Another Way To Die

Hasselhoff
 Share

Recommended Posts

I starten af denne måned var bandet og jeg en tur forbi et studie for at indspille nogle numre inden vores forsanger rejste til Australien.

Halvanden måned inden studiet brugte jeg ca. 2 timer hver dag på at forberede mig.

Da vi så var blevet færdige med indspilningerne følte jeg mig helt drænet og trængte virkelig til at komme lidt væk fra trommesættet (ved ikke om der er andre der har prøvet det samme??). Tiden efter gik udelukkende med at læse teori og lilletrommenoder.

MEEEEEN – så engang i sidste uge lå jeg i sengen og så Vh1 hvor de spillede temaet til den nye James Bond-film. Nummeret fik mig i bogstaveligt forstand op af sengen og ud i øveren hvor de andre gutter fra bandet var i gang med at øve. Det er virkelig lang tid siden jeg har hørt et nummer hvor trommeslageren spiller SÅ fedt og så musisk på samme tid.

Nummeret sidder lige i skabet og jeg synes jeg vil dele det med jer!

Azur

Det er sgu fedt. Han spiller også nice, synes jeg.. Synes dog at vokalen er alt for højt mixet, men det er jo en anden sag. :-)

Jeg synes også det er super lækkert at lytte på, til trods for flere mix-mæssige "fejl" eller i hvert fald hurtige valg. Jeg snakkede med Vance fra Blackbird Studios, som indspillede og mixede nummeret sammen med Jack White, og projektet var vist igangsat i sidste øjeblik, så der var ikke tid til at tænke meget over tingene, dog synes det tilfældighederne er med til at give nummeret karakter.

Dog synes jeg vokalerne er placeret ret perfekt!

p.s. hej azur!

fedt nummer, lige bortset fra omkvædet... hvad sker der lige der ?! :-) i mine ører lyder er mildest talt af HT. intro ligger bare skide godt (man kan jo ikke lade være med at tænke Bond når man hører det ^^) verset er udemærket, men ligger sig alligevel lidt væk. så kommer omkvædet og så er den sang ødelagt :S

men han spiller fedt, ingen tvivl...

- Brookz

Jeg elsker det nummer! Jeg hørte det første gang en morgen, hvor jeg havde møgtravlt med morgenmaden, men jeg var simpelthen nødt til at lægge alt fra mig og skrue op for radioen! Jeg elsker det nummer!

Det er fedt, som det gamle Bondtema og andre Bondeffekter går igen i løbet af nummeret, men på en moderne måde - og med White Stripes- og Raconteurs-effekter.

Det er fedt, at vokalen er lavet sådan, at det faktisk er lidt svært at høre forskel på Alicia Keys og Jack White, selvom man godt kan høre, at det er en duet. En gennemført Bondsang - jeg glæder mig til at høre den i biografen!

Lad mig være den første til at sige, at sangen ikke vinder nogen form for genklang i mig. Jeg har selvfølgelig heller ikke den store fidus til hverken Alicia Keys eller Jack White, men selv hvis jeg ser bort fra personlighederne, så synes jeg som udgangspunkt nummeret er gabende kedsommeligt.

:-)

Jeg synes det er et af de værste Bond-numre, der har været i mange år. Omtrent lige så dårligt som Chris Cornells forsøg.

Bevares, svedige trommer, ingen tvivl om det, men som bond-nummer har den bare hverken sjælen, lidenskaben, dysterheden eller energien.

Derudover synes jeg heller ikke, at Alicia Keys og Jack White formår at få deres stemmer til at harmonere.

Det bliver i hvert fald 3-4 laaaaange minutter under introen i filmen, hvor musikken kører simultant med noget grafisk. Folk kommer igen til at sidde og snakke i biografen under denne del.

Der var sgu ingen der snakkede i biografen, dengang da Diamonds Are Forever blev spillet og nummeret kom på.

Jeg synes det er et hamrende svedigt nummer! Men ud over at temaet første gang det bliver spillet lyder som noget fra en Bond film, så synes jeg ærligt talt ikke at det har det samme episke format som andre bond numre.

Jack Whites vokal er jo som den altid er, men så synes jeg godt de kunne have gjort noget mere ud af Alicias.. Det er gået MEGET hurtigt med at indspille og skrue dette nummer.