Mv Blog


Mads Valther

Recommended Posts

FEDT!!! .. Glæder mig til at høre det!!

ang bd så ville jeg da prøve ar stille begge op lave et par tests.. min erfaring er at det meget afhænger af nummeret og de andre instrumenters lyd og rolle..

er der meget subbund fra bassen så vælg måske drs.. den har mere klik og presence...

Men er lyden mere organisk så vil en ludwig med sit korte "thump" være en super cool fætter at Mixe..

men du ved jo selv at det også kommer an på Mic opsætning og ikke mindst rummet :-)

 

du plejer at finde en fed lyd, så er sikker på det bliver fedt

 

Mads: husk at jeg har en shitload af trommer.. og dem kan du låne til hver en tid.. du siger bare til.. 30 snares og 10 bd's osv.. også sjove gl. trommer.. 24x14 Premier fra 1929 I one ply mahogni.. osv.

held og lykke med det hele Mads!!

 

 

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak. Som udgangspunkt tænker vi den kun kommer på vinyl, men er der nogen som fortjener at få en MP3 på mail er det vidst dig Rasmus:)

Det er som Henrik skriver ikke en lyd vi skal finde, men hvordan det blander sig med nummeret. Når der står et hammond og skriger ved siden af er DRS mere taknemmelig end Ludwig.

I øvrigt er det sjovt at kigge på sanglængden af helt lavpraktiske årsager. Der skal jo ligesom være plads til sangene på pladen. Det er et fedt dogme fordi det er så logisk. Sidste gang jeg udgav en vinyl var der penge nok  i branchen, så det blev bare en dobbelt, men det har vi ikke råd til nu.

Jeg glæder mig meget til at spille noget for jer herinde. Især fordi enkelte af jer har lyttet med i en længere periode. Tak for jeres svar!

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Du er det rareste menneske i verden, Mads!

Men måske burde jeg bare tage mig sammen og investere i en pladespiller - min CD-samling er alligevel ikke komplet, da det aldrig lykkedes mig at anskaffe ‘Run March Burn’. Gudskelov for Spotify... bliver den nye tilgængelig på streaming?

Spændende medfødt dogme med begrænsning på længden på sangene/mængden af sange.

Kan du løfte noget som helst slør for den kommende plade? Bliver den som den første, de næste eller noget helt fjerde?

Link til kommentar
Del på andre sites

Den bliver helt sikkert ikke som nogen af de andre. For det første er der besætningen som er udvidet med endnu flere sure mænd, som helst vil spille så lidt som muligt. Derfor er vi nu:

  • Guitar
  • Guitar
  • Klaver
  • Bas
  • Hammond
  • Trommer

Der bliver nogen vrede ballader, en del lange støjnumre (blandt andet en sang med 17 vers). Men hvad dælen det lyder som ved jeg sgu ikke. Jeg er sikker på vi får det ordnet til streaming også. Hvad er din adresse? Så sender jeg Run, March, Burn med det samme.

Redigeret af Mads Valther
Link til kommentar
Del på andre sites

Du er i sandhed the nicest guy in rock n roll!

Adressen er:

Rasmus Espersen

Teglværksgade 8, 4.th

8000 Aarhus C

Tusind tak! De kunne aldrig skaffe den i Stereo Studie... Send lige en regning på cd og fragt.

Nåja - Lasse er kommet med og tangenter er blevet en fast bestanddel. Fedt fedt fedt!

17 vers?! Så gætter jeg på, at det ikke lige er dér, hvor I har begrænset jer til vinylmediet..!

Det lyder vildt spændende - det er hvad det lyder som! Jeg glæder mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Så fik jeg købt mig et Funchbækken. Et særdeles spændende bækken med en mild lyd og fremragende stikdefinition. Den ringer en smule dybere end jeg er vant til, og det skal jeg være meget opmærksom på ved indspilninger. 

Det har desværre ikke gjort mig meget klogere på min bækkenopstilling, men der skal ske noget. Mit Dream Bliss crasher stadigvæk fabelagtigt ved indspilinger, men det passer ikke til mine ride bækkener.

Derfor henter jeg en kasse med 16 Litianbækkener snarest. Så skal der spilles, og håbet er at jeg kan ende op med en opsætning, som passer med Funchrodet, og i sidste ende, ende op med nyt bækkensetup.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg brugt hele aftenen/natten i går på at teste en ordentlig bunke bækkener fra Litian. Det var virkelig sjovt at prøve de forskellige serier, og jeg var overrasket over at kvaliteten var så høj trods serierne var meget forskellige. Der var hurtigt to serier som sprang i vores øjne. Litian Gold og Litian 10 blue label. Her vandt Litian 10 blue label, hvilket faktisk overraskede mig lidt.

Så nu er mit setup:

  • 15 Cope Hihat med Paiste Flange bund
  • 21 Funch Ride
  • 18 Litian 10 Blue label Crash
  • 20 Litian 10 Blue label Crash/rode

 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, min gamle 3310 er ikke god til billeder:)

Jeg fik en stor kasse med Litians, og så kunne jeg returnerer de bækkener som ikke passede mig. En helt igennem fremragende service!

Mine Dream Bliss er for voldsomme i det nye studie. Så ja - de er vel egentlig skubbet lidt ud til siden. Mit 24 blev sendt med tilbage til DRS. 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

Mit bækkensetup er desværre endnu ikke fuldtendt. Mit Funch-bækken duer bare ikke til Tyrants & Kings. Til gengæld er det perfekt til mit bluesprojekt - nå ja, jeg er begyndt at spille lidt blues igen. Det er dejligt.

I går sad jeg til langt ud på natten for at se om den nye røde Litian10 Red Label kunne matche min Blue label, så jeg kunne få to crash. Desværre havde det ene en uheldig ringetone, mens det andet var for stort. Så jeg mangler stadig et godt crash-bækken som kan lyde stort uden at overtage hele lyden. Det mit 18 Litian Blue Label gør perfekt!

Nå, jeg leder videre!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Derudover har jeg bestilt endnu et 18 Litian Blue label. Det er egentlig ikke en serie som imponerer helt vildt når man høre det IRL, men kommer der mikrofoner på at det virkelig behageligt for ens øre.

Om andre vil bruge serien ved jeg ikke. Jeg synes alle trommeindspilninger jeg lytter til at så compede at det lyder fjollet. Især bækken og snare lyd. Det er som om der er kommet et nye ideal, som placerer sig mellem akustisk lyd og programmerede trommer. Det synes jeg er lidt synd.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 30.10.2011 den 20:48 , Mads Valther skrev:

Var lige i drumstick i dag, og så at Søren havde fået sat et DRS-trommesæt op.

 

Det er simpelthen et af de mest rendyrkede designs og håndværk jeg nogensinde har set. Bevares - det koster da også, men hvor var det dog befriende at se et så vildt alternativ til de gængse mærker. RESPEKT!

På side 44 i bloggen blev det beskrevet første gang. Siden en uges ventetid med snak med Jes. Salg af mit Ayotte til Claus Jørgensen, og nu står det i mit studie. Opgraderet over flere gange. Fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mads Valther skrev:

Jo, men problemet er at vi har sindssygt dårligt lys i studiet, så jeg kæmper hver gang med at få et billede, som ikke er sløret.

 

når jeg henter min Supra så kan jeg ta et par fotos.. min nye iPhone 12 Pro er ret god til lavt lys fotos.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu