Gunnar Kristiansen Posted June 7, 2003 Share Posted June 7, 2003 Hej! Kan det virkelig passe at I klassiske folk slet ikke har noget gear eller andet som skal drøftes her på www.trommeslageren.dk's forum? :mellow: Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bestchops Posted June 7, 2003 Share Posted June 7, 2003 Tror ikke min gamle venner fra DKDM ved denne side eksistere, måske skulle du lige lave en lille seddel og sætte den op derinde? Det tror jeg ville hjælpe... for tro mig, de ELSKER at nørde med gear, tamburiner og alt muligt lort :rolleyes: Bare en ide. PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted June 7, 2003 Author Share Posted June 7, 2003 Hej Bestchops Hvis du nu selv kommer på de kanter kunne du jo nævne det. Jeg sidder i Odense... Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted June 16, 2003 Share Posted June 16, 2003 næ tror det faktisk ikke, men jeg kender et par srykker fra musikskolen, der spiller såden noget.. siger lige til dem at der er kommet et forum for dem... det skal de nok blive glade for! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alvar fra Norge Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 Jeg spiller alt fra Power-Metal til klassiske xylofon og marimba-stykker og trommesoppsett. Har ikke spilt i orkester, bare i ensembler. Spiller også moderne musikk på disse instrumentene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted October 14, 2003 Author Share Posted October 14, 2003 Jeg spiller alt fra Power-Metal til klassiske xylofon og marimba-stykker og trommesoppsett. Har ikke spilt i orkester, bare i ensembler. Spiller også moderne musikk på disse instrumentene. Kunne du så ikke lokke nogle af dine norske "artsfæller" herind i den klassiske afdeling? Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alvar fra Norge Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 kan prøve det ja. Må jo kunne greie det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Moll Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Skal da nævne det for Finn finn pølseskind fra Odense Symfoni Orkester næste gang vi ses Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhilipHardø Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Hey, Jeg er klassisk tilhænger! Er der nogle der har erfaringer med DKDM? Bestchops har du studeret derinde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpj- Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Jeg har overvejet at tage fat i en rigtig klassisk skolet slagtøjsmand og få ham til at give mig nogle hug med hensyn til teknik! M Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhilipHardø Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Okay! Jeg får selvom undervisningf hver tirsdag af en virkelig trænet klassiski musiker (dvs. safri duo niveua) Han er pænt gal. Den kan kun anbefales Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars_ulrich Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Har jeg ox...jeg har spillet Brass Band musik i mange 10....så lidt er jeg vel. Jeg har spillet sammen eller fået undervisning af Anders G karlsen www.andersgkarlsen.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhilipHardø Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 det var satans, jeg opførte et af hans styykker sidste fredag. Down at the market - numer på indkøbsvogn. han var selv tilskuer. og jeg fik stor ros.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bestchops Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 det var satans, jeg opførte et af hans styykker sidste fredag.Down at the market - numer på indkøbsvogn. han var selv tilskuer. og jeg fik stor ros.. ha ha ha ha haaaaa!! Hvor sjovt, gode gamle Ander Karlsen... ham studerede jeg med. Hils ham rigtig mange gange!! Han laver en god preshvirvel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Juhl Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 spiller da også klassisk.. spiller både brassband musik og i mit eget band.. syntes begge stilarter er lige fede.. Klassik musik giver dig mulighed for at spille andet end bare trommesæt bla. xylofon, pauke osv. Her i efterårsferien skal jeg tilbringe en hel uge sammen med ander karlsen og få undervisning.. ( Sjovt der er så mange der kender ham ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Ebdrup Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Har aldrig haft en Klassisk lærer, men jeg nyder klassisk musik en gang imellem og har stor respekt for de klassisk uddannede ( De kan et UTAL af instrumenter i slagtøjsfaget som jeg aldrig kommer til at røre, men de kan dem alle det perfektionisme ). Den første Safri-Duo plade, hvor det altså ikke er til disco rytmer, men ren musikalskt trylleri er så fed! Min far har haft Bent Lyloff, og det har min nuværende lærer også, og de begge snakker utrolig inspirerende omkring hans måder at undervise på og den filosofi han udstrålte. Skam jeg ikke nådede at få taget timer hos ham. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bestchops Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Har aldrig haft en Klassisk lærer, men jeg nyder klassisk musik en gang imellem og har stor respekt for de klassisk uddannede ( De kan et UTAL af instrumenter i slagtøjsfaget som jeg aldrig kommer til at røre, men de kan dem alle det perfektionisme ). Den første Safri-Duo plade, hvor det altså ikke er til disco rytmer, men ren musikalskt trylleri er så fed! Min far har haft Bent Lyloff, og det har min nuværende lærer også, og de begge snakker utrolig inspirerende omkring hans måder at undervise på og den filosofi han udstrålte. Skam jeg ikke nådede at få taget timer hos ham. Nemlig! Bent har altid været min største mentor... Han er det menneske der har sagt flest kloge ting, i mit liv ihvertfald.. Der dukker stadig ting op i mit hovede i ny og næ som han har sagt, hvor jeg så tænker, nå det var DET han mente... Han var så meget mere end en trommelærer... Jeg har faktisk et "alter" herhjemme, med hans billede, og alle hans citater jeg har skrevet ned i takt med jeg er kommet i tanke om dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars_ulrich Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 ha ha ha ha haaaaa!! Hvor sjovt, gode gamle Ander Karlsen... ham studerede jeg med. Hils ham rigtig mange gange!! Han laver en god preshvirvel! Jo, det kan han ox. Men så meget åbne hvivler. Da jeg havde ham som instruktør, der skulle vi spille et stykke med FFF på marchtromme. Der fik jeg da ox noen gode fifs af ham. Han spiller sq godt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anden Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Skal da nævne det for Finn finn pølseskind fra Odense Symfoni Orkester næste gang vi ses Finn kender du min Far? Steen Madsen... Han spiller horn:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
trommelumsen Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Jeg sys ikke der sker så meget i den klassiske afdeling! der må da være nogle flere der kan skrive nogle indlæg i det klassiske forum!??????????????????? mvh.Jens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bestchops Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Jeg sys ikke der sker så meget i den klassiske afdeling! der må da være nogle flere der kan skrive nogle indlæg i det klassiske forum!??????????????????? mvh.Jens. Well.. Ja, jeg er skam fra DKDM... Ved ikke rigtig hvor meget der er at snakke om.. Jeg havde en dejlig tid derinde må jeg sige. Kan igen kun fremhæve Bent Lylloff...Ærgeligt han ikke er her længere.. han lærte mig så meget. Andre der har haft ham? Han sagde altid om Anders Karlsen: "Ja Anders, han spiser pomfritter... han kan ikke koge et æg" Men det er SLET ikke sjovt på skrift, i skulle ha hørt ham! Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Ved ikke rigtig hvor meget der er at snakke om.. Jeg havde en dejlig tid derinde må jeg sige. Kan igen kun fremhæve Bent Lylloff...Ærgeligt han ikke er her længere.. han lærte mig så meget. Andre der har haft ham? Jeg gik hos ham i knap to år, inden jeg tog på musikskole i USA. Da jeg så kom hjem et år senere, så havde min Mor tilfældigvis købt sommerhus ved siden af Bent oppe på Sjællands Odde. Jeg husker tydeligt en gang, hvor vi fejrede fødselsdag, så kom Bent og hans kone ind og spillede "Rhythm Bones" og violin. Altså to stykker træ der lignede ribben stykker, som han holdt i én hånd og slog mod hinanden, så det lød lidt á la kastagnetter. De har et dansk navn, som jeg desværre ikke kan komme på. Men snak om teknik: Han kunne både lave hvirvler, ruffs og rytmer med dem. Helt vildt, og så med en hånd medens han skænkede vin !!. Da jeg begyndte hos ham, havde jeg hørt meget om hvor hård en lærer han var. Men han var jordens sødeste, og var nået så langt med sin musik, at han på intet tidspunkt havde brug for at søge bekræftelse eller forlange beundring af sine omgivelser. Det lærte jeg meget af. Gunnar: Hvis der mangler indlæg på dette emne, så ville det måske være en idé at åbne op for det, så det kommer til at handle om percussion/slagtøj uanset genre. Altså brasil, latin, afro, gamelan og hvad ved jeg. Jeg vil ihvert fald med glæde give gode råd om de emner jeg har kendskab til. Venlig hilsen. Peter S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
No_dad_Im_not_gay Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Nemlig! Bent har altid været min største mentor... Han er det menneske der har sagt flest kloge ting, i mit liv ihvertfald.. Der dukker stadig ting op i mit hovede i ny og næ som han har sagt, hvor jeg så tænker, nå det var DET han mente... Han var så meget mere end en trommelærer... Jeg har faktisk et "alter" herhjemme, med hans billede, og alle hans citater jeg har skrevet ned i takt med jeg er kommet i tanke om dem Bent hørte jeg desværre om for sent Snakkede med min trommelærer, Georg Jensen, som havde haft Bent på et tidspunkt. Det var på det tidspunkt jeg lærte Cadenza af Gert Mortensen, og da Georg lærte den spillede han med "åben hvirvel" altså med dobbeltslag og ikke pres, og Bent ville have han skulle spille med lukket hvirvel, så på mine noder står der stadig "LUK HVIVLEN!!!" hen over første takt. Så snakkede jeg lidt med min tante, og hun var åbenbart i familie med Bent, så det er jeg en smule stolt af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bestchops Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Det er fuldstændig rigtig Peter S.! Det fede ved ham var nemlig at han var mere en couch, end en lærer (for mig ihvertfald) Han underviste alle der hvor de var, hvis man kan sige sådan.. Han sagde tit til mig: "Ja Peter, hvis jeg underviste dig som jeg underviser Jesper, så ville du holde op imorgen.." Og det er altså god filosofi synes jeg. Han var godt til at spotte hva folk kunne, ville, og aller vigtigst havde MULIGHED for at opnå.. Det kunne også være hårdt for nogle at opdage, at der måske lå nogle lidt andre muligheder for dem end de lige umidelbart havde forestillet sig. Men det lærte jeg meget af... Jeg oprettede mit første ministudie i et af lokalerne derinde.. Det kaldte han "Pentagon"... eller "kommandocentralen".. Det var jo i princippet uhørt at man beslaglagde et lokale til et så privat og ufagligt gøremål. Men Bent synes det var spændende, og kom en dag til mig og sagde: "Du, det der du sidder og laver inde i kommandocentralen... (dengang fiflede jeg med dance og house).. det skulle du prøve at kombinere med det vi kan, altså slagtøj...klassisk slagtøj! Det bliver det nye!" Jeg tænkte han var komplet idiot, og han prøvede også at sætte mig sammen med en slagtøjstduo derinde... Jeg ku SLET ikke se det fede i det.. et par år senere udkom Safri's første single Gode gamle Bent havde bare set det komme mand! Som han sagde til Safri "venner, guldet ligger for jeres fødder, i skal bare samle det op!" Det må man sige de gjorde.. Respekt til dem alle 3! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Hedegaard Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Well.. Ja, jeg er skam fra DKDM... Ved ikke rigtig hvor meget der er at snakke om.. Jeg havde en dejlig tid derinde må jeg sige. Kan igen kun fremhæve Bent Lylloff...Ærgeligt han ikke er her længere.. han lærte mig så meget. Andre der har haft ham? Han sagde altid om Anders Karlsen: "Ja Anders, han spiser pomfritter... han kan ikke koge et æg" Men det er SLET ikke sjovt på skrift, i skulle ha hørt ham! Havde Bents søn, Benjamin som klaverlærer for nogle år siden. Rigtig fed gut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts