Ingen klassiske folk?

Recommended Posts

Det fede ved ham var nemlig at han var mere en couch, end en lærer (for mig ihvertfald)

Hej Peter D.

Jeg tror ikke at Bent tillod nogen at bruge sig som couch (sofa).

Mon ikke han snarere ville være Coach (vejleder) for alle os håbefulde poder. :-)

Mht. til fortællingen Safri duo og dig, så er musikhistorien fyldt med folk der laver samme fejl.

Selv Beatles blev afvist af de første par pladeselskaber de prøvede.

Jeg blev engang tilbudt at være leder/medorganisator af den første støttefest for ANC. Den som endte med at foregå i Falkonercentret med TV dækning og deltagelse af Sanne S, og alle de andre der var hotte på det tidspunkt.

ANC ambassadøren lagde ud med, at foreslå at vi skulle hente en sydafrikansk freejazz trommeslager ned fra Stockholm (Louis Moholo, check ham ud) lade ham sammensætte et band, også bygge videre derfra.

Jeg havde svært ved at se at det kunne blive en succés, og foreslog ham at ringe til popeliten, og så forlangte jeg ellers 10% af overskuddet for at booke projektet.

Jeg hørte ikke mere fra ANC. Men senere fandt jeg ud af, at alle andre der blev spurgt, tilbød at arbejde gratis.

Jeg ærgrede mig gul og grøn over min grådighed, da jeg så hvilken succés projektet blev. Jeg kunne være blevet dus med alle de fede musikere og have hilst på Mandela himself.

Så der lærte jeg også noget på en uventet måde.

Mvh.

Peter S.

Jeg tror ikke at Bent tillod nogen at bruge sig som couch (sofa).

Mon ikke han snarere ville være Coach (vejleder) for alle os håbefulde poder. ;-)

M

Bent var en aldeles fortræffelig sofa!! :D

Nå, ja det lyder da nederen.. Men med den slags har jeg nu altid alligvel valgt ikke at "fortryde" eller ærge mig. For der har ganske vist været en helt bestemt årsag til at tingene udviklede sig som de gjorde. Mht Safri, så var der ingen tvivl om at det ikke var hverken med mig, eller på det tidspunkt Bent foreslog det, at det skulle gøres. Det var ihvertfald ikke blevet det samme. Før eller siden opdager man også at det var noget helt andet man skulle i stedet for..!

Det er ikke før at gøre det religiøst, men JEG tror da at det et eller andet sted "it all happens for a reason" Det synes jeg at ha erfaret så tit.

Nå man f.eks sidder og forhandler om et eller andet job, og det så går i hårknude og ryger på gulvet.. så viser det sig ganske ofte at kort tid efter dukker noget andet og MEGET federe op, og det hele tiden havde været meningen det var DET man skulle. Kender du ikke det?

Man bør nok ikke lade sig decideret styre af det, men jeg synes da man kan bruge det til at undgå at bruge tid på at ærge sig... og i stedet bare, BANG nå, den gik ikke, videre! :-)

Engang på kons var jeg også RASENDE over jeg ikke var kommet med i orkestret til Årsfesten.. Men midt i min surhed kom Bent tilgengæld og fortalte at han havde en anden lille opgave til mig. Det var somend bare en lille tur til Ghana, for udenrigsministeriet.. Med cremen af dansk kultur..(ikke at jeg fatter de mente en slagtøjsduo var en del af det) Men det var godt nok en fed tur... og FUCK årsfesten!

:-)

Hej Peter D.

Ja, som musiker må man lære at være målrettet, samtidig med at man skal turde flyde med strømmen.

En temmelig umulig opgave må man sige.

Kan forøvrigt godt lide din svigerfars: Mange føler sige kaldet osv.

Hygge hejsa fra

Peter S.

• 1 year later...