p.a.dogs1 Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Pakken kommede idag med UPS: Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 endnu et lag forpakkning: Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 Er den ikke smuk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 Den vil have det godt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roager Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Nice! Jeg skal også ud og anskaffe mig en cajon. Det er virkelig et fedt lille percussioninstrument. Men du er da ved at have dig en god samling, måske en du kan anbefale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Klitgaard Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 NEJ hvor er de fede! Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 NEJ hvor er de fede! … du er da ved at have dig en god samling, måske en du kan anbefale? dog´s cajonerne er jo mit egen mærke. Og de fleste af dem, man kan se på billederne, er prototyper. En har jeg (f. e.) solgt til Meinl og så findes der nu en turbo-model . Men jeg kan ikke sige endnu, hvordan den lyder. Sidste år havde jeg organisered den første cajon-festival i Hamburg – sammen med en engageret musiklærer på GS Horn, Arend Schmidt-Landmeier. Og efter Meinl og Schlagwerk og dog´s percussion var med i båden, fik vi tilsagner af næsten alle andre firmaer – Klanginitiative, POPercussion, Sela (fra Tirol), Pepote Percusión (fra Spanien), trE.S. lados, Wood´n´Box, Klangspiel, ASL og Valter Percussion (Sverige). PRK var ikke der som firma, men med to modeller, og vi havde også en fra DG. Der er altså mange anbefalinger jeg kunne give. Over dog´s cajonerne må jeg selvfølgeligt ikke opliste alt for mange kvaliteter (på grund af forumsregler). Men det begynder at være succesrigt . Det kan jeg i hvert fald mærke på grund af stigende antal af endorser (dem, der ikke behøver at betale for instrumenterne) . I Danmarks scene synes der jo ikke at være sådan en stor risiko (hvis jeg må overdrage interessen, som percussion får her i forumet) . PRK-cajoner er referencen i flamenco-percussion, og man kan nok sige, at den har meget temperament, dvs. en rigtig god atttack (uden speciel clap-corner-design) og en kræftig bass-tone. Måske ikke sæerlig meget snare, men derfor en god seperation hen til bassen. Pepote, også fra Spanien (i hvertfald de dyre eksemplarer), lyder mere decent og afbalancered (ikke så temperamentfuld), er forholdsvis sagte (“leise" på tysk), men har en ret karakteristisk og dejlig grundtone. Sela topper Pepote lidt i hensyn af afbalancerede sounds og virker i alt meget souveræn. Valter har flere originelle modeller i sortimentet. En speciel voluminøs bass-kvalitet findes i Big-Box-modellen. Over de andre cajoners kvaliteter kan jeg ikke sige noget på sådan en overordnede måde – der begynder det, som man kalder smagssag – eller: at det kommer an på hvor de skal indsattes. mvh p.a.dogs1 Foto fra festival: Link to comment Share on other sites More sharing options...
roager Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Tusind tak for et MEGET fyldestgørende svar! Jeg må hellere få prøvet en masse forskellige inden køb Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Jeg må hellere få prøvet en masse forskellige inden køb Det er jo rådsomt i alle livsvigtige afgørelser . Jeg havde engang tænkt på en info-tur med forskellige high-end-cajoner – men der er nok ikke så meget interesse i den danske musikerscene (eller findes der en anden forum, hvor perkussionister diskuterer?). Mvh p.a.dogs1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjællen Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 men der er nok ikke så meget interesse i den danske musikerscene (eller findes der en anden forum, hvor perkussionister diskuterer?). sådan noget må du ikke spøge med! cajons er jo geniale! du har ihvertfald én der tropper op når du holder "tourne" Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted March 17, 2009 Author Share Posted March 17, 2009 du har ihvertfald én der tropper op når du holder "tourne" Hi Bjællen, jeg giver kaffe og du kommer med kagen? mvh p.a.dogs1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjællen Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 kommer med kagen? jeg må advare at hvis jeg kommer med kage, så bliver det trøflen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 Hi Bjællen, trøflen! ? – Sådan noget? (se paa vedhæftning) Hvis det kommer til den tourné, hvor er de bedste steder (Sønder- / Midtjylland)? Må jeg spørge, hvad for en cajon du spiller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Og igen impressioner fra Barcelona! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterBeier Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Og igen impressioner fra Barcelona! Neeeeeeej hvor er de fede!! Hvad er din mail for jeg vil gerne spørge lidt ind til priser osv. Går rundt og kan ikke beslutte mig for hvilken jeg skal købe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted April 23, 2009 Author Share Posted April 23, 2009 Neeeeeeej hvor er de fede!! Hvad er din mail for jeg vil gerne spørge lidt ind til priser osv. Jeg har skrevet en besked til dig over forumet, okay? Går rundt og kan ikke beslutte mig for hvilken jeg skal købe. Her er to clips, hvor Piranha, den aktuelle perkussionist af Paco de Lucia, spiller Orion-cajoner i Jorges og Alex´ værksted – men til den tid var de ikke endnu hvide. De findes også i sort (se vedhæftning). Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted May 18, 2009 Author Share Posted May 18, 2009 Nu er der en på YouTube, som giver nogle indtryk af det Horner Cajon-Festival i Hamburg. mvh p.a.dogs1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeppedamgaard Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Er det muligt at købe Dog's cajon? Og hvor kan man skaffe dem henne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 Hi Jeppe, Er det muligt at købe Dog's cajon? Selvfølgeligt er det muligt. Og hvor kan man skaffe dem henne ? Jeg ved ikke, om det er tilladt at aftale kommercielle details i forumet. Det bedste ville være, at du skriver mig en personlig besked med din mail-adresse. Mvh p.a.dogs1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
p.a.dogs1 Posted February 23, 2010 Author Share Posted February 23, 2010 Her en YouTube-clip fra den dog´s & friends´ area, som giver nogenlunde indtryk af hvordan nogle highend cajones lyder. Alt hvad der kan høres er fra den indbygget mikrofon af en sony-camcorder. Hilsen p.a.dogs1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts