Jobs I Udlandet

jonaslind
 Share

Recommended Posts

Hej slagere

Da vi i bandet måske skal til New Zealand og Australien og spille job, er der flere spørgsmål som dukker op.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med jobs i udlandet, hvilke faldgruber der er, hvad man skal være opmærksom på osv osv.

Mine foreløbige spørgsmål er:

• Skal man ansøge om noget for at få sine instrumenter med ind i et land?
  • Koster det noget at få instr med ind i et land?
  • Pris og regler ved transport af instrumenter? Både fly, busser, tog , bil...
  • Rejseforsikring af instrumenter?
  • Kontrakt osv?
  • Ophold, transport, rejser og andre udgifter, hvad skal man være opmærksom på?
  • Alt det andet, som ikke er nævnt, hvad skal jeg være opmærksom på?

På forhånd tak

Jonas Lind

Hvis i bliver betalt for de jobs i spiller dernede, så skal i tegne en ekstra rejseforsikring, idet at man kun er forsikret gennem sygesikringen hvis man er på Ferie, så det kan hurtigt blive dyrt at komme til lægen hvis en af jer bliver syge. Den er ikke så dyr, og du kan bare få den tegnet hos dit forsikringsselskab. og Dækker kun den periode hvor du er ude og rejse, så du er ikke bundet til noget bagefter.

Hvis i skal helt til Australien og New Zealand, og måske ikke er det aller største budget, tror jeg det er billigere og mere praktisk at kontakte et backline firma og leje trommesæt, forstærkere, PA osv..... håndvåben, bækkener, lilletromme kan du jo godt tage med i flyveren hjemme fra.

Jeg spillede selv en tour i New Zealand i 2001 med 16 jobs.

Jeg sendte mine trommer derned via Post Danmark (!!) og alle var stablet i min 22 bd kasse. Det kostede dengang 700 kr og to en uge med grøn post. Da jeg skulle have trommerne hjem var det dog en anden historie da fragten vare meget dyrere, så jeg endte med at smide dem i en container og så så først mine trommer 4 måneder senere.

Vi købte en bus dernede til 3500 kr og flere af mine bandkammerater købte amps og lignenden dernede til touren. Det kan SAGTENS betale sig hvis I skal spille over 10 jobs.

Tjek BUY, SELL & EXCHANGE (Det der svarer til Den Blå Avis og send mig en mail hvis du har spørgsmål med noget (jeg har stadig en del kontakter som kan hjælpe i NZ)...

Og rejseforsikring er et must.

Jacob

Guest ohnoono

som de andre siger, er forsikring vigtigt.

ang. det med instrumenterne, så vil jeg også anbefale at leje eller købe derovre. Ellers kan du finde alt lovgivningsmæssigt og økonomisk omkring at medtage driftsmidler i et ikke-EU land her!

og så er der nogle visumregler i skal tjekke ud. Jeg ved ikke lige hvordan det forholder sig med australien, men f.eks. USA er benhårde, har du ikke arbejdstilladelse kommer du ikke ind i landet.

Ovenstående er hvis alting skal køres efter bogen, man kan selvfølgelig også tage afsted og se hvad der sker, det er set før, og det er sikkert billigere. Men på den anden superrisikabelt, så jeg vil helt klart være så tjekket som muligt i jeres tilfælde.

Edited by ohnoono

Jeg takker indtil videre for svarene. Der er jo en del, man skal have styr inden en evt udenlandstour.

Der er ikke manager på, men et selskab der måske vil hyre os til en samlet pakke, med noget show, workshops, koncert (os) mm.

Tror det skal undersøges, hvad det evt vil koste at leje udstyr downunder, så risikerer man ikke at miste noget i tolden, på turen osv...

I andre må stadigvæk gerne komme med svar og flere tips/tricks.

Mvh

Jonas