en af mine faste favoritter, siden jeg første gang hørte ham i 80-erne. Sidst jeg hørte ham, var sammen med min datter i Skuespilshuset for nogle år siden, hvor han spillede sammen med Carsten Dahl, Lennart Ginman og Palle Mikkelborg. Det var i mine øjne verdensklasse - selvom vel kun Mikkelborg er "internationalt anerkendt". Jeg var lige komme hjem fra Molde Jazz Festival og havde bl.a. Paal Nilssen-Love (Norsk trommeslager - hvis ikke I har hørt ham, så gør det!) sammen med Arild Andersson og Pat Metheny i frisk erindring.

Datteren synes, det var lidt voldsomt. Hun sagde på et tidspunkt, at hun nu var træt af at høre Blackman "afstraffe" sit trommesæt, og det er egentlig en rammende beskrivelse af mandens spillestil. Hun var nok mere til opvarmningsbandet - Jomi Massage - som også var sygt godt. Mærkeligt på den fede måde.

Mvh

Erik

Edited by erik frey