Mv Blog

Mads Valther
 Share

Recommended Posts

Det er et Ludwig 13, 16, 16, 22. Med Coated Amb i begge ender. Stortromme er med et eller andet Evans på slagsiden og et Aquarian vintage på fronten.

Bækkener er 2 stk. 20 Dream Bliss og hihat er en 15 Cope - det rigtige cope!

Snare er selvfølgelig en 14*5 supra...

Ja, jeg kan godt lide at tammer er højt stemt...

Og her et forsigtigt bud på et halvfærdigt kontrolrum:

IMG_1523_zps41183775.jpg

Hvorfor har I valgt at placere mixeren foran vinduet ud til, og ikke den klassiske hvor man kigger ind i "boxen" eller hvad man nu kalder det?

Men det ser godt nok ud til at I har fede faciliteter, og godt med "knowhow". Gid det var mig der var i gang...

Så har vi rykket lidt rundt. Trommer står stadig hvor de plejer, men flygel kom i den modsatte ende. Her har vi også installeret et lille setup med en digi002 og en gammel G5 til hurtige demoer. Så slipper vi for at skulle starte det hele op hver gang. Derudover har vi fået spots på den anden væg, men det roder stadig og der er stadig LANG vej igen!

IMG_1976_zpsculbmfvy.jpg

Mit Ludwig står stadig og strutter af glæde. Det er et af de fedeste lokaler jeg nogensinde har indspillet i, og særligt måden snare lyder på herinde er i særklasse. Det fedeste trommerum jeg nogensinde har indspillet i var i en gammel vandtank i Sandvika i Norge, men jeg tror faktisk dette her kommer tæt på. Da vi er på TS, lige et par billeder af mit kære gamle Ludwig:

IMG_1970_zps6jih4fdf.jpg

IMG_1972_zps38qrrmov.jpg

I det tidligere værksted har vi lavet et lille thekøkken. Det fungerer rigtig fint, og jeg glæder mig til byggerod kommer væk, så man kan tage lidt bedre billeder. Det sænkede loft har i øvrigt fået spots med sensor, så alt tænder og slukker automatisk i de forskellige rum. Det er i håb om at holde både el- og varmeregning nede...

IMG_1977_zpsvbeh2hsk.jpg

I går havde vi indvielse af vores værksted. Vi skulle for første gang bygge vores egen mikrofon helt fra bunden. Vi byggede den ind i en billig mikrofon, som vi kunne tømme og genbruge strømforsyningen fra.

Værkstedet er PISSEhyggeligt at arbejde i:

IMG_1978_zpszey9zaax.jpg

Nu ligner det næsten en mikrofon:

IMG_1929_zpsa28lehia.jpg

Vi bruge 8 timer på at bygge den, og det er altså virkelig en fed proces, og MEGET billigere end at købe......

Men lortet virker kraftedderme ikke. Fuck hele verden! Kører fucking 1 time i bil, og sidder med hold i ryggen, og så virker lortet ikke. Hele min weekend er ødelagt, og alt er noget lort. FOR HELVEDE DA OGSÅ!!!

• Upvote 2

Mit Ludwig står stadig og strutter af glæde. Det er et af de fedeste lokaler jeg nogensinde har indspillet i, og særligt måden snare lyder på herinde er i særklasse. Det fedeste trommerum jeg nogensinde har indspillet i var i en gammel vandtank i Sandvika i Norge, men jeg tror faktisk dette her kommer tæt på. Da vi er på TS, lige et par billeder af mit kære gamle Ludwig:

Aaaaaaa...........Ludwig.

Jeg bliver helt varm i hjertet når jeg ser sådan et sæt. :tu:

Lyder som om jeg skal have overtalt mine blues brødre til at lave noget indspilning hos jer Mads.

Jeg sætter lidt pris på at blues trommer lyder som...............blues trommer.

Og det synes jeg ikke helt er lykkedes for os ved tidligere optagelser.

Og hvis rummet er specielt velegnet til trommer, såååå....

Vi bruge 8 timer på at bygge den, og det er altså virkelig en fed proces, og MEGET billigere end at købe......

Men lortet virker kraftedderme ikke. Fuck hele verden! Kører fucking 1 time i bil, og sidder med hold i ryggen, og så virker lortet ikke. Hele min weekend er ødelagt, og alt er noget lort. FOR HELVEDE DA OGSÅ!!!

Lyder som en hyggelig weekend, I har haft jer! :-)

Det kan du tro Erik. Men det driller. Det skal lige siges at jeg er totalt på udebane her. Det er de andre der bygger, og mig som står og siger nøøøøj.

Men selvom vi har valgt en megasimpel mikrofon, så er det stadig svært (synes vi). Lige nu havde vi fx spejlvendt soklen, ligesom det meste af kredsløbet afgav stel på/til selve hylstret. Vores fremgangsmåde har været at købe en billig, men god brugt mikrofon, med en strømforsyning, som er identisk med den vi selv skulle have bygget til vores nye mikrofon. Herefter har vi tømt mikrofonen, og planen er nu at sætte den nye mikrofon ind i den gamles hylster.

Du får en update på når vi er færdige.

• 2 weeks later...

I går skulle vi i gang med at opdatere vores computer. Opdatere er nu så sagt, da vi få tilbage til Protools 5.0 på en G4. I den forbindelse fik jeg en oplevelse jeg - helt ærligt - ikke troede jeg skulle have.

Jeg hørte 7 sange med mit forrige band. Jeg kan på INGEN måde huske dem, og Dennis kan heller ikke. Vi kan se at de er indspillet i månederne op til bandet gik i stykker, og det er vidst lavet på en M-boks på larmcentralen - fair nok.

Men sangene. Hmm. Det siger mig INTET.

Denne sang hedder Calm Down, og efter at have lyttet et par gange er der små ting jeg begynder at kunne huske. Blandt andet syrestykket i midten, og så kan jeg huske jeg var vild med at intro til omkvædet bliver et nyt omkvæd i slutningen - det er jeg stadig vild med.

Den næste sang troede jeg simpelthen ikke på jeg spillede trommer på, indtil vi fandt sessionen, hvor man kan høre mig snakke. Jeg har nu lyttet et par dage, og husker stadig intet. Indskudt kan man nu godt høre hvorfor jeg købte mit drum limo. Her kommer det til sin ret!

Har lagt dem op her, da jeg synes det er lidt pudsigt. Men også fedt at høre hvor meget vores lydbillede har udviklet sig, siden Dennis og mig stoppede i det band. Nu er det langt mere bart og underspillet.

Men virkelig mærkelig oplevelse. Det kan sikkert forklares ved at den sidste tid i bandet var forfærdelig rent personligt, men at man fuldstændig skulle glemme sange, man har brugt lang tid på at lave, fatter jeg dælme ikke.

https://soundcloud.com/madsvalther/sets/demoer

Nå, bare en mærkelig oplevelse. Der kommer nye billeder på lørdag:)

Jeg har virkelig skamhørt "ce n'est pas un album" siden den for mange år siden var til gratis download via Gaffa. Den har været fast bestanddel på min iPod lige siden. Det er også det album, der har trukket mig ind i Tyrants & Kings-universet.

Jeg forstår godt, at du er et helt andet sted musikalsk nu (selvom det er rimelig vildt, at du ikke kunne genkende numrene!), men jeg synes virkelig, at det, du havde gang i den gang er fremragende - ligesom Tyrants & Kings er det. Der er en råhed i begge dele, som er ganske unik. Men du har ret, det er meget mere bart nu, og det klæder musikken.

Trommerne på Shuffle's Up er for vilde - så du kan godt prale af dem, selvom du ikke kan huske det..!