Guest Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Historien er den at jeg for nogle år siden (i 2003, tror jeg) havde en lærer, som sådan rigtig fik mig introduceret til jazz og hvad det vil sige at have god bækkenlyd, spille dynamisk og frem for alt lytte! Han anbefalede mig at tage ud og købe Wayne Shorters Speak No Evil, men da kistebunden allerede var blev fejet var der lige på det tidspunkt ingen mønter til ny musik. Siden fik jeg aldrig gjort det - før i dag... Var et smut forbi JazzCup i dag og kigge lidt rundt da jeg faldt over netop den plade. Ned ad hylden, op til kassen og hjem på anlægget med den; aldrig i mit liv har jeg hørt noget så swingende, grounded og ustyrligt velspillet. Dette er i mine øjne på højde med Kind of Blue, som var den første rigtig jazzplade jeg fik i sin tid. Så til alle, der har den mindste interesse for trioliseret musik: køb den - også selvom du allerede har den! Du kan altid give den væk til en du virkelig elsker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Hermed bestilt på cdon.com.. Det lyder lovende inde på iTunes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Meinhardt Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Hørt!!! -Nummeret "Infant eyes" er efter min mening en af de smukkeste jazzballader overhovedet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Den bliver skrevet på indkøbslisten! Jeg behøver ikke mere viden - nogle plader kan bare ikke beskrives ved ord, de skal høres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molu Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 åh.....det er jo min ynglings elvin plade....med mit ynglings "4 &" - fill... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 åh.....det er jo min ynglings elvin plade....med mit ynglings "4 &" - fill... JA! Der er virkelig nogle fede ting hele tiden. De bliver ved med at komme. Det er helt utroligt! Næste køb bliver JuJu. Kan I anbefale nogle flere ting fra den tid med Elvin? Har Coltrane-tingene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Den er fantastisk!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 åh.....det er jo min ynglings elvin plade....med mit ynglings "4 &" - fill... For resten, Morten... Hvad er dit yndlings "4 &" - fill på den plade? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Mousing Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Hej Frederik. Ja, jeg kan godt huske det - laaanggt tilbage i forrige årtusinde, da jeg hørte den første gang. What a kick. Det er en af dem der med meget jævne mellemrum stadig ryger på grammofonen. Til alle andre: KØB NU Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 JA! Der er virkelig nogle fede ting hele tiden. De bliver ved med at komme. Det er helt utroligt! Næste køb bliver JuJu. Kan I anbefale nogle flere ting fra den tid med Elvin? Har Coltrane-tingene... Lee Konitz: Motion er helt fantastisk Og Sonny Rollins: A Night At The Village Vanguard Fy for satan det er godt!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Hej tony, Ah, ja... Sonny-boy. Har Village Vanguard og har aldrig rigtig dyrket Lee Konitz, men måske man skulle til det... Tak for tippet i al fald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Hej tony, Ah, ja... Sonny-boy. Har Village Vanguard og har aldrig rigtig dyrket Lee Konitz, men måske man skulle til det... Tak for tippet i al fald. Den skulle være til at få fat på, men hvis du ikke kan finde den laver jeg gerne en kopi. Den er altså virkelig fed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Så fik jeg pladen ind ad døren! Og hold da kæft det er godt!! Witch Hunt er fantastisk (eneste jeg har lyttet intenst til indtil videre) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Så fik jeg pladen ind ad døren! Og hold da kæft det er godt!! Witch Hunt er fantastisk (eneste jeg har lyttet intenst til indtil videre) Ja, for filan! Den plade bliver bare ved med at vokse på mig. Det er fantastisk. Den sidste uge har den kørt i heftig rotation på anlægget derhjemme og kværnet løs på min iPod, når jeg er ude. Det er fantastisk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Var også lige inde og hente Juju i sidste uge. Den er absolut også anbefalelsesværdig, men nu ikke helt lige så god som Speak no evil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts