Mv Blog

Mads Valther
 Share

Recommended Posts

I øjeblilket skiderjeg i bukserne over ccr. Fogertys bror spillede rytmespade på alle spaderneog han ligger bare så jeg flipper! Det her nummer er jo kendt af mange, men hver eneste gang vers går i gang, og den super lave rytmespade spiller det samme, som den har gjort hele sangen (også i broen) så er det barnefaderen end så meget andet. Puha jeg kan lide dt

http://m.youtube.com/watch?v=ss0kXPOFtuE

I øjeblilket skiderjeg i bukserne over ccr. Fogertys bror spillede rytmespade på alle spaderneog han ligger bare så jeg flipper! Det her nummer er jo kendt af mange, men hver eneste gang vers går i gang, og den super lave rytmespade spiller det samme, som den har gjort hele sangen (også i broen) så er det barnefaderen end så meget andet. Puha jeg kan lide dt

http://m.youtube.com/watch?v=ss0kXPOFtuE

Hvis du bliver ved med at poste når du er fuld, holder jeg altså op med at læse din blog!

Nimbas

Hvornår kunne det passe jer at få lavet den plade færdig? Jeg er helt tosset med den lyd i har på de her numre og er klar til at lægge en bestilling på et eksemplar (gerne på vinyl ;) ) De gryder lyder for lækkert og du spiller satme godt Mads - det gør resten af bandet i øvrigt så virkelig også!

Edited by Stougaard

Haha nimbas. Var tragisk nok ikke fuld, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af stavekontrollen på min ipad. Det er helt sort det jeg får skrevet, og jeg kan ikke få den slået fra. Har bare flippet helt over den rytmespade på alle deres plade fordi den er så lav, dum men grotesk svingende. Og det er satme et statement at spille det samme uanset sang, og så bare få det til at passe ind og ende med at blive den bærende kraft i bandets drive sammen med trommeslageren! Tusind tak til jer andre for kritik. Er virkelig glad for den. Vi mangler stadig at få to sange på bånd inden vi går i gang med mix....

• 2 weeks later...

Øv. I går skulle vi i gang med den sidste sang til pladen, og det er første gang i mange mange år, at jeg ikke synes jeg kunne spille det jeg gerne ville spille godt nok.

Det har simpelthen været den fedeste fornemmelse de sidste år at føle overskud i den musik jeg spiller, og (måske indbildt) kunne høre det overskud på bånd også. Jeg har aldrig følt jeg manglede teknik til at spille det jeg vil spille, og jeg har fået så meget erfaring i at indspille, så jeg endelig har kunne nyde at lytte til det jeg spiller. Har ellers i mange år haft det præcis som når man hører sin stemme på bånd. Det lød forkert og ikke godt nok i forhold til ALT andet.

Men i går skulle jeg spille sindssygt hurtigt ride og samtidig bryde rytmen i snare, og det kunne jeg godt, men ikke i de 5 min sangen varede. ARGH! Mega øv oplevelse...

Nu går jeg i hård træning og landet den på tirsdag... 7-9-13!

Øvelse gør mester.. Du kan seføli godt..

Mit tip:

Det er i hovedet problemet er.. Øv dig i at forestille dig at det er et helt normalt tempo for dig , og du nemt mestrer det.. Husk en pause dag tirsdag så din underbevisthed kan lære hastigheden..

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Så er mix fanme færdigt, og det lyder fremragende, og er så sindssygt analogt og tredimensionelt på den fede måde . Næste gang folk spørger hvad jeg spiller på siger jeg Trident, 1176 og Tubetech:) Titlen bliver "Run, March, Burn" og artwork tegner også enkelt, men megafedt! Nu går jagten ind på masteringstudiet. VI hælder til cuttingroom igen, men Stockholm mastering lyder også fedt. Alt - så længe det ikke er dansk:)