Mv Blog

Mads Valther
 Share

Recommended Posts

For første gang nogensinde har jeg haft pladsen og chancen for at have alle mine trommer oppe på samme tid. I går var det simpelthen som at være i himlen. Hver enkelt tromme - altså en tom ad gangen, en stortromme ad gangen, en snare etc. blev optaget med tre forskellige slags mics på. Så kunne man VIRKELIG høre hvor forskellige sættene er, og hvor fede jeg egentlige bare synes de er. For satan jeg var glad da jeg cyklede hjem i går:)

Mit Limo

limostrler.jpg

OH:

limooverhead.jpg

Limo's toms er i særklasse de mest vellydende jeg nogensinde har hørt og eget. Og det er udelukkende pga træreiferne. Men også fordi det bejsede træ virkelig bare har taget imod diverse snavs, fugt, varme etc. Nu er kedlerne sgu faldet til ro, og sættet er pålideligt. Når jeg tænker på hvor ustabilt sættet var lige da jeg købte det, så er det en fornøjelse at spille på. Stortrommen lyder virkelig også godt. Den har det tunge lange seje bundklask, og det er præcis det den skal have synes jeg. Stortrommen passer i hvert fald rigtig godt til tammernes signatur.

Mit nye Pearl:

pearlforfra2.jpg

Igen:

pearlforfra.jpg

OH:

pearloverhead.jpg

Jeg tror aldrig helt jeg kommer til at elske lyden af clear skind. Men denne øvelse har virkelig været sund. For man kan virkelig høre hvad de kan byde på som coatede skind ikke kan. En ting er hvad man hører når man står i samme rum. En anden er sgu hvad der sker når der kommer en mic som lyden skal igennem. Stortrommen lyder fuldstændig grotesk voldsom. Virkelig en stjerne. Når man hører den akkustisk siger den nærmest kun klask, men når der kommer mic på siger den BOOOM! Rigtig glad for sættet fordi det nemlig lige præcis er helt anderledes end de andre sæt som jeg har...

LUDWIG:

ludwigforfra.jpg

OH:

ludwigoverhead.jpg

Mit elskede dejlige og ultimativt smukke trommesæt. Det er virkelig min personlige stjerne i min lille samling. Den 17 januar 2010 fejrer vi 10 års jubilæum, og den 13 marts bliver hun 47 år gammel. Hvor var det bare en fornøjelse at sammenligne lyden i dette sæt med de to andre. For det lyder bare SÅ anderledes, på den fede fede fede måde. Helt igennem mit ynglingssæt. Mit Limo er virkelig et suverænt trommesæt, og objektivt nok også det mest vellydende i en genereliserende term. Men subjektivt, så lyder Ludwig'et bare af mig. Mit bedste trommesæt nogensinde, og jeg skiller mig aldrig af med det...

Jeg har planer om at samle en lydfil, hvor mine forskellige trommer er indspillet en af gangen med et slag. Kun mic som har fanget, og ingen komps eller noget som helst på. Den reneste rålyd overhovedet.

Jeg har nemlig også indspillet mine snares, og tænkte det kunne være sjovt at høre forskel på en sensitve og en supra fx...

Og nu hvor billederne er taget må jeg VIRKELIG undskylde (især til dig Kaptajn) at Pearl ikke lige fik en fugtig klud inden jeg gik i gang. Det ligner noget støvet lort, men det lyder fint, og det er jo det vigtigste:) :tu:

får sgu helt tårer i øjenene ! Den BD lyder bare fantastisk !!!

krogh

Hvor sødt....

Det har det godt og trygt Kaptajn. Og det er blevet gode venner med Ludwig. Ikke med Limo dog! Det kommer....

Nåårrhhh...... ;)

Trommerne er blevet gode venner?

ER I BLEVET FUCKING SINDSSYGE????

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ja i dag kom der så et nyt sæt ind af døren. Drumschmidt by Ayotte i en dejlig mørkebrun farve i 10, 12, 14, 16, 22, 14. Skal ned og lege med det nu, og der kommer billeder i aften:)

Kan slet ikke vente...

Oh fuck ! Det er jo seriøst et top-lækkert sæt !